KAPITALNI PROJEKT HRVATSKIH CESTA VRIJEDAN 145 MILIJUNA KUNA: Svečanosti puštanja u promet novoizgrađene dionice brze ceste od Zlatar Bistrice do Andraševca, uz mnoštvo uzvanika, prisustvovali premijer Andrej Plenković i ministar Oleg Butković

KONAČNO SMO JE DOČEKALI: “Ova dionica donijet će gospodarski razvoj, novo naseljavanje te brži protok ljudi iz Zlatar Bistrice, ali i u Mariju Bistricu, do koje su ostala još samo tri kilometra”

Objavljeno: 25.10.2019. Jelena Jazbec

Na nadvožnjaku u Zlatar Bistrici održana je prigodna svečanost povodom puštanja u promet novoizgrađene dionice Zlatar Bistrica – Andraševec, koja je dio projekta izgradnje brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok, sa spojem na Breznički Hum.
Realizacijom novoizgrađene dionice i fazama III i IV, Hrvatske ceste u svojstvu naručitelja radova, izgradile su 6,4 kilometra ceste, a novoizgrađena dionica realizirana je u skladu s najsuvremenijim standardima u cestogradnji, što će značajno utjecati na povećanje razine cestovne sigurnosti, a čime će se posredno proizvesti pozitivni gospodarski učinci, budući da je izvedeni spoj u razini državne ceste D29.
Među brojnim uzvanicima na svečanosti otvorenja spomenute prometnice, bili su predsjednik Vlade RH Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

– Izrazito sam zadovoljan što smo danas u prigodi otvoriti ovu dionicu obilaznice grada Zagreba, ovog puta do Zlatar Bistrice. Dionica je to u koju su Hrvatske ceste uložile 145 milijuna kuna, a značit će bitno brži protok ljudi iz Zlatar Bistrice, kao i hodočasnika u Svetište Majke Božje Bistričke, do kojeg je ostalo samo tri kilometra ceste, ali, naravno, i jedan opći doprinos kvaliteti života u Hrvatskom zagorju. Hrvatske ceste su investirale u samu izgradnju novih cesta u protekle tri godine, dakle, u mandatu ove Vlade, 400 milijuna kuna, još 100 milijuna je otišlo u održavanje postojećih cesta, a jedan veliki dio sredstava su Hrvatske ceste alocirale upravo u Krapinsko – zagorsku županiju. Mislim da je ovo sjajan uvod u daljnje pripreme predstojeće sjednice Vlade koju ćemo održati u Krapini, dogovaramo termin i s gradonačelnikom i sa županom, kao i s našim saborskim zastupnicima te želimo pokazati koliko nam je stalo do prometnog i gospodarskog razvoja Hrvatskog zagorja – rekao je premijer Plenković.

Zagrebački prsten

Ministar Butković je pak istaknuo kako se u prometnu infrastrukturu u Krapinsko – zagorskoj županiji ulaže milijardu kuna.
– Što se tiče ove ceste, sredinom sljedeće godine Hrvatske ceste će imati građevinsku dozvolu i raspisat ćemo natječaj za gradnju ceste prema Mariji Bistrici, odnosno, Popovcu. Osim ove ceste koju smo danas otvorili, tu je i veliki projekt obnove, rekonstrukcije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok, koja ide jako dobro. To je projekt od 80 milijuna eura i financira se od strane Europske unije u iznosu od 85 posto. Na području cijele Hrvatske u prometnu infrastrukturu ulažemo oko 20 milijardi kuna. To se vidi na rastu BDP-a i na aktivnosti svih građevinskih tvrtki i to nas očekuje i u budućnosti – najavio je Butković.
O cjelokupnom projektu izgradnje brze ceste govorio je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

– To je jedna od faza brze ceste koja tvori zagrebački prsten i povezuju autocestu Zagreb – Krapina s autocestom Zagreb – Varaždin te daje jednu kvalitetnu prometnicu koja je značajna za razvoj ovog dijela Krapinsko – zagorske županije. Vrijednost te dionice s građenjem i nadzorom je 155 milijuna kuna, a izvođač je bila Zagorje gradnja. Ova prometnica će značajno pridonijeti sigurnosti prometa u naseljenim mjestima, jer je D24 išla kroz sam centar naselja. Postići će se tri važne stvari, sigurnost prometa, izmještanje prometa izvan naselja i stvaranje pretpostavki za razvoj gospodarstva i širenje gospodarskih zona, a i skratiti potrebno vrijeme stanovnicima kako bi se priključili na autoceste – rekao je Škorić te dodao kako je puštanjem u promet ove dionice u funkciji dionica od 17 kilometara.
Pojasnio je i zašto se toliko čekalo s otvorenjem ove dionice ceste.
– Osim administrativnih problema koje smo imali zbog preuzimanja poslova od strane drugog izvođača radova, koji je bio partner Viadukta, na zahtjev lokalne samouprave radio se čvor Poznanovec, koji izvorno nije bio predviđen samim projektom, tako da smo tijekom izgradnje išli u dopunu dokumentacije i bilo je potrebno određeno vrijeme da bi se sve to riješilo i da bi se dobila uporabna dozvola, bez koje ne možemo pustiti cestu promet – rekao je Škorić, te dodao kako je u nastavku u planu projektiranje sljedeće dionice od Zlatar Bistrice prema Kašini.

Dvije faze

– To je dionica od 17 kilometara i realizirat ćemo je u dvije faze, prva je spoj na Mariju Bistricu, duljine 2,7 kilometara i još 1,3 kilometara spojne ceste u samu Mariju Bistricu. Za nju se u ovom trenutku radi projekt i nadam se da ćemo u srpnju iduće godine imati gotovu svu potrebnu dokumentaciju za prvu dionicu do Kašine. Za preostalu dionicu od 14,3 kilometara, vrlo brzo ćemo dobiti lokacijsku dozvolu i krenuti u realizaciju. Što se tiče zadnje dionice od 6,1 kilometar od Kašine do Popovca, tamo smo napravili rotor Klaka kod spoja na autocestu, ali se na zahtjev stanovnika Sesveta išlo na izmjenu trase ceste od Popovca prema Kašini i idemo na novu izradu studija utjecaja na okoliš i lokacijske dozvole i to će malo duže trajati, ali u svakom slučaju, ova prometnica spada u red kapitalnih projekata Hrvatskih cesta i dinamika izgradnje ovisit će o projektnoj dokumentaciji – zaključio je Škorić.
Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar je pak istaknuo kako se u njemu miješaju različiti osjećaji.

– Prvi je veliko zadovoljstvo što konačno otvaramo treću dionicu ove brze ceste i bez obzira na to što su radovi duže trajali nego što je bilo predviđeno, ovo je prihvatljivo. Time sam zadovoljan jer ćemo stvoriti mogućnost daljnjeg razvoja gospodarskih zona, ne samo u Zlatar Bistrici, nego i onaj dio prema gradu Zlataru i drugim našim općinama. No, izuzetno sam nezadovoljan jer smo imali dogovor da ćemo imati dinamiku izvođenja radova i da ćemo krenuti prema Mariji Bistrici. 7. listopada 2015. imali smo prvu dionicu, 6. veljače 2017. drugu dionicu i sad 25. listopada imamo ovu, tako da su se negdje u intervalima od dvije godine odvijali radovi. Nažalost, danas nemamo nastavak radova prema Mariji Bistrici i tek smo u fazi projektiranja – rekao je Kolar.
Potpredsjednik Hrvatskog sabora Siniša Hajdaš Dončić podsjetio je kako je ovo zapravo nastavak projekta za koji je, u vrijeme njegovog upravljanja Ministarstvom prometa 2015. godine, osiguran novac i raspisan natječaj, zbog čega je cesta dobila i neslužbeni naziv “Hajdašijana”, iako ga on smatra pretencioznim.

– Naglasio bih da infrastruktura ceste ostaje na korištenje građanima Krapinsko – zagorske županije i ostalim putnicima koji ovdje prolaze i ne može je uzeti niti jedna politička opcija – istaknuo je Hajdaš Dončić.

Saborski zastupnik i predsjednik Županijske organizacije HDZ-a Krapinsko – zagorske županije Žarko Tušek istaknuo je da je otvorenjem dionice do Zlatar Bistrice realiziran još jedan u nizu kapitalnih projekata aktualne Vlade, s kojima je HDZ izašao pred birače.
– Projektiranjem čvora Poznanovec, naknadno na izvorni projekt, cijela dionica dobila je još više na vrijednosti. Ovo su generacijski projekti, projekti koje Hrvatsko zagorje zaslužuje, i sve nepotrebne političke polemike koje su se vodile oko toga hoće li ili neće ti isti projekti biti realizirani, bile su potpuno nepotrebne i promašene – poručio je Tušek i ponovio da je u mandatu aktualne Vlade KZŽ uistinu postala veliko gradilište, od komunalne infrastrukture do konkretnih životnih projekata u svakoj općini i gradu.
– Još prošle godine u ovo vrijeme prešli smo brojku od dvije milijarde kuna projekata samo u našoj županiji. Nema općine i nema grada koji nemaju i po nekoliko ozbiljnih i velikih projekata, a sve u okviru operativnih programa Vlade i resornih ministarstava – dodao je Tušek, zahvalivši svima koji su doprinijeli realizaciji ovog projekta.
– Uskoro očekujem slične svečanosti na otvorenju elektrificirane pruge u Zaboku, na otvorenju rekonstruirane državne ceste dr. Franje Tuđmana u Zaboku, očekujemo da ova cesta uskoro dođe i do Marija Bistrice, paralelna cesta do Krapine, da rekonstruiramo državnu cestu prema Donjoj Stubici, da izgradimo cestu u poslovnoj zoni Hum na Sutli, da dalje projektiramo dionicu do Huma Brezničkog – kazao je Tušek.

Željeznička stanica

Otvorenje dionice ceste najviše je, dakako, razveselilo mještane Zlatar Bistrice i Marije Bistrice, kao i čelnike tih općina.

– Zahvalio bih svima onima koji su sudjelovali u izgradnji ceste od samih početaka, svim Vladama i ministrima. Važno je istaknuti da cesta donosi novi gospodarski razvoj, a vjerujem i novo naseljavanje na ovo područje. Moja je želja da cesta ne stane samo u Zlatar Bistrici, nego da uskoro krene i prema Mariji Bistrici i Konjščini, jer je to cesta koja mnogo znači, ne samo za Krapinsko – zagorsku županiju, nego i za područje cijele regije. Sam dolazak premijera Plenkovića pokazuje koliko otvaranje te ceste znači za cijelu Hrvatsku. Dat će puno blagodati postojećim gospodarstvenicima, a s obzirom na to da ovdje postoji šire gospodarsko područje za kojeg postoji interes, to će intenzivirati interes vanjskih ulagača. Vjerujem da će i jednog dana gospodarstvo grada Zagreba izaći na periferiju, a ta periferija s ovom infrastrukturom smo upravo mi – rekao je Miholić.

Načelnik Marije Bistrice Josip Milički očekuje da bi cesta za otprilike tri godine trebala doći i njegove općine.

– Do Marije Bistrice je ostalo još 3,6 kilometara, očekuje nas prvi malo veći zahvat, a to je tunel od 715 metara, a prema informacijama koje imam, građevinska dozvola bi trebala biti ishođena tijekom sljedeće godine. Nakon toga ide raspisivanje javne nabave za izvođača i kroz tri godine bi mogli završiti u Mariji Bistrici. Već i ovaj izlaz koji se zove Zlatar Bistrica, nalazi se na teritoriju općine Marija Bistrica i za našu općinu jako puno znači. U svakom slučaju, prometna povezanost je daleko bolja te sva ova površina, odnosno, polja imaju veći potencijal u poslovnom smislu, a blizina željezničke stanice koja se nalazi 300 metara odavde, pruža dodatni strateški potencijal. Naravno, sam dolazak brze ceste do Marije Bistrice je ono što svi iščekujemo te će to zapravo biti sjeverna obilaznica grada Zagreba, postat ćemo na neki način predgrađe Zagreba, što će nam donijeti mnogobrojne mogućnosti – zaključio je Milički.
Cestu je blagoslovio preč. Domagoj Matošević, rektor Svetišta MBB, zajedno sa zlatarbistričkim župnikom Petrom Repićem.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba