JOŠ JEDNA REKORDNA TURISTIČKA GODINA ZA HRVATSKU: Prošle godine ostvareno 20,7 milijuna dolazaka, turisti prosječno troše 97 eura po danu

Krapinsko – zagorska županija druga po broju noćenja na kontinentu, ne računajući Zagreb

Objavljeno: 14.01.2020. zagorjeinternational

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka, što je povećanje od pet posto i 108,6 milijuna noćenja, što je povećanje od dva posto. Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka, što je povećanje od četiri posto i 94,8 milijuna noćenja, što je povećanje od dva posto, a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za devet posto te u noćenjima za osam posto.

Najviše u Istri

Najviše noćenja prošle je godine ostvareno je u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko – dalmatinskoj županiji – 20,5 milijuna noćenja, dok je na Kvarneru ostvareno 19,3 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 15,1 milijun noćenja, Dubrovačko – neretvanska županija s 9,2 milijuna noćenja i Šibensko – kninska županija sa 7,3 milijuna noćenja. U Ličko – senjskoj županiji ostvareno je 3,4 milijuna noćenja, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 1,2 milijuna dolazaka, što je povećanje od sedam posto i 2,4 milijuna noćenja, što je također povećanje od sedam posto, a gledajući po županijama, najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (638.000), Krapinsko – zagorskoj (373.000), Osječko – baranjskoj (234.000), Zagrebačkoj (230.000) i Međimurskoj županiji (201.000). Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,2 milijuna), Slovenije (10,9 milijuna), Austrije (7,8 milijuna), Poljske (6,1 milijun) i Italije (5,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja, najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna). Top destinacije u 2019. godini po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.

Četiri kampanje

– Iza nas je još jedna rekordna turistička godina po broju turističkih dolazaka i noćenja, ali što je još važnije, bilježimo porast turističkih prihoda i povećanu potrošnju turista. Prema preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS Hrvatska 2019., prosječna dnevna potrošnja turista porasla je za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kontinuiranog povećanja kvalitete turističke ponude, ulaganja u smještajne kapacitete i nove motive dolaska turista. Za održivost i odgovornost u upravljanju turističkih sektorom, zalagat ćemo se i u sklopu predsjedanja Hrvatske Vijećem Europe, a u cilju bolje prepoznatljivosti na dalekim tržištima predložit ćemo uspostavu europskog turističkog brenda za zajedničku promociju država članica – najavio je ministar turizma Gari Cappelli.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić najavio je kako će se, s ciljem promocije hrvatskog turizma tijekom 2020. godine, provesti četiri velike promotivne kampanje, koje će za cilj imati daljnje jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i promociju turističke ponude u razdobljima pred i posezone.
– Fokus će nam biti i na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički ili poslovni turizam, a posebnu kampanju pripremamo i za promociju turizma na domaćem tržištu, koja će za cilj imati poticanje domaćeg turističkog prometa – najavio je Staničić, dodavši kako će se i brojna međunarodna događanja, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, Rijeka EPK ili EXPO Dubai, iskoristiti za dodatnu promociju Hrvatske.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba