S ciljem poticanja dugotrajnih mobilnosti učenika i nastavnika srednjih škola unutar programa Erasmus+, u organizaciji nacionalne Agencije za mobilnost i programe Europske unije, nastavnica Srednje škole Bedekovčina Sanja Markuš sudjelovala je od 23. do 27. listopada na aktivnosti transnacionalne suradnje “Long – term Study Mobility (School Exchange partnerships)“ u gradu Santa Cruz de Tenerife na Kanarskim otocima u Španjolskoj.
Europska različitost
Dugotrajne mobilnosti učenika i nastavnika potiču suradnju između škola i internacionalizaciju školskih ustanova, kao i njihovo otvaranje prema novim praksama i mogućnostima. Učenici mogu sudjelovanjem u tim aktivnostima razvijati dublje razumijevanje europske različitosti i steći kompetencije potrebne za osobni razvoj. Ujedno se mogu upoznati i s novim i drugačijim pedagoškim praksama škola i država koje posjećuju, novim socijalnim okruženjima i ljudima te poviješću drugih europskih naroda. Na seminaru se govorilo i o dodanoj vrijednosti učeničkih mobilnosti, učinku mobilnosti na škole, primjerima dobre prakse i pronalaženju partnera za buduće projekte. Na kontaktnom seminaru sudjelovala su 64 sudionika iz 19 europskih zemalja i predstavnici pet nacionalnih agencija zaduženih za programe mobilnosti koji su financirani sredstvima Europske unije.
Postupak prijave
Osim uvodnog upoznavanja sa širokim mogućnostima koje za učenike i nastavnike srednjih škola, studente i mlade pružaju Erasmus+ projekti, Sanja Markuš sudjelovala je i na radionicama koje su osmislile voditeljice iz Poljske. Objašnjen je postupak prijave i važni elementi organizacije dugoročnih mobilnosti koji znatno više mogu utjecati na sudionike razmjene i njihove organizacije. Prezentiran je uspješan primjer razmjene učenika iz Poljske i učenika s Kanarskih otoka.
– Radom u grupama, na kraju seminara su skupine nastavnika sličnih razmišljanja i iz srodnih škola načinile kostur budućih partnerskih projekata koji će uključivati dugoročnu, najmanje dvomjesečnu, razmjenu učenika. Također, stečeni kontakti francuske, talijanske i poljske škole mogli bi uroditi razmjenom učenika i nastavnika i dugoročnom suradnjom u području strukovnog obrazovanja – otkriva Sanja Markuš.