DRŽAVNI TAJNIK MARIO ANTONIĆ PREDSTAVIO NOVI NATJEČAJ

“Integrator” potiče povezivanje poduzeća, koja po projektu mogu povući od dva do 38 milijuna kuna

Objavljeno: 06.03.2020. ivanabelosevic

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić u prostorima HDZ-a u Krapini predstavio je novi natječaj Ministarstva gospodarstva – “Integrator“, za sufinanciranje inovacija procesa i/ili poslovanja organizacije konzorcija malog i srednjeg poduzetništva, za uspostavljanje dugoročnih dobavljačkih odnosa vrijednosti s drugim poduzećima, tzv. “Integratorima“. Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva iznose 100 milijuna kuna.

Od 30. ožujka

Antonić je rekao kako je cilj potaknuti mala i srednja poduzeća da se udruže u konzorcije, minimalno tri poduzeća i da kreiranjem zajedničkih inovativnih proizvoda ili usluga uspostave dobavljački odnos s “Integratorom”, a taj “Integrator” je jedna četvrta firma izvan tog konzorcija, koja će njihove inovativne proizvode i usluge nabavljati, odnosno, kupovati i prodavati na tržištu.


 – Potrebe za takvim javnim pozivom identificirane su kroz jačanje konkurentnosti gospodarstva, na način uključivanja malih i srednjih poduzeća, prije svega u globalne lance vrijednosti. Bespovratna sredstva dodjeljuju se putem Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.” iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu trajno otvorenog poziva s rokom za podnošenje projektnih prijedloga od 30. ožujka do 29. lipnja. Kako se projektne prijave zaprimaju, tako se i kreću njihove obrade, dakle, provjera, evaluacija i vrednovanje. Nakon toga se sklapaju ugovori i dodjeljuju sredstva. Minimalna potpora po jednom projektu je 2.000.000 kuna, a maksimalna 38.000.000 kuna – istaknuo je Antonić te dodao kako su prihvatljive kategorije troškova za inovacije procesa i organizacije poslovanja troškovi plaća i osoba koje rade na projektu, neizravni troškovi po stopi od 15 posto izravnih troškova osoblja, amortizacije instrumenata i opreme, troškovi istraživanja temeljem ugovora s drugim stranama, troškovi znanja i patenata i bespovratni PDV, dok se kroz potpore male vrijednosti financiraju informiranje i vidljivost prema prijavljenoj dokumentaciji, upravljanje projektom, revizija projekta, troškovi pomoćnih usluga i vanjskih usluga.

Realizacija poslova

– Ako to objasnimo na nekom praktičnom primjeru, pokušajmo si zamisliti da se udruže tri poduzeća u kojem jedno posjeduje ekspertizu u softveru, drugo u hardveru, dakle u strojnom dijelu – strojevima, računalima, linijama i proizvodnim kapacitetima i treće posjeduje ekspertizu dizajna tih proizvoda i oni se udruže u zajednički projekt i imaju ideju kako taj zajednički projekt uklopiti i dizajnirati, te ga predstaviti “Integratoru“, kupcu u tom lancu vrijednosti, koji može biti međunarodna korporacija ili nacionalna korporacija i na osnovu takve ideje i sklapanja ugovornih obveza, predstave takav projekt i to im donosi realizaciju novih poslova. Željeli bismo da prijava bude dovoljno da se potroši kompletna alokacija i veseli nas da tako možemo podržati hrvatsko gospodarstvo. Vjerujem da će to postati ustaljena praksa, da će ovaj projekt biti probni poziv i da ćemo u sljedećem financijskom razdoblju biti u prilici pripremiti ovakve ili slične natječaje u puno većem opsegu. Za sva pitanja, na raspolaganju smo poduzetnicima – zaključio je Antonić. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter