Na sastanku zagorskih (grado)načelnika s čelnicima Županije, razgovaralo se o školskom sportu, pametnim gradovima i problemu javnog prijevoza u KZŽ

JAVNI PRIJEVOZ ISPOD SVAKE RAZINE: “Pričamo o pametnim gradovima, ali ako ne riješimo socijalu i prijevoz, teško je investirati u novu tehnologiju”

Objavljeno: 15.02.2019. ivanabelosevic

Na sastanku krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara i njegovih zamjenika, Jasne Petek i Anđelka Fereka – Jambreka, s načelnicima i gradonačelnicima s područja Krapinsko – zagorske županije, predstavljene su aktivnosti Školskog športskog saveza Krapinsko – zagorske županije, održana je prezentacija Huawei Hrvatska – “Pametni gradovi”, razgovaralo se o razvijanju novih socijalnih usluga za marginalizirane društvene skupine, predstavljeno je osnivanje i značaj WBAF ureda u dvorcu Bračak, a jedna od važnijih tema svakako je bila vezana za  problematiku javnog linijskog prijevoza. Pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, poljoprivredu, promet i komunalnu infrastrukturu Sanja Mihovilić iznijela je podatke vezane za prijevoz u KZŽ. Istaknula je kako je u posljednjih 15-ak godina prisutan pad kvalitete i kvantitete u javnom prijevozu. Osnovni problemi u javnom prijevozu su neusklađenost prijevoznih oblika međusobno i s drugima, stalno ukidanje linija, ili izmjena postojećih, najave o daljnjoj racionalizaciji, te to što se dio autotaksi prijevoza obavlja “kombi“ vozilima. U KZŽ, 13 prijevoznika obavlja županijski javni linijski prijevoz putnika. Što se tiče željezničkog prijevoza, on je neusklađen s drugim prijevoznim oblicima, nedovoljan je broj vlakova, manji broj polazaka tijekom vikenda i praznicima, manja brzina vlakova te duže vrijeme putovanja. Županjski linijski prijevoz obavlja se na temelju Uredbe kao javna usluga, na temelju dozvole za prijevoz ili na temelju koncepcije.

Zagorska Sela bez prijevoza

– Općenito stanje u prometu u našoj županiji nije zadovoljavajuće i javni prijevoz je ispod razine koja bi zadovoljila korisnike prijevoza. Ono što nudi novi zakon, koji je na snagu stupio u svibnju prošle godine, je mikro prijevoz. On je prvenstveno namijenjen ruralnim područjima, da se ona povežu s područjima na kojima se prijevoz odvija, što donosi i određene financijske obaveze, kako prema jedinicama lokalne samouprave, tako i regionalne i državne. Ako bismo mi to proveli u skladu s tom regulativom, potrebni su nam pravilnici od strane Ministarstva prometa. Postoji zakon o otocima, naša ruralna područja isto tako su izolirana i uz sve ovo, potrebna je državna potpora da bi sve to moglo funkcionirati. Treba izraditi analize stanja na području naše županije i sve jedinice lokalne samouprave se trebaju uključiti. Za sve jedinice lokalne samouprave nudi se mogućnost kvalitetnijeg prijevoza za stanovništvo, ali uz subvenciju. Na Ministarstvu prometa je da nam da naputak i onda ćemo moći napraviti neke programe i naputke kako to riješiti, ali striktni datum nije do nas, nego do Ministarstva prometa – istaknula je Mihovilić.

Načelnik Kumrovca Robert Šplajt rekao je kako općine Kraljevec na Sutli i Kumrovec već jedno vrijeme žele taj prijevoz realizirati, a tu su i spomenuta Zagorska Sela, koja već godinama nemaju nikakav javni prijevoz.

– Mi uz duljinu Sutle već godinama muku mučimo s tim javnim prijevozom i da to ne sufinanciramo, mislim da ga više ne bismo ni imali. Nekad smo imali vlak, koji nam je ukinut prije nekih dvadeset godina, ne znamo što će biti s njim i još uvijek vjerujemo da je to moguće realizirati u nekoj bliskoj budućnosti, ali da imamo vlak, ne bi se borili ni za jedan autobus prema Zagrebu. Pričamo o pametnim gradovima i tehnologiji, ja sam apsolutno za to da se u uloži u tehnologiju, ali ako ne riješimo socijalu i javni prijevoz, mislim da će biti jako teško investirati u novu tehnologiju. Dovedeni smo ovdje pred zid i svake nam godine javni prijevoznik povećava cijene, ove godine je u odnosu na prošlu cijena tri puta veća, a nama je iz proračuna to jako teško financirati. Znam da se čeka neko rješenje koje bi trebalo biti gotovo krajem ove ili početkom sljedeće godine, ali bojim se da bi mi do onda mogli ostati bez tog dijela javnog prijevoza. Zato smo se za pomoć obratili Županiji, obratit ćemo se i državi da pokušamo spasiti taj dio – istaknuo je Šplajt.

Načelnica Zagorskih Sela Ksenija Krivec Jurak rekla je da se nešto počelo rješavati.

– Jedinice lokalne samouprave ukazuju na problem, Županija ga prepoznaje i kreće se k nalaženju rješenja. Vjerujem da će sve naše inicijative koje su potekle u smislu revitalizacije kumrovečke pruge i prijevoza općina koje ga nemaju, konkretno Zagorska Sela, dovesti do rješenja. Vlak bi riješio sve probleme, jer dok smo imali prugu, bili smo povezani i s Republikom Slovenijom i vlak je išao do Zagreba. Vjerujem da će visoka politika prepoznati tj problem i riješiti ga – kazala je Krivec Jurak.

Novi zakon

Župan Željko Kolar rekao je kako je jedan dio županije pokriven željeznicom i ide se u njenu modernizaciju, ali sve je više problema s autobusnim prijevozom, a prijevoznici s područja KZŽ od općina, gradova i Županije traže sufinanciranje prijevoza kako bi linije ostale.

– Donesen je novi zakon, prema kojem bi Županija trebala preuzeti neke obaveze. Imamo konkretne prijedloge iz općina Kraljevec na Sutli i Kumrovec te Grada Klanjca oko sufinanciranja, jer su oni i u 2018. sufinancirali javni prijevoz da bi uopće imali bilo kakve linije povezane sa Zagrebom, a nevjerojatno je da naši centri kao Krapina, imaju problema s javnim prijevozom. Znate da ujutro imamo egzodus građana prema Zagrebu koji idu na posao, ali je očito i da se ljudi voze osobnim automobilima, sad, je li problem u voznom redu ili nekakvoj komotnosti ili u novcu, morat ćemo svi zajedno proanalizirati – naglasio je Kolar te dodao kako Mnistarstvo prometa treba donijeti pravilnik i dok se on ne donese, Županija neće jednokratno subvencionirati prijevoz niti jedne jedinice lokalne samouprave.

Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek osvrnuo se na modernizaciju pruge Zaprešić – Zabok te na broj voznih linija vlakova.

– Zbog modernizacije, kompletno se zatvara pruga Zaprešić – Zabok zbog izgradnje donje podloge i šina, a nakon toga će povremeno biti zatvarana zbog izgradnje mreže. Posao bi trebao biti gotov do 30. rujna sjedeće godine, od 2. listopada do 1. lipnja traje probni period prema kojem je izvođač prema investitoru dužan otklanjati nedostatke. Nakon toga treba se dogovoriti oko voznih linija, jer nije problem da nema putnika, nego nema linija i onda je to upitno za nekoga tko, na primjer, putuje iz Donje Stubice na posao, pa se orijentiraju na autobuse ili vlastiti prijevoz. Da ima dovoljan broj vlakova u onim intervalima koji odgovaraju tempu i dinamici naših građana, ne bi se orijentirali na druge prijevoze. Stoga treba pravovremeno izvršiti pritisak na to da nam se da dovoljno voznih linija, jer svake godine novim voznim redom minimalno jedan vlak ispada i zbog toga trebamo zajednički to riješiti – istaknuo je Hanžek.

 

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba