Slijedom donošenja uredbe od strane Ministarstva infrastrukture Republike Slovenije, kojom su od 1. lipnja uvedena ograničenja za prometovanje teretnih vozila na određenim dionicama graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom, u cilju rješavanja nastale problematike za prijevoznike, održan je niz sastanaka sa slovenskom stranom.

Radna komisija

Na navedenim sastancima, kako na ministarskoj, tako i na operativnoj razini, konkretizirani su zaključci koji će stupiti na snagu 1. kolovoza. Tako je na zadnjem sastanku, održanom 24. srpnja, odlučeno kako će Granične prijelaze Lupinjak i Razvor moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona, registrirana isključivo u Krapinsko -zagorskoj županiji.
Granične prijelaze Rupa i Pasjak moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona, registrirana isključivo u Istarskoj, Primorsko – goranskoj, Ličko – senjskoj, Zadarskoj, Šibensko – kninskoj, Splitsko – dalmatinskoj i Dubrovačko – neretvanskoj županiji, dok će granične prijelaze Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona, registrirana isključivo u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji.
Na navedenom sastanku definirano je i osnivanje mješovite radne komisije za promet, koja će raditi na daljnjem unapređenju i poboljšanju prometne suradnje između Hrvatske i Slovenije. Komisija će započeti s radom krajem kolovoza, a jedan od najvažnijih zadataka bit će joj i rješavanje tranzitnih koridora te ostalih otvorenih pitanja vezanih za granične prijelaze i međugraničnu suradnju.

Udruga prijevoznika nezadovoljna

U priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, objavljenoj na njihovoj internetskoj stranici, stoji kako izražavaju oštro neslaganje s predloženim dogovorom.
– Udruga konstantno izražava nezadovoljstvo diskriminatornim i sramotnim postupanjem državnih tijela, a posebno prema prijevoznicima iz središnje Hrvatske i Slavonije, kao i svim prijevoznicima koji su ograničeni u kretanju preko teritorija i granica vlastite zemlje. Upravni odbor Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika okuplja prijevoznike iz osamnaest hrvatskih županija te se odluke donose zajednički, u interesu svih hrvatskih prijevoznika, bez obzira na sjedište ili veličinu pravnog subjekta. Stoga oštro odbacujemo optužbe o bilo kakvom favoriziranju ili dogovaranju u vlastitom interesu. Ove propise nije donosila Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, već Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske te Ministarstvo infrastrukture Republike Slovenije. Unatoč svim našim inzistiranjima, zahtjevima, molbama i prijetnjama, ovo je rezultat političkih dogovora i trgovine. Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika ne prihvaća predloženi dogovor i najoštrije osuđuje diskriminatorno postupanje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Tražimo jednako postupanje prema svim hrvatskim cestovnim prijevoznicima i omogućavanje temeljnih sloboda kretanja ljudi, rada i kapitala – stoji u priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.