U Hrvatskoj gospodarskoj komori Županijskoj komori Krapina održan je sastanak autoprijevoznika iz Krapinsko – zagorske županije koji od ministra pomorstva, prometa i infrastrukture traže zabranu uporabe državne ceste D1, na dionici od Graničnog prijelaza Macelj do Zagreba, za promet teretnih vozila stranih autoprijevoznika koji su u tranzitu i čija je najveća dopuštena masa iznad 7,5 tona. Naime, hrvatski autoprijevoznici, po pravilniku, moraju koristiti autocestu, pa smatraju da su po tom pitanju zakinuti i traže promjenu pravilnika, odnosno, da se isto učini i za strane autoprijevoznike.

Autoprijevoznik Branko Varjačić rekao nam je kako strani autoprijevoznici iz Turske, Bugarske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i ostali voze po lokalnim cestama.

Skupa cestarina

– Tako izbjegavaju plaćanje cestarine, stvaraju gužve, ugrožavaju promet i uništavaju naše ceste. Zabrana za tranzit na D1 na toj dionici je važeća od 2009. godine, ali se po njoj ne postupa. Dionica te ceste od Mokrica do Krapine izgradnjom autoceste je smanjena za jednu traku, obećano je da će se u kratkom roku izgraditi alternativa, odnosno, spajanje navedene dionice, međutim, do toga nije došlo i zagorski prijevoznici koriste autocestu Krapina – Mokrice – Krapina. Autocesta je jako skupa i autoprijevoznika u dva smjera stoji preko 400 kuna, to je za nekih deset kamiona preko 4000 kuna, a to su velika izdvajanja u tom segmentu. Mi uporabu javnih cesta plaćamo kod registracije vozila, kroz gorivo i cestarinom na autocestama. Tražimo da i oni voze autocestom, kao što moramo i mi, i kod nas, i u stranim državama. Jer kad smo mi u tranzitu, također vozimo autocestom i plaćamo cestarinu – istaknuo je Varjačić.

Na sastanku su bili saborski zastupnik Žarko Tušek i predsjednik Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Krapina Josip Grilec te savjetnik ministra prometa Branimir Jerneić.

Žarko Tušek kazao je kako taj pravilnik u nekim segmentima stvara probleme zagorskim autoprijevoznicima.

Nudimo suradnju

– Saslušali smo njihove argumente i poslovne probleme, probleme koji se odnose na cijenu cestarine i na jedan vrlo loš koncesijski ugovor koji je potpisan prije dugog niza godina. Pokušat ćemo naći modele i rješenja cijele te situacije. Pozvali smo prijevoznike na dijalog i prihvatili su ga. Svjesni su da se do sad možda nisu među sobom dobro organizirali i dogovorili. Nudimo se za suradnju i nadam se da ćemo to uspješno riješiti – naglasio je Tušek.

Grilec je pak rekao kako ima nekoliko prijedloga po pitanju dopune pravilnika, koje bi tražili od Ministarstva prometa i Ministarstva unutarnjih poslova.

– Tražimo da se otklone svi nedostaci tog pravilnika i da se svi prijevoznici u Hrvatskoj stave u isti položaj – zaključio je Grilec.