Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je infrastrukturne radove koji se provode na području Krapinsko – zagorske županije u sklopu cestovnih i željezničkih infrastrukturnih projekata. U obilasku lokacija, uz ministra su sudjelovali i njegovi pomoćnici, Josip Bilaver i Alen Gospočić te predstavnici tvrtki iz resorske nadležnosti, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, član Uprave Hrvatskih cesta Nikša Konjevod te saborski zastupnik Žarko Tušek.
Radni posjet ministar i suradnici započeli su obilaskom 530 milijuna kuna vrijednih radova na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić – Zabok, dionice duge 24 kilometra.

Kumrovečka pruga

– Pogledali smo sve investicije koje se provode na području Krapinsko – zagorske županije, jedna od njih je i elektrifikacija i modernizacija pruge Zaprešić – Zabok. To je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u željeznici. Radovi su počeli u kolovozu prošle godine, a ovo što smo vidjeli sada je uistinu impresivno, a ide i boljom dinamikom nego što je predviđeno. To nas veseli jer će ova investicija sigurno doprinijeti boljoj povezanosti Krapinsko – zagorske i Zagrebačke županije te Grada Zagreba i olakšati ljudima i skratiti im vrijeme putovanja – kazao je Butković.
Na upit novinara, ministar je rekao da je u planu HŽ infrastrukture i obnova pruge prema Kumrovcu, međutim, da se zasad najviše koncentriralo na pruge na mediteranskom i bivšem 10. koridoru te su sve aktivnosti, izuzev pruge Zaprešić – Zabok i pruge Vinkovci – Vukovar, isključivo na koridorskim prugama. No i taj će se projekt pripremiti, kao i neke druge dionice. Kada će to biti ne možemo dati obećanje, ali da je u planu, jest – zaključio je Butković.

– Zahvaljujem ministru na cjelodnevnom radnom posjetu. Ponosan sam što svi projekti koje smo prije dvije godine iznijeli pred naše građane, idu svojim tokom. Projekti koji su bili projektirani i za vrijeme bivših vlada se nastavljaju, a tu je i niz novih projekata koje smo komunicirali kao ključnu potrebu i danas se na tome radi, stoga velika hvala ministru i Vladi RH na razumijevanju. Hrvatsko zagorje to zaslužuje, mi smo kraj koji mnogo doprinosi ukupnom BDP-u RH, u stvaranju novih vrijednosti i razvoju gospodarstva te je normalno da se dio investicija realizira ovdje. Ova pruga je kapitalni projekt, koja će promijeniti život građana u Hrvatskom zagorju na bolje, a važno je naglasiti da se radi o brojnim ulaganjima i uistinu stabilnoj politici Vlade RH – kazao je Tušek.
– Pojedini radovi se odvijaju i brže od previđenog, a 1. travnja će se pruga zatvoriti za promet te će se promet odvijati autobusima. Ti će radovi trajati šest mjeseci. Molimo putnike da budu strpljivi u tom periodu. Ukupna duljina dionice je oko 24 kilometra, a trenutno se radi na izmještanju instalacije – plinovoda, kanalizacije, vodovoda i telekomunikacija. Dosad je kompletno izmijenjen tampon na dionici od Zaprešića do Novih Dvora, ukupne duljine oko četiri kilometra. Osim toga, izvode se radovi na dva mosta te na svim kolodvorima – Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok. Kolodvor Zaprešić obnovit će se u okviru drugog projekta koji također počinje ove godine, a radi se o remontu dionice pruge Savski Marof – Zagreb, koji je financiran sredstvima Svjetske banke. Natječaj će biti raspisan za mjesec – dva te se svakako ove godine planira početi s radovima. Sve bi trebalo završiti 2021. godine, znači tri godine od početka radova te vjerujem da ćemo to ispoštovati – dodao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

Oroslavje, Zlatar Bistrica, Krapina

Ministar Butković sa suradnicima je nastavio posjet Krapinsko – zagorskoj županiji u Oroslavju, gdje je održao radni sastanak s gradonačelnikom Emilom Gredičakom i saborskim zastupnikom Žarko Tušekom na temu projekata Grada Oroslavja i rekonstrukcije državne ceste DC307 Mokrice – Donja Stubica, ukupne vrijednosti 32,6 milijuna kuna(bez PDV-a). Očekivani rok početka izvođenja radova je u travnju 2020. godine, a dovršetak izgradnje predviđen je kroz 18 mjeseci. Hrvatske ceste će s realizacijom ovog projekta osigurati poboljšanje razine sigurnosti i udobnosti svih sudionika u prometu, saniranje sustava odvodnje i osnovnih elemenata ceste uz poboljšanje razine sigurnosti pješaka izgradnjom pješačkih hodnika i biciklističkih staza.
Ministar je kazao kako se razgovaralo o prometnim projektima, a najvažniji je obnova državne ceste DC307, koja je u planu Hrvatskih cesta.
– Projektiranje i izvlaštenje idu svom kraju i do ljeta ćemo raspisati natječaj za tu cestu. U sklopu toga, gradonačelnik je izrazio želju da se riješi i dio pločnika uz državnu cestu i podržat ćemo sve njegove inicijative. Razgovarali smo i o projektima vezanim za razvoj poduzetničke zone i izgradnji cesta u njoj. Bilo je riječi i o jednoj pristupnoj cesti, koja vodi do velike tvornice i moramo vidjeti kako će se ona asfaltirati. Izražavam zadovoljstvo ovim sastankom, koji je bio jako konstruktivan. Mislim da je gradonačelnik bio zadovoljan i nastavljamo s realizacijom svih projekata – istaknuo je ministar Butković.
Gradonačelnik Oroslavja Emil Gredičak iznimno je zadovoljan dolaskom ministra.
– Drago mi je što Vlada razmišlja o Oroslavju i Zagorju. Nadam se da će radovi na državnoj cesti krenuti što prije, na zadovoljstvo svih Oroslavčanki i Oroslavčana te svih ljudi koji prolaze gradom. Ova cesta je iznimno važna, jer ovdje prolazi mnogo automobila i teretnih vozila. Ovaj projekt će zasigurno pokazati da vrijedi ulagati u ovaj Grad – rekao je Gredičak.
Nakon Oroslavja, ministar je sa suradnicima i domaćinima obišao i radove na dionici Bedekovčina – Zlatar Bistrica.
Rekao je kako su obišli najvažniju cestovnu dionicu, koja se gradi u Krapinsko – zagorskoj županiji.

Završetak 30. lipnja

– To je nastavak dionice od Bedekovčine do Zlatar Bistrice, u dužini 6,5 kilometara i ukupne vrijednosti 144 milijuna kuna. Radovi b trebali biti gotovi 30. lipnja, nadam se da će i biti. Po ovome što vidimo, cesta napreduje dobro. Važno je da Hrvatske ceste nastavljaju i prema Mariji Bistrici, za dionicu od 3,5 kilometara. Općina je dala zahtjev za lokacijsku dozvolu i u tijeku je priprema kompletne dokumentacije. Vrlo će brzo ići raspisivanje natječaja i početak gradnje. Zadovoljan sam, jer smo sve bliže Mariji Bistrici, ovaj je projekt jako važan za sve stanovnike koji ovdje žive i hodočasnike koji dolaze u svetište – naglasio je Butković.
Saborski zastupnik Žarko Tušek kazao je da mu je drago što su obišli čvor Zlatar Bistrica i prije toga čvor Poznanovec, koji je nova investicija i nije bila dio izvornog projekta, kako bi se Poznanovec lakše otvorio na brzu cestu, da se ne mora ići preko Bedekovčine i Zlatar Bistrice.
– Projekt brze ceste ide svojim tokom, 2020./2021. očekujemo i dolazak do Marije Bistrice i mislim da je to jedna zdrava dinamika, jer ovo su mega projekti i važno je da se oni završe, kao što smo i obećali – naglasio je Tušek, dok se član Uprave Hrvatskih cesta Nikša Konjevod nadovezao kako je u pripremi dokumentacija za gradnju prema Mariji Bistrici, koja bi trebala biti gotova za godinu dana.
– Onda ćemo raspisati natječaj za izvođača radova. Pravi izazov za graditelje i nas kao investitore, bit će dionica od Marije Bistrice do Kašine, koja je u pripremi i prolazit će kroz iznimno zahtjevan reljef te nas očekuju tuneli i vijadukti, takve su dionice poprilično skuplje – zaključio je Konjevod.

Sastanak s (grado)načelnicima HDZ-a

Nakon službenog dijela posjeta, Butković je sa suradnicima i zagorskim gradonačelnicima i načelnicima iz HDZ-a održao sastanak u prostorijama županijske organizacije stranke u Krapini.

– Zadovoljan sam, ovdje se provode veliki infrastrukturni projekti, čija je ukupna vrijednost oko 800 milijuna kuna. To su značajna sredstva, kad gledamo investicije koje se tiču prometa, jer je naš ukupni investicijski ciklus vrijedan oko 20 milijardi kuna.  Zadovoljan sam dinamikom radova na pruzi i obnovi državnih cesta, a ovo je bila prigoda da razgovaramo i o nekim budućim projektima. Završili smo i ovaj stranački dio, porazgovarali oko priprema za europske izbore i još jednom rezimirali sve što radimo, nadam se da ćemo ovako nastaviti i dalje – istaknuo je Butković.

Gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović rekao je kako razgovarali o projektima na području Krapine te su iznijeli i neke nove ideje i prijedloge.

– Natječaj javne nabave za izmještanje željezničke pruge Dolac je pred završetkom, kroz mjesec dana kreće se s izgradnjom druge faze spojne ceste Zabok – Krapina, a radimo i ojektnu dokumentaciju za kružni tok kod Vatrogasnog doma – naglasio je Gregurović, dok je Žarko Tušek dodao kako je ovo bio vrlo plodonosan dan.

– Aktualizirali smo stanje svih strateških projekata na području Krapinsko – zagorske županije. Otvaraju se i neka nova projektna rješenja, koja su važna za županiju. Razgovarali smo i o pripremi sjednice Vlade koja će se održati u Krapinsko – zagorskoj županiji, dok smo na koordinaciji gradonačelnika i načelnika iz stranke definirali i određene potrebe tih jedinica lokalne samouprave. Jasnom politikom Vlade RH i Ministarstva prometa, pokazali smo da sve ono što smo govorili i obećali,  realiziramo, i da je Krapinsko – zagorska županija u ovom trenutku jedno od najvećih gradilišta na području Republike Hrvatske – zaključio je Tušek. (ab, ib)