VIDEO: Uoči 9. INA Rallyja u Kumrovcu, provozao nas je poznati zagorski vozač Dario Šamec

NEZAMJENJIV JE TO OSJEĆAJ: “Kad završiš utrku, želiš se vratiti na start i sve to ponoviti”

Objavljeno: 07.03.2020. Jožica Miklaužić

Danas se u Kumrovcu održava 9. INA Rally, za koji se prijavilo 70 posada iz deset zemalja svijeta, a kako je najavljeno, na startu će se naći najjača vozačka postava do sada. Naravno, kumrovečkim cestama protutnjit će i automobili zagorskih relijaša, pa će tako ove godine nastupiti rekordan broj posada Autokluba Zagorje, njih osam. Svoju najdražu utrku neće propustiti ni veliki zaljubljenik u automobile i poznati vozač rallyja Dario Šamec (34) iz Stubičkih Toplica.

– Nastupio sam na apsolutno svakom kumrovečkom rallyju i meni je osobno jedan od najdražih, ako ne i najdraži u prvenstvu. Naravno da je to tako već zbog same činjenice što se održava u mom Zagorju, a ja obožavam zagorske ceste, no isto tako moram reći kako su brzinci u Kumrovcu najbolji. Rally u Kumrovcu je opak, konfiguracija brzinaca je vrhunska, uske cestice pune prijevoja i skokova – sve ono što pravi relijaš obožava – rekao nam je Šamec prilikom našeg pomalo neuobičajenog intervjua. Naime, uoči trke u Kumrovcu sjeli smo s njime u njegov Peugeot 206 RC i napravili test vožnju stazom prema Sljemenu. Tom nam je prilikom i objasnio kako su tekle pripreme za ovogodišnji Rally.

Trening u radioni


– Imali smo već jednu trku u Čazmi, gdje sam vozio drugi automobil, a kojeg smo slagali dva mjeseca prije, tako da sam tu izgubio puno vremena. No, zadnjih mjesec dana intenzivno radimo na 206–ici, radilo se i vikendima, a puno su mi pomogli i prijatelji tako da je auto spreman za trku, a ovo je mi je sad prva vožnja, da vidim funkcionira li sve jer nakon toga slijedi utovar na prikolicu i u četvrtak smo već u Kumrovcu – rekao nam je Dario Šamec, dodajući kako je zapravo sve to dio njegovog treninga.
– Moj trening je najčešće upravo u radioni i nakon toga odem na jednu ovakvu vožnju prema Sljemenu, čisto da isprobam neke stvari na autu, recimo, kako drže gume i kako se ponaša ovjes – govori naš sugovornik te napominje kako sve to odrađuje u granicama normale, bez ikakvog divljanja po cesti, a u što smo se i sami uvjerili.
– Veliki problem je to što nemamo stazu za treniranje. No, ne da nema takve staze u Zagorju, nego je nema ni u Hrvatskoj, naša jedina prava staza je Grobnik. Imamo karting staze u novom Marofu i Čakovcu pa uoči ozbiljnijih utrka, kada želimo testirati auto, odemo tamo. Auto klub Zagorje sedam je godina pokušavao doći do vojnog poligona u Oroslavju, na kojem bismo otvorili sportski centar za mlade automobiliste i koji bi služio i za druge sportove, ali, nažalost, prostor je prenamijenjen u druge svrhe, tako da ništa od toga – objasnio je Dario, koji unatoč svim preprekama s kojima se suočava, od automobilizma ne odustaje, jer, kako kaže, većeg gušta od toga nema.

Nezamjenjiv osjećaj

– Bilo tko, tko je ikada vozio neku trku, znat će o čemu pričam – trka ne znači samo doći na start i voziti, ona počinje puno prije. Tu je mjesec dana slaganja u garaži, zadnjih tjedan dana sređivanje kompletne logistike i kad nakon toga dođeš na trku, iza sebe već imaš odrađenih 80 posto posla. Ali onda kad dođeš na start, kad vidiš semafor i kad ti suvozač odbrojava deset sekundi, sve to na neki način kulminira, onda ti je i sila na WC, i vruće ti je i hladno pa svrbi nos, uglavnom, ludnica koliko živci rade. No, sve to nestane kad se uključi zeleno svjetlo, tada postajem skoncentriran sto posto na vožnju i kao da sam u nekom drugom svijetu. Mi relijaši volimo reći kako je to jedna vrsta droge. Nezamjenjiv je to osjećaj i kad završiš trku želiš se ponovno vratiti na start i sve to ponoviti, a u životu sve podrediš upravo tome da se ponovno nađeš na startu neke sljedeće trke – otkrio nam je Šamec, kojem će se u automobilu kao suvozač pridružiti sin poznatog zagorskog automobilista, Florian Šamec.
– Rally je disciplina u kojoj jednako veliku ulogu imaju i vozač i suvozač. Prije trke ide se na popisivanje staze i radi se takozvani radar, odnosno, bilješke staze koje prilikom vožnje suvozač čita i praktički na taj način diktira tempo vožnje i upozorava na svaki skok, prijevoj, nagib ili jačinu zavoja. Tako da, u svakom slučaju, suvozač je velika stavka, a meni i Florijanu to će biti druga puna zajednička sezona. Jako dobro funkcioniramo kao tim i dajemo se sto posto u trku, a tako će biti i u Kumrovcu – zaključio je Dario Šamec.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba