Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je rezultate PISA testova, međunarodnog istraživanja koje se provodi svake tri godine o čitalačkoj, matematičkoj, te pismenosti iz prirodoslovlja među učenicima, prenosi 24 sata.
Prema čitalačkoj i matematičkoj pismenosti trend je stabilan, što znači da od 2016. godine nema pomaka, a prema prirodoslovnoj pismenosti bilježimo i negativan trend.

Veliki uzorak

Od 79 zemalja, Hrvatska je na 29.mjestu prema čitalačkoj pismenosti, na 40. prema matematičkoj te na 46. mjestu prema prirodoslovnoj pismenosti.
PISA testovi mjere sposobnost 15-godišnjaka da primijene ono što su naučili u rješavanju problema iz čitanja, matematike i znanosti. Istraživanje je provedeno prošle godine, a obuhvatilo je oko 600.000 učenika u 79 zemalja svijeta.
Ovaj uzorak predstavlja 32 milijuna učenika, a za testiranje je specifično da se svaki trogodišnji krug fokusira na jedno područje, pa je sada glavno ispitno područje bila čitalačka pismenost. PISA istraživanje je važno jer daje usporednu sliku sposobnosti učenika širom svijeta da primijene znanja i vještine stečene školovanjem.

Sve lošiji

Zadnji rezultati za Hrvatsku nisu bili sjajni, hrvatski učenici po prosječnim rezultatima 2015. godine su se plasirali na 36. od 72 zemlje, a rezultati u matematičkoj i prirodoslovnoj pismenosti svake tri godine su sve lošiji. Primjerice, u testiranjima prirodoslovne pismenosti, 2015. čak 24,7 posto učenika nije zadovoljilo ni osnovnu razinu znanja i vještina.
PISA rezultati, pokazuju sve analize, vezane su i uz BDP pojedine zemlje, pa one s boljim BDP-om redovito imaju i bolje rezultate na PISA testovima.