IZ HŽ INFRASTRUKTURE POTVRDILI: Radovi na projektu modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Zaprešić – Zabok odvijaju se sukladno projektnom planu

Od 1. travnja do 1. listopada neće biti željezničkog prometa, a svi radovi trebali bi završiti tijekom ljeta 2021.

Objavljeno: 29.01.2019. Jelena Jazbec

Radovi na projektu modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge na dionici Zaprešić – Zabok odvijaju se sukladno projektnom planu, potvrdili su nam iz HŽ Infrastrukture.
Kako je najavljeno, 1. travnja počet će “permanentni zatvor” cijele dionice, koji će trajati do 1. listopada, te će se u tom periodu izvoditi radovi na postojećem kolosijeku i objektima (mostovi, propusti, pothodnici…). Doznajemo kako u navedenom periodu neće biti željezničkog prometa, nego će se putnici prevoziti autobusima.
Trenutno se izvode radovi na cijeloj dionici, koji samo djelomično utječu na promet, odnosno, uvedene su tzv. lagane vožnje na mjestima gdje se izvode radovi, neposredno uz trup postojećeg kolosijeka, a sve kako bi se promet po kolosijeku odvijao sigurno. Radi se prvenstveno na dijelovima dionice gdje se izvode radovi na izgradnji devijacija postojećeg kolosijeka, na kojima se trenutno izvodi sanacija terena ugradnjom šljunčanih stupova.

614,4 milijuna

– Osim navedenih radova, izvode se radovi na izgradnji cestovnog mosta Horvacka i željezničkog mosta Vučerna, na području jedne od budućih devijacija. U kolodvoru Zabok izvode se radovi na pripremi za izgradnju teretnog kolodvora Zabok (izmještanje kanalizacije), te izgradnji nove zgrade za smještaj signalno – sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. U tu svrhu srušena je stara skladišna zgrada. Nadalje, izmještaju se elektroenergetski vodovi, magistralni vodovod i ostali komunalni vodovi na više lokacija duž cijele dionice. Također se izvode radovi na izmještanju signalno – sigurnosnih i telekomunikacijskih kabela izvan zone radova, kako bi se zadržao u funkciji postojeći uređaj osiguranja. Elektrifikacija dionice nije predviđena u ovoj pripremnoj fazi, nego će započeti u periodu permanentnog zatvora – poručuju iz HŽ Infrastrukture.
Podsjećamo, radovi obuhvaćaju dionicu zagorske pruge koja vodi do Čakovca, regionalnog je karaktera (R201 Zaprešić – Bedekovčina – Čakovec) te ima važnu ulogu u putničkome prijevozu na području zagrebačke aglomeracije. Za projekt čiji su prihvatljivi troškovi procijenjeni na iznos od 614,4 milijuna kuna, osigurano je 85-postotno financiranje iz Kohezijskog fonda, putem Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.” Preostalih 15 posto vrijednosti projekta financirat će se iz nacionalnih sredstava. Projektom je obuhvaćena modernizacija dionice Zaprešić – Zabok, koja se proteže kroz dvije županije, Zagrebačku i Krapinsko – zagorsku.

Ugovor za radove

Ugovor za radove u vrijednosti 530,6 milijuna kuna, HŽ Infrastruktura je potpisala 12. lipnja 2018. godine s tvrtkom Swietelsky d.o.o., a ugovor o nadzoru nad izvođenjem radova vrijedan 13,4 milijuna kuna potpisan je 28. lipnja 2018. godine s tvrtkom DB Engineering & Consulting GmbH iz Njemačke.
Svi radovi, prema projektnom planu, trebali bi završiti tijekom ljeta 2021. godine.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba