BROJKE RASTU: Predstavljeni turistički rezultati KZŽ za 2019. godinu – za 11 posto povećan broj dolazaka, a za 7 posto broj noćenja u odnosu na 2018.

ŽUPAN O PROJEKTU STUBAKI: Ugovor istječe krajem svibnja – ili ćemo početi raditi ili ćemo tražiti drugo rješenje. Želimo vidjeti novi objekt s novim sadržajima i krevetima

Objavljeno: 20.01.2020. zagorjeinternational

U Termama Jezerčica u Donjoj Stubici predstavljeni su turistički rezultati Krapinsko – zagorske županije za 2019. godinu. Voditeljica Ureda Turističke zajednice KZŽ Sanja Škrinjar pohvalila se turističkim pokazateljima, koji su ove godine za Zagorje bili najbolji do sad.
– Ostvareno je ukupno 176.610 dolazaka, što je povećanje za 17.460 dolazaka u odnosu na 2018. godinu, odnosno, za 11 posto. Ostvareno je 373.149 noćenja, što je povećanje za 24.700 noćenja, odnosno 7,09 posto. Što se tiče strukture dolazaka, 50,5 posto su domaći gosti, a kod strukture noćenja, 53 posto su domaći gosti, odnosno, 47 posto strani gosti. Na području županije trenutno imamo 3239 registriranih komercijalnih ležajeva, dok smo prošle godine imali 3023 ležaja, što je povećanje za 215 ležaja, odnosno, sedam posto. Ako gledamo strukturu turista iz zemalja iz kojih dolaze, i dalje je naše najbitnije tržište Slovenija, zatim slijede Njemačka, Poljska, Bosna i Hercegovina, Izrael i Austrija, s time da od ukupnog broja posjetitelja, na Slovence otpada 14,53 posto, na Nijemce 6,25 posto i na Poljake 5,76 posto. Također porast pokazuju još neke zemlje, gdje su za sada brojke relativno male, a to su Belgija, Tajvan, Kina i Češka, tako da postajemo zanimljivi i nekim gostima iz drugih dijelova Europe i svijeta – istaknula je Škrinjar te dodala da domaći gosti s područja grada Zagreba zauzimaju prvo mjesto, s ostvarenih nešto više od 47 tisuća noćenja,  na drugom mjestu je Splitsko – dalmatinska, na trećem Primorsko – goranska, a slijede Istarska, Osječko – baranjska, Zagrebačka županija i tako dalje.

Velika popunjenost hotela

– Prosječno trajanje boravka turista iznosilo je 2,11 dana, dok najveći broj gostiju dolazi u individualnom aranžmanu i to preko 70 posto. Prema područjima turističkih zajednica, na prvom mjestu je po dolascima i noćenjima Turistička zajednica općine Tuhelj, grada Klanjca i općine Veliko Trgovišće, gdje je ostvareno 150.159 noćenja, s porastom od 7,24 posto u odnosu na 2018. Zatim slijedi Turistička zajednica “Srce Zagorja”, koja obuhvaća Pregradu, Krapinske Toplice, Sveti Križ Začretje, Zabok i Bedekovčinu, s nešto više od 63 tisuće noćenja. Na trećem je mjestu Turistička zajednica Stubičke Toplice i na četvrtom TZ Donje i Gornje Stubice. Veliko povećanje bilježi i područje Krapine, i to od 19,30 posto. Ako gledamo hotele, Terme Tuhelj su imale popunjenost 76,80 posto, Hotel Matija Gubec 96,90 posto, Terme Jezerčica 76,60 posto i na tu izrazito veliku popunjenost smo izuzetno ponosni. U hotelima i kampovima ostvareno je 81,5 posto noćenja ili 304.132 noćenja, dok je u ostalim vrstama objekata ostvareno 18,5 posto, odnosno, 69.017 noćenja – pojasnila je Škrinjar te napomenula kako je unutar klastera kontinentalnih županija, u koji spada i Krapinsko – zagorska županija, ostvareno preko 1.274.109 noćenja, od čega 29,3 posto otpada na ostvarena noćenja u KZŽ.
– Kada gledamo kontinentalne županije, druga smo županija iz Karlovačke, izuzev Grada Zagreba, koja ima svoju priču. U kupalištima je bilo 778.790 kupača, imali smo porast u odnosu na 2018. za 6,98 posto ili 44.538 posjetitelja. Što se tiče posjeta muzejima, ostvareno je 243.778 posjeta, odnosno 22,5 više u odnosu na 2018 i to je 44.792 posjeta više. U Svetištu Majke Božje Bistričke bilo je 971.250 posjetitelja, odnosno hodočasnika, to je 1,6 posto više – naglasila je Škrinjar.


Osvrnula se i na pokazatelje za malo duže razdoblje, od 2013. do 2019. godine.
– 2013. godine je ostvareno 71.805 dolazaka, a 2019. 176.610, što je povećanje za 147 posto. Što se tiče noćenja 2013., ostvareno je 161.446 noćenja, a 2019. 373.149, što je porast od 137 posto. U 2019. imali smo 3238 ležajeva, dok je 2013. to bilo 2107, odnosno, 53,67 posto više. 2013. imali smo 168.602 posjeta muzejima, a 2019. godine 237.414, što je povećanje za 40 posto. U promociju i marketing uloženo je preko milijun kuna, gdje je dio sredstava prepušten našim hotelima, a preko 300 tisuća kuna raspodijeljeno je preko natječaja za manifestacije koje se održavaju na području naše županije. Napravljena je i nova internetska stranica Visit Zagorje. Zanimljivo je da nas je posjetilo i 75 bloggera, influencera iz puno zemalja – Velike Britanije, Poljske, Nizozemske, Francuske i Norveške – zaključila je Škrinjar.
Direktorica TZ-a područja Donja Stubica i Gornja Stubica Kornelia Vnučec u svom se izlaganju osvrnula na statističke podatke “Gupčevog kraja”.
– U 2019. godini imali smo 19.377 dolazaka, od toga je bilo 14.352 domaćih gostiju. To je povećanje od 12 posto dolazaka u odnosu na 2018. godinu, a broj dolazaka domaćih gostiju je povećan za 10 posto. Ono što nas veseli, je činjenica kako je broj stranih gostiju povećan za čak 18 posto. Što se tiče noćenja, u 2019. smo imali 41.277 noćenja, od toga 29.705 noćenja domaćih gostiju. Znači, sveukupni porast u odnosu na 2018. godinu je 11 posto – domaćih gostiju 12 posto, a broj noćenja stranih gostiju je povećan za 10 posto. Muzej seljačkih buna imao je čak 32 posto posjetitelja više nego 2018. godine, a sveukupno je muzej posjetilo 16.699 ljudi. Što se tiče naših Termi Jezerčica, bilo je 187.416 posjetitelja i kupača, što je porast od pet posto. U odnosu na prethodne četiri godine, broj noćenja raste 40 posto, a dolazaka 50 posto. Povećali su se i naši smještajni kapaciteti, pa tako za sada imamo 350 ležajeva i samo u prosincu prošle godine imali smo registrirana tri nova iznajmljivača – otkrila je Vnučec.


Da je svaka nova godina u turističkoj djelatnosti drugačija i izazovna, potvrdio je direktor Termi Jezerčica Elvis Pavleković.
– U kontinentalnom turizmu nemamo zaista puno mogućnosti odmaranja i razmišljanja o planiranju sezone, jer nam sezona traje 12 mjeseci. Statistički podaci potvrđuju da smo prošle godine ponovno rasli u noćenjima, kao i broju kupača te prihodima. Glavnina naših gostiju su još uvijek domaći gosti, a radili smo u suradnji sa Županijom dosta inozemnih prezentacija, no ne fokusiramo se na strane goste radi još uvijek preniskih cijena, koje su strani gosti spremni platiti za kontinent u Hrvatskoj, a koji je po meni i dalje premalo promoviran – rekao je direktor Pavleković te se osvrnuo i na ulaganja u Terme.
– Tijekom prošle godine nismo imali nekih značajnih investicija, s obzirom na to da smo 2018. imali veliku investiciju u kamp i popratne sadržaje, gdje smo uložili preko 12 milijuna kuna na uređenje šetnica, kampa i okoliša, pa i dijela bazena. U kampu smo prošle godine ostvarili planski broj noćenja i planske prihode. Isto tako u hotelu smo postigli nekakav maksimum, znači, imamo 76 posto popunjenosti, u nekim mjesecima se ta brojka penje i preko 95 posto. Mi više ljudi u hotel ne možemo staviti nego što trenutno stavljamo. Već unatrag tri mjeseca imamo kompletnu rekonstrukciju smještajnog dijela, od obnove zidova, sanitarija, kreveta, tepiha, a najveći izazov je obnova bazenskih postrojenja, keramike, grijanja, te će ta obnova biti sigurno na razini 2,5 do tri milijuna kuna – otkrio je Pavleković, osvrnuvši se i na činjenicu smanjenja poreza na hranu i rekao kako se cijene u Termama neće ni povećavati ni smanjivati, a da će se svaki dodatni prihod uložiti u ljude i ponovno povećanje plaća.


Konferenciji je prisustvovao i krapinsko – zagorski župan Željko Kolar, koji se također pohvalio odličnim turističkim rezultatima te se osvrnuo na investiciju u Stubičkim Toplicama.

Zdravstveni turizam

– S obzirom na to da planirana investicija s gospodinom Andabakom ne ide planiranim tijekom, a ugovor istječe krajem petog mjeseca, ili ćemo početi raditi ili tražiti drugo rješenje. Čitavo vrijeme s gospodinom Andabakom radimo na rješenju i u proteklih nekoliko godina uloženo je 30 milijuna kuna, ali se to, nažalost, ne vidi – od dokumentacije do izgradnje pristupne ceste s novom odvodnjom kanalizacijom i svim ostalim, ali to nas ne zadovoljava jer želimo vidjeti novi objekt s novim sadržajima i krevetima, s time da smo krenuli  i u zdravstveni klaster, jer je zdravstveni turizam najbrže rastuća grana turizma u Europi, gdje smo rekli da želimo biti lider ne samo u Hrvatskoj, nego i šire. Pripremili smo dva strateška projekta, jedan u Krapinskim Toplicama, vrijednosti oko 260 milijuna kuna i ishodili građevinsku dozvolu za proširenje kapaciteta. U Stubičkim Toplicama projekt je vrijedan oko 150 milijuna kuna, prva faza projekta je u realizaciji, i to su vanjski bazeni u vrijednosti 23 milijuna kuna, ali ako želimo zadržati ovaj tempo moramo još više raditi, ali i sami sebe promijeniti. Ove godine ćemo krenuti i u rebrending jer je naše “Zagorje – bajka na dlanu” postala prepoznatljiva u čitavoj Hrvatskoj i izvan nje – kazao je Kolar.


Župan se osvrnuo i na raspisivanje natječaja za direktora Turističke zajednice KZŽ, koji će biti unutar mjesec dana, jer Sanja Škrinjar nije prihvatila ulogu direktorice.
– Zahvaljujem Sanji Škrinjar kao voditeljici Ureda Turističke zajednice, koja daje najveći doprinos za ove sjajne turističke rezultate, ali u zajedničkom razgovoru smo se dogovorili da ćemo tražiti nove ljude koji će dati jedan novi pogled na investicije i znanje, iako će Sanja ostati kao stručna pomoć novom budućem direktoru ili direktorici, koji ima minimum zadatka ispred sebe, a to je da u šest godina ispred sebe postavi ovako sjajni rezultat kakav je napravila Sanja, jer s takvim povećanjem, do 2025. može dostići onaj cilj iz Master plana turizma koji smo si postavili, a to je milijun dolazaka. Naravno da to neće ovisiti samo o tom čovjeku, nego o svima nama koji smo u sustavu, i o privatnom sektoru, koliko će investirati, te o novoj financijskoj omotnici i koliko će ona omogućiti povlačenje sredstava iz EU fondova kako bi našu destinaciju iz dana u dan uzdizali – zaključio je župan Kolar. (ib, jm)  

 

 

 

 

 

 

 

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter