NA GP-u MACELJ VIŠESATNA ČEKANJA I KOLONA OD PET KILOMETARA: Zbog odluke Republike Slovenije, od 1. lipnja zabranjen teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona preko Graničnog prijelaza Lupinjak. Zagorski autoprijevoznici ogorčeni:

“Situacija je katastrofa. Ljudi su čekali od jučer navečer da bi danas oko 11 sati uspjeli prijeći granicu”

Objavljeno: 03.06.2019. zagorjeinternational

Na graničnom prijelazu Macelj promet je tijekom čitavog ponedjeljka pojačan, a čekanja su višesatna. Kolona je oko pet kilometara, a zbog gužvi, teretna se vozila isključuju na autocesti A2 Zagreb – Macelj kod odmorišta Lepa Bukva i na čvoru Sveti Križ Začretje u smjeru Slovenije. Kako doznajemo od službenika u postaji Granične policije Macelj, do pojačanog prometa teretnih vozila došlo je zbog stupanja na snagu Odluke o promjeni regulacije tranzitnog teretnog prometa Republike Slovenije.

Ozbiljna ograničenja

Naime, od 1. lipnja po cestama G1-6, G1-7 kroz Sloveniju zabranjuje se teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja idu iz Italije prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak su vozila sa sjedištem u Istarskoj, Primorsko – goranskoj i Ličko – senjskoj županiji koja imaju utovar, odnosno, istovar u Istri, Kvarneru, Lici i Gorskom kotaru. Spomenutim se kategorijama zabranjuje promet preko graničnih prijelaza Rupa i Pasjak, uz obvezno usmjeravanje na potez Kozina – Ljubljana – Obrežje – Zagreb. Dakle, na ove granične prijelaze ne smije nijedan hrvatski prijevoznik sa sjedištem niže od Ličko – senjske županije, a koji prolazi Sloveniju na putu do Italije. Stotine prijevoznika su upućene na granični prijelaz Bregana i nakon toga na autocestu. Da bi došli do granice s Italijom, trošak cestarine u jednom smjeru im je minimalno 60 eura.
Promijenilo se i uređenje na području graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska), Dobovec (Lupinjak) i Bistrica ob Sotli (Razvor), pa je posljedično kroz Sloveniju zabranjen teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona, koji promet s autoceste A4 nastavljaju po glavnim ili regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska) prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak je tranzitni promet koji ima početak ili cilj u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji i obrnuto.
Kroz Sloveniju je zabranjen i teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja promet s autoceste A1 nastavljaju po regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Dobovec – Lupinjak i Bistrica ob Sotli prema Hrvatskoj. Time su na sedam od ukupno šesnaest graničnih prijelaza za međunarodni promet putnika i roba u cestovnom prometu s Republikom Slovenijom uvedena ozbiljna ograničenja.
U postaji Granične policije Macelj doznali smo kako na graničnom prijelazu Lupinjak mogu proći samo kamioni koji idu najdalje do Celja, dok se svi drugi upućuju na granične prijelaze Macelj i Breganu, te se zato na Maclju stvaraju velike gužve.

Ekonomski i vremenski

Nezadovoljstvo zagorskih autoprijevoznika odlukom Slovenaca je veliko, pa je kreirana i Facebook grupa “Protiv promjena regulacije tranzitnog teretnog prometa“, gdje se pozivaju svi prijevoznici i vozači da potpišu peticiju protiv odluke Republike Slovenije, te se napominje kako ovaj problem zatvaranja granice utječe kako na ekonomski, tako i na vremenski aspekt, jer će se putovanja vozača odužiti, te će dolaziti do kašnjenja kod utovara/istovara.
U jednoj od objava na stranici traži se podrška od strane krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara, kao i načelnika općine Hum na Sutli Zvonka Jutriše, na čijem području posluje veliki broj autoprijevoznika.
– Situacija je katastrofa, spali smo na to da se mi u Europi moramo boriti za prijelaz granice, ljudi su čekali od jučer navečer da bi danas oko 11 sati uspjeli prijeći granicu. Bilo bi logično da je prijelaz na granici u Lupinjaku otvoren za hrvatske i slovenske prijevoznike, a strance koji su u tranzitu, njih se neka upućuje na Macelj i Breganu – rekao nam je Kruno Lovrenčić iz Huma na Sutli, koji se i sam bavi autoprijevozništvom, te dodao kako im je jedina nada sutrašnji sastanak hrvatskih ministara u Ljubljani.

Načelnik Zvonko Jutriša kaže kako to nije u ingerenciji Općine.

– Taj zakon nije donijela Općina, on je donesen na razini države, stoga mislim da bi se autoprijevoznici trebali obratiti ministarstvima, županu, a imaju i svoj Ceh prijevoznika – zaključuje načelnik Huma na Sutli. (Jožica Miklaužić)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba