Predsjednik Narodne stranke – Reformisti i nositelj liste te stranke za EU parlament Radimir Čačić na Željezničkom je kolodvoru u Krapini održao press konferenciju za medije, na temu “Brza pruga Čakovec – Varaždin – Krapina  – Zagreb“,  te se na sajmu družio s građanima. Tom je prilikom rekao kako šalje poruku o najvažnijem, najskupljem i dugoročnom projektu za cijelu sjevernu regiju, a to je brza pruga.

160 kilometara na sat

– U današnjim svjetskim razmjerima, to je daleko od brze pruge, radi se o jednoj normalnoj, standardnoj pruzi, prosječne brzine 160 kilometara na sat, dok su brze pruge brzine od 250 do 350 kilometara na sat. Ovo je jedna standardna pruga, koja u komunikaciju sa Zagrebom dovodi Krapinu, Lepoglavu, Varaždin i Čakovec. Krapina bi od Zagreba bila na 20-ak minuta, Lepoglava 25 minuta, Varaždin na 40 i Čakovec na 45 minuta. Ova pruga dugoročno utječe na sve aspekte života. Sada vlakom iz Zagreba do Varaždina treba dva i pol sata, a ovdje govorimo o 40 minuta, onda je jasno o kakvim je razlikama riječ, to je četiri puta kraći put. Sve je to zajedno jedna velika urbana regija u europskim razmjerima i time s metropolom ujedinjujemo ono najbolje što ta regija može dati.  Ako govorimo o zapošljavanju, onda je razmjena kvalitetne radne snage isto moguća. Kada govorimo o obrazovanju, treba ovdje razvijati veleučilišta i sveučilišta i nema potrebe da naša djeca plaćaju skupe troškove života u Zagrebu, nego da komuniciraju od ovdje. Što se tiče zdravlja, Varaždin ima regionalnu bolnicu, ovdje su podregionalne bolnice i time se također razmatra bolja komunikacija s kliničkim centrima u Zagrebu. Mi objektivno bez europskog novca nemamo snage za takav jedan pothvat, kao što ne bismo imali ni za Pelješki most. Ovaj projekt je skuplji od Pelješkog mosta, kad govorimo samo o mostu bez prilaznih cesta, a vrijedan je 400 milijuna eura – istaknuo je Čačić te dodao kako su odmah nakon preuzimanja županijske vlasti s kolegama Kolarom i Posavcem i s Vladom dogovorili i potpisali o tome sporazum.

Poruka biračima

– U prvom razgovoru, premijer Plenković i predsjednik Hrvatskog sabora Jandroković dali su obavezu da će to odmah uvrstiti u prometnu i prostornu strategiju i to je učinjeno. Nakon toga obavili smo razgovore s Europskom komisijom i napravljene su analize koje su potvrdile opravdanost te pruge koja spaja dva koridora i osim rekonstrukcije postojeće, opravdanost 17 kilometara nove pruge. Ovdje su potrebni veliki zahvati, u projekte je uloženo 14 milijuna kuna i raspisani su natječaji. To je europski novac i ako se ne realizira projekt, novac se mora vratiti, ne možete dobiti novac za sljedeći projekt ako ovo niste realizirali ili vratili. Ovo nisu projekti energetske obnove zgrade, opremanja domova zdravlja, pa čak ni izgradnja bolnice, ovo su povijesni  projekti, koji u pripremi traju nekoliko godina i u realizaciji nekoliko godina, a iznosi su jako veliki. Nakon izbora će se s ministrom prometa Olegom Butkovićem i ministricom regionalnoga razvoja Gabrijelom Žalac svečano potpisati ugovor – naglasio je Čačić.


Radimir Čačić je uputio i poruku biračima.
– Hrvatska u Europskom parlamentu mora biti zastupljena ljudima s vizijom i autoritetom. Važna je snaga osobnosti, jer po broju stanovnika i gospodarskoj razvijenosti ne možemo biti ključni faktor. Treba imati snage, autoriteta i reference  braniti naše interese u Europskoj uniji. Što se mene tiče, bez lažne skromnosti, nitko u ovoj konkurenciji nema toliko jasne i mjerljive rezultate za ovaj sjever, kao što imam ja kao nositelj liste Reformista – zaključio je Čačić.
S njime je u pratnji bio i predsjednik organizacije Reformista Krapinsko – zagorske županije i kandidat za EU Parlament Davor Kljak te nekoliko članova stranke.