Potpisan sporazum o suradnji Krapinsko – zagorske županije i Grada Rijeke o provedbi izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim školama

RIJEČKI MODEL VEĆ U 30 ZAGORSKIH ŠKOLA: “Djeca danas premalo znaju o društvenom i političkom angažmanu, kao i o ljudskim pravima, toleranciji i odgovornosti. Građanski odgoj uči ih upravo tome.”

Objavljeno: 02.12.2019. Jožica Miklaužić

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar i gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel potpisali su sporazum o suradnji Krapinsko – zagorske županije i Grada Rijeke na provedbi izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim školama. Pročelnica upravnog odjela KZŽ nadležnog za obrazovanje Mirjana Smičić Slovenec naglasila je kako je riječ o bitnom sporazumu i suradnji.
– Svjesni smo važnosti Građanskog odgoja i obrazovanja, kojem je cilj kvalitetno građansko obrazovanje te razvoj aktivnog i informiranog građanstva. Ono najvrijednije je da se kreće od djece, nastojeći ih osvijestiti o važnosti njihove uloge u zajednici, o njihovim pravima i odgovornostima, naglašavajući toleranciju, poštovanje prema sebi i drugima kao i aktivno zagovaranje ljudskih prava. Od ove školske godine u 30 naših škola je Građanski odgoj i obrazovanje uveden kao izvannastavna aktivnost u koju je uključeno više od 380 učenika kako razredne tako i predmetne nastave, a u lipnju su započele edukacije naših učitelja i stručnih suradnika. Te aktivnosti se odvijaju u vrijeme kad se odvijaju i izvannastavne aktivnosti koje su već u rasporedu naših osnovni škola – objasnila je Smičić Slovenec.

Radna skupina

O pokretanju samog projekta u Gradu Rijeci nešto više je rekla pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke, Sanda Sušanj.
– Radi se o jednom iznimno važnom i vrijednom projektu. Nakon provedbe projekta “Građanin” 2016. godine, čekajući da nacionalna razina donese odluku i implementira Građanski odgoj i obrazovanje, donijeli smo odluku da ćemo sami pokrenuti taj proces. Oformili smo radnu skupinu i kao rezultat je proizašao naš prvi priručnik, ishodi učenja za nastavnike koji su bili prvenstveno namijenjeni petim i šestim razredima. Tijekom prve eksperimentalne godine proveli smo evaluaciju kako bismo ustanovili učinke implementacije Građanskog odgoja i obrazovanja, a prvi rezultati koje smo dobili bili su ohrabrujući i oni su upućivali na veći stupanj senzibilizacije djece prema različitosti, na povećanje tolerancije te na osvješćivanju sustava vrijednosti. Glede same nastave riječ je o frontalnom tipu nastave s puno terenske nastave što učenike izuzetno veseli, a ocjena nema zato što se radi o vještinama i znanjima koje su neophodni za život u demokratskom društvu – rekla je Sanda Sušanj.


Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel ponosno je rekao kako je model Građanskog odgoja i obrazovanja koji su oni uveli 2016. godine do danas preuzelo devet gradova, tri županije i jedna osnovna škola.

Rješavanje problema

–  Velik broj istraživanja u Republici Hrvatskoj pokazao je kako da djeca u osnovnim i srednjim školama premalo znaju o društvenom i političkom angažmanu kao i o radnim i ljudskim pravima, suživotu i međusobnoj toleranciji te nekonfliktnom rješavanju problema. A upravo sve to ih se uči kroz građanski odgoj. Naš projekt dobio je i brojne nagrade i priznanja pa tako u izvještaju Europske komisije za 2018. godinu koja se bavi problematikom odgoja i obrazovanja se posebni ističe ovaj riječki model učenja Građanskog odgoja – otkrio je gradonačelnik Obersnel.


Župan krapinsko – zagorske županije Željko Kolar istaknuo je kako mu je drago što je i u zagorske škole implementiran ovaj uspješan i koristan model koji je osmislio Grad Rijeka.
– U današnjem društvu možda je najveći problem da čovjek ima osjećaj da o ničem ne odlučuje a to je posljedica toga što zapravo ne zna koja prava, a samim time i obaveze ima. Da bi kao formirani ljudi došli do svog stava i da bi imali osjećaj odgovornosti moramo se za to educirati – zaključio je Kolar.

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba