Županijski centar 112 Krapina u protekloj je godini primio ukupno 31.338 poziva, od toga ih je 17.276 bilo nenamjenskih (kada nema potrebe za alarmiranjem drugih žurnih službi op.a.), 14.066 namjenskih, ali i 46 zlonamjernih poziva.

Od složenih događaja, sedam ih je bilo traganje i spašavanje te isto toliko za onečišćenje okoliša, 357 epidemioloških i sanitarnih zbrinjavanja, 78  prirodnih nesreća, 263 nesreća ili kvarova u postrojenjima za opskrbu i 62 razne obavijesti upozorenja. Zabilježeno je i 499 prometnih nesreća, 507 napada na živote i imovinu ljudi, 80 smrtnih slučajeva i 10 nesreća na radu, bilo je 168 požara i 190 tehničkih intervencija, dok je medicinskih događaja bilo 6717 – prezentirao je na obilježavanju Dana europskog broja 112, voditelj Centra Stjepan Peh.

Dobra koordinacija

Dražen Strabić, pročelnik Županijskog centra 112 Krapina rekao je kako se može zaključiti da je Krapinsko – zagorska županija dobro povezana sa svim službama.

– Naši građani ne bi trebali imati nikakvih problema kada će trebati bilo koju žurnu službu, jer na broj 112 ih mogu dobiti sve – od policije, vatrogasaca, Hrvatske gorske službe spašavanja i hitne medicinske pomoći. Moramo istaknuti da je broj 112 za naše građane i dalje besplatan, dostupan od 0 do 24 sata, 365 dana u godini. Broj poziva je svake godine sve veći i možemo biti zadovoljni odrađenim – naglasio je Strabić.

Događanju su prisustvovali i krapinsko – zagorski župan Željko Kolar, gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, zamjenik načelnika Policijske uprave krapinsko – zagorske Robert Pavić, ravnatelj Zavoda za Hitnu medicinu Krapinsko – zagorske županije Krešimir Božić te  Tomislav Zrinski iz HGSS-a, Stanice Krapina.

– Broj 112 znači dobru koordinaciju svih službi. Centar kad je potrebno obavijesti sve službe te koordinirano odlaze na teren, ovisno o tome što se događa. Bitno je da imamo educirane ljude, da se stalno ulaže u nove tehnike i tehnologije i da bez obzira što se mijenja ustroj, jer je sad Državna uprava za spašavanje otišla pod Ministarstvo unutrašnjih poslova, imamo sjajno organizirane službe, visoko motivirane i profesionalne ljude, koji imaju preko 85 poziva dnevno. Važno je da su ljudi shvatili važnost tog broja i da ima vrlo malo zlouporaba i s tim možemo biti vrlo zadovoljni – naglasio je župan Željko Kolar.

Gradonačelnik Gregurović dodao je kako je broj 112 jedan univerzalni broj koji povezuje sve službe, a u slučaju potrebe može alarmirati i sve druge.

– To se nekoliko puta pokazalo u stvarnim situacijama kad su ljudi direktno zvali vatrogasce, hitnu ili neku drugu službu, dolaskom na teren vidjelo se treba li i neka druga služba doći, ovisno o vrsti događanja. Tako da broj 112, ne da je dobar samo za povezivanje svih tih službi, nego je i prepoznatljiv broj na razini cijele Europske unije i šire, pa ljudi koji dođu u Hrvatsku ne moraju razmišljati koji broj mogu nazvati, gdje će im se stvarno netko javiti i uputiti ih tamo kamo stvarno trebaju – kazao je Gregurović.

Svaki osmi stanovnik

– Kad mi izlazimo na teren to su neke iznimno teške i zahtjevne situacije. U 2018. godini bilo ih je sedam, a nadam s da će ih biti čak i manje. Moram naglasiti da je suradnja s Centrom dobra, iako najviše surađujemo s policijom. Nadam se da ćemo se više viđati na ovakvim događanjima, a što manje na nekim stvarnim akcijama i nesrećama, jer nikome nije drago kada ljudi stradavaju – istaknuo je Zrinski.

Robert Pavić dodao pak je rekao je da je Operativno – komunikacijski centar PU krapinsko – zagorske u 2018. primio skoro 14,5 tisuća poziva, a gotovo 25 posto njih je bilo proslijeđeno od Centra 112.

– Ispada da samo mi u policiji zaprimamo 40-ak poziva dnevno i da je svaki osmi stanovnik županije nazvao 192. Uistinu su žurne službe često zvane, veseli me naša umreženost i suradnja koja će se u buduće vrijeme i tehnički nadograđivati. Čestitam na suradnji i postignutim rezultatima – naglasio  je Pavić, a odličnu suradnju pohvalio je i ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu KZŽ Krešimir Božić.

– Mi se s Centrom 112 družimo od 2011. godine kada je uspostavljen. Dobra su poveznica u slučaju nekakve prometne nesreće ili nekakvog većeg zbivanja te se automatski alarmiraju sve službe. Djelatnici Centra 112 svakodnevno rješavaju situacije i probleme ljudi te im treba na tome čestitati – naglasio je Božić.

Aktivnosti Centra

Od aktivnosti Županijskog centra 112 Krapina, u prošloj godini izdvojili su još opremanje Centra informatičkom opremom te radio – komunikacijskom opremom, ispitivanje sustava za uzbunjivanje, provođenje simulacijsko – komunikacijskih vježbi “Strani pozivatelj”, “Lažna dojava”, “Nenamjenski poziv” i “Šutnja”. Tu je i suradnja sa susjednim ŽC-ima 112, žurnim službama na području Krapinsko – zagorske županije te međunarodna suradnja s Republikom Slovenijom, program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku te program TURS 2018.

Istaknuto je kako su zadaće Centra u ovoj godini program TURS 2019, edukacija djelatnika ECDL (moduli i strani jezici), opremanje informatičko – komunikacijskom opremom, međunarodna suradnja, dogradnja CTI (Computer – Telephone Integration) sustava, program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH, provođenje Nacionalne edukacije djece iz područja ZiS te razvoj MUP net radio mreže TETRA.

Djelatnici se intenzivno educiraju u stranim jezicima, tako je u 2018. godini pet djelatnika završilo tečaj iz engleskog jezika, a u ovoj godini očekuje se početak tečaja iz njemačkog jezika za dva djelatnika. U 2017./2018. izvršena je edukacija djelatnika za prijem e-poziva iz vozila, Uredbom EU 2015/758 o zahtjevima za homologaciju za uvođenje sustava eCall ugrađenog u vozila koji se temelji na službi 112 postignut je dogovor s Ford grupacijom, Generals Motors grupacijom te Bosh grupacijom. Tako nova vozila iz navedenih grupacija u slučaju prometne nesreće vrše automatsko pozivanje broja 112 temeljem GPS utvrđivanja lokacije.