Na 11. Susretu gradonačelnika i poduzetnika “48 sati“ u Šibeniku, ravnatelj Regionalne energetske agencije sjeverozapadne Hrvatske Julije Domac najavio je novi alat tehničke pomoći koji je Europska komisija osmislila kako bi pomogla gradovima u pripremi EU projekata.
Gradovi će u okviru inicijative “EU City Facility”, koja počinje 1. ožujka 2020. godine, za pripremu projekata, odnosno, razvoj investicijskih koncepata, moći dobiti do 60 tisuća eura tehničke pomoći. Domac očekuje da će prvi natječaji biti raspisani tijekom godine i da će se ostvariti od deset do dvanaest projekata.

Investicijski projekti

Najavio je i program H2020, kojim će se također od ožujka iduće godine financirati tehnička pomoć investicijskih projekata vrijednih između sedam i 50 milijuna eura, kao i program “Elena”, namijenjen financiranju tehničke pomoći za pripremu ulaganja u projekte zelene energije, čistog transporta i energetske učinkovitosti, vrijedne više od 30 milijuna eura.
Novi mehanizmi predstavljeni su na panelu uoči okruglog stola na temu razvoja i brendiranja hrvatskih održivih gradova, na kojem je gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel otvorio pitanje financiranja projekata gradova kreditima HBOR-a, skupljih od onih komercijalnih banaka.

Povoljniji krediti

Gordan Kuvek, direktor HBOR-ovog sektora kreditiranja, odgovorio je da je konjunktura na tržištu trenutno takva da komercijalne banke mogu plasirati povoljnije kredite i ustvrdio da bi HBOR-ove kredite država, kada bi bila ekonomski snažnija, mogla učiniti itekako povoljnijima, subvencionirajući HBOR-ovu kamatu. Novosel mu je na to replicirao kako bi se moglo možda razmisliti da se poticaji kroz sustav subvencija zamijene poticajima kroz sustav poreznog rasterećenja.
Na okruglom stolu kojim je moderirala Ivana Belić iz REGEA-e, sudjelovali su još gradonačelnik Zaprešića Željko Turk i Sandra Horvat s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, dok je na panelu Zoran Kordić, predsjednik Zelene energetske zadruge, predstavio održive projekte koje provode u suradnji s građanima i Gradom Križevcima, a Božo Skoko sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti video vezom iz Zagreba govorio o brendiranju uspješnih gradova.