OSTVAREN CILJ NACIONALNOG PROGRAMA: Prošle godine na zagorskim prometnicama najmanji broj nesreća i poginulih na sto tisuća stanovnika u posljednjih 11 godina

Načelnik Car: I dalje ćemo dosljedno i uporno provoditi Zakon o sigurnosti prometa – u travnju će biti postavljena kućišta za kamere na devet lokacija

Objavljeno: 06.02.2019. Jelena Jazbec

Tijekom 2018. godine na području koje sigurnosno pokriva Policijska uprava krapinsko – zagorska, zabilježeno je 666 prometnih nesreća, što je za 59 prometnih nesreća manje nego u 2017. godini, odnosno, 8,1 posto. To je ujedno i najmanje zabilježenih prometnih nesreća u proteklih 11 godina, istaknuto je na press konferenciji PU krapinsko – zagorske, na kojoj su stanje sigurnosti u cestovnom prometu na području KZŽ u 2018. godini predstavili načelnik Darko Car, voditelj Službe policije Zvonko Pavlović i Marijan Grmovšek, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa.

Ukupno 317 poginulih

Načelnik Car je istaknuo kako je zabilježeno šest prometnih nesreća u kojima je šest osoba smrtno stradalo, što je za tri osobe, odnosno, 30-ak posto manje smrtno stradalih osoba nego u 2017. godini. Prema Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske od 2011. do 2020. godine, cilj je da na sto tisuća stanovnika bude najviše pet smrtno stradalih osoba u prometu tijekom godine. U Krapinsko – zagorskoj županiji na 126.334 stanovnika, bilo je šest poginulih, što je 4,7 smrtno stradalih na sto tisuća stanovnika, dakle, cilj je ostvaren. To je ujedno i najmanji broj poginulih u prometu na sto tisuća stanovnika u proteklih 11 godina. PU krapinsko – zagorska je u prošloj godini imala, zajedno s PU varaždinskom, najmanji broj poginulih u prometu na sto tisuća stanovnika, a uz njih su još samo PU zagrebačka i PU primorsko – goranska ostvarile cilj Nacionalnog programa, s 4,9 smrtno stradalih na sto tisuća stanovnika. Ukupno je na hrvatskim prometnicama prošle godine bilo 317 smrtno stradalih.
Prošle je godine u prometnim nesrećama na zagorskim prometnicama teško ozlijeđena 51 osoba, 25 posto manje nego 2017., a lakše je ozlijeđenih bilo 248, što je 17,6 posto manje nego godinu ranije. Uslijed nepropisne i neprilagođene brzine zabilježene su 174 prometne nesreće, u kojima su četiri osobe smrtno stradale, 21 je teško, a 62 su osobe lakše ozlijeđene. Ostali najčešći uzroci prometnih nesreća bili su nepropisno kretanje po kolniku – držanje vozila preblizu desnom rubu kolnika, nedržanje vozila uz desni rub kolnika, nekretanje vozila sredinom obilježene prometne trake i sl., zatim nepoštivanje prednosti prolaska i nepropisna vožnja unatrag. Utvrđeno je 15.911 prometnih prekršaja, najviše zbog nepropisne brzine, njih 6962, dok je zbog upravljanja pod utjecajem alkohola utvrđeno 927 prekršaja. 76 vozača imalo je manje od 0,5 promila alkohola u krvi, 293 su imala od 0,5 do 1 promil, 245 ih je imalo od 1 do 1,5 promila, a najviše, čak 302 vozača, imalo je u organizmu više od 1,5 promila alkohola. Tri su vozača zatečena kako upravljaju vozilom pod utjecajem droga, a koncentracija alkohola veća od 0,5 promila utvrđena je i kod osam biciklista. Pod utjecajem alkohola u prometnim nesrećama sudjelovalo je 166 vozača. Zatečena su 34 vozača koji su više puta procesuirani zbog vožnje pod utjecajem alkohola. 12 ih je zadržano u službenim prostorijama policije do prestanka djelovanja opojnog sredstva – alkohola, a 22 ih je uhićeno i dovedeno na prekršajne sudove, gdje su kažnjeni kaznama zatvora u trajanju od pet do 60 dana, ukupno 444 dana.

Brzina i alkohol

– Brzina i alkohol i dalje su dva najveća uzročnika prometnih nesreća, između ostaloga, i onih prometnih nesreća sa smrtno stradalima. Želimo suzbiti ta dva uzročnika i najavljujem da ćemo dosljedno i uporno provoditi Zakon o sigurnosti prometa na cestama kroz naše stalne akcije i kontrole, jer osim preventivnog, moramo nastupiti i represivno. Apeliramo na vozače da poštuju ograničenja brzine te da prilagode brzinu vozila uvjetima na kolnicima. Apeliramo na vozače mopeda i motora da koriste zaštitne kacige, ali i na bicikliste da budu tehnički ispravni, te da u uvjetima smanjene vidljivosti, a posebno noću, osim svjetla na biciklima, budu označeni reflektirajućim prslucima. Pješacima pak savjetujemo da kada se kreću noću mjestima gdje nema nogostupa, također budu označeni reflektirajućim materijalima ili prslucima, a bilo bi dobro da imaju i neki izvor svjetlosti. To se posebno odnosi na djecu – zaključio je načelnik Car.
Grmovšek je potvrdio kako će se početkom travnja na devet lokacija diljem KZŽ postaviti kućišta kroz koja će se rotirati dvije kamere, pa vozači neće moći znati kada je i u kojem kućištu postavljena kamera. Kućišta će biti postavljena u Velikom Trgovišću, Zaboku, Krapini, Oroslavju, Zlataru i Donjoj Stubici.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba