KZŽ ĆE I U SLJEDEĆOJ ŠKOLSKOJ GODINI ZAPOSLITI 57 POMOĆNIKA U NASTAVI, A SVOJE ISKUSTVO OBAVLJANJA TOG IZAZOVNOG POSLA OPISALI SU NAM HRVOJE NOVAK I KARLO MITOK IZ PREGRADE

“Kada vidite da ste nešto promijenili i da ste nekome pomogli, mislim da većeg zadovoljstva od toga nema”

Objavljeno: 22.07.2018. Jelena Jazbec

– Iako nosi svoje izazove i suočavate se sa specifičnim problemima, u konačnici je to predivno iskustvo – kaže Hrvoje Novak iz Pregrade, 26-godišnji student na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, koji je tijekom protekle školske godine u Srednjoj školi Pregrada obavljao posao asistenta u nastavi, u sklopu projekta “Baltazar”, koji provodi Krapinsko – zagorska županija u suradnji sa školama partnerima.
– Za posao asistenta odlučio sam se gledajući osobe kojima je potrebno posvetiti više pažnje, a profesori je, nažalost, nisu u mogućnosti pružiti u svakoj situaciji. Nije da oni to ne žele, nego naprosto ne stignu zbog broja učenika i nastavnog plana kojeg moraju odraditi. Tako da smatram da projekt “Baltazar” ima veliki značaj i za škole, a posebice za učenike s teškoćama u njihovoj integraciji, kako u školi, tako i u zajednici, te imaju značajan doprinos za njihovo osamostaljenje u životu – kaže Hrvoje, koji je bio asistent u nastavi učenici prvog razreda.
– Ovisno o problemima s kojima se učenici susreću – invaliditet, smanjene motoričke ili psihofizičke sposobnosti, tako se i naše posao mijenja, odnosno prilagođava. Svakom učeniku se pristupa individualno, nekima je potrebno zbog invaliditeta samo nositi stvari i pomoći kod hodanja, posebice po stepenicama, i olakšati im svakodnevni život unutar škole, dok je nekima uz to potrebno dodatno objasniti i gradivo iz pojedinih predmeta. Poslovi koje sam obavljao kao pomoćnik u nastavi, uključivali su pomoć u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, pomoć u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnju s učiteljima i vršnjacima u razredu, te specifične poslove za funkcioniranje učenice – opisuje Hrvoje.
Iskustvo obavljanja tog posla opisuje kao izrazito pozitivno.

Proces upoznavanja

– Bio sam u razredu s predivnim mladim ljudima koji su i mene i učenicu prihvatili izrazito dobro. Naravno, postoji onaj trenutak na početku kada se svi zajedno osjećate malo čudno, možda više nervozno, zbog toga što zapravo ne znate što vas očekuje, koliko god bili spremni, dok sve ne započne. Učenica me također dobro prihvatila. Morate biti svjesni da je tu proces i upoznavanja koji traje, jednako kao i kada upoznate bilo koju drugu osobu. Dok ne shvatite način na koji razmišlja, što bi moglo smetati i kako u konačnici pristupiti djetetu, no najbitnije je da budete otvoreni. Naravno, morate postaviti i neka pravila, ali prvenstveno ste tu kako biste tom djetetu olakšali probleme s kojima se ono susreće. U nekim situacijama trebate dati savjet koji nema veze sa školom, kada se dijete susreće s nekim osobnim problemom, tako da se pomoćnik u nastavi susreće s puno više stvari koje nisu isključivo pomoć u nastavi. Ne mogu reći da sam imao teških trenutaka, može biti veći izazov kada nastavnik nešto objašnjava, a razred ne prati i stvori se žamor, a vi trebate dodatno objasniti gradivo, pa u takvim situacijama onda pada koncentracija i vama i učeniku, ali to je sporedno. Najljepše je kad vidite da ste pridonijeli razumijevanju gradiva, kad vidite da ono što ste objasnili ili pojasnili, dijete razumije, osobna satisfakcija je kada vidite da ste vi nešto promijenili i da ste pomogli nekome. Mislim da većeg zadovoljstva od toga nema – ističe Hrvoje, iako priznaje da se radi o poslu koji nosi veliku odgovornost.

Hrvoje Novak

– U svakom slučaju nije bezbrižan posao, preuzimate dio odgovornosti na sebe, no, svakako bih bio spreman ponoviti to iskustvo – kaže.
S njime se slaže i njegov sugrađanin, 20-godišnji Karlo Mitok, koji se s pomoćnicima u nastavi susreo još dok je pohađao Školu za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok.
– U školi smo imali pomoćnike u nastavi, a kako sam ekstrovertirana osoba, upoznao sam i jednog dječaka s određenim poteškoćama, kojem sam maksimalno pomagao koliko sam mogao, čak sam i naučio znakovni jezik te je to zapravo bio poticaj koji me je “gurnuo” prema pisanju molbe za posao pomoćnika u nastavi. Želio sam i ja biti jedan od onih koji pomažu drugima i na taj način mijenjaju društvo, koje katkad ne želi zastati i pogledati one kojima je pomoć potrebna – otkriva nam Karlo, koji je prošlu školsku godinu proveo radeći u Centru za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice.

“Nema cijenu”

– Raditi svakodnevno s djecom s poteškoćama je plemenit posao, ali prije svega, životno iskustvo koje mijenja i koje obogaćuje iznutra. Radi se i o jako odgovornom poslu jer si tu da pomogneš najmlađima, osobama koje tek upoznaju svijet. Ti si im prvi pri ruci i tebe će najprije slušati i za tebe će se emotivno vezati. Kao i ti za njih. Pružiti ruku ohrabrenja ili vidjeti da si tom malenom biću pomogao i da se nasmiješilo, predivan je osjećaj. Kada pričamo da neke stvari nemaju cijenu, to je jedna od njih. Od samog početka smo stvorili prijateljski odnos i učenik je znao da može računati na mene kada god mu je to potrebno. Svakodnevno se oslanjao na moju pomoć i znao da ću biti tu – ističe Karlo.
Pitali smo ga i što mu je bilo najteže prilikom obavljanja tog posla.
– Kada radiš s djecom s poteškoćama, nema najtežeg. Na taj način moraš krenuti u svaki novi dan. Djeca su to koja trebaju tvoju pomoć. Ako je njima loš dan i ako su tužni, ako plaču, naravno da ti je teško gledati i da radiš sve od sebe da uspiješ. Ponekad utješiš od prve, a ponekad je potrebno više. No, uvijek si pozitivan i znaš da se u tom trenu to dijete oslanja na tebe. Kada shvatiš da si svojim pristupom i zalaganjem pomogao, to je najljepše što može biti. Naravno da je izazovno. Ali je s druge strane plemenito. Postaješ puno bolja osoba, pogotovo ako u tvom svakodnevnom životu ne postoji osoba s poteškoćama. Naučiš cijeniti zdravlje, svoje bližnje, prijatelje, ali i potpune neznance. Pomažeš drugima u različitim životnim situacijama i neizmjerno sam zahvalan na ovom iskustvu – ističe Karlo, te dodaje kako bi ga vrlo rado ponovio.

Karlo Mitok

Za taj se posao ima priliku ponovno prijaviti, s obzirom na to da je Krapinsko – zagorska županija ovaj tjedan raspisala javni poziv za podnošenje prijava za obavljanje poslova pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju u odgojno – obrazovnim ustanovama – partnerima u projektu “Baltazar 4” za školsku godinu 2018./2019.
Traži se 57 osoba koje će biti zaposlene u osnovnim i srednjim školama u Krapinsko – zagorskoj županiji, partnerima u projektu. Pomoćnici u nastavi odrađivat će nepuno radno vrijeme, 20 sati tjedno u nižim razredima osnovne škole, te 22 sata tjedno u višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi, na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme do 10 mjeseci. Uvjeti su završeno najmanje srednjoškolsko obrazovanje i da protiv osobe nije pokrenut kazneni postupak. Prednost imaju osobe s iskustvom u radu kao pomoćnici u nastavi, zatim osobe koje su sudjelovale u edukacijama za pomoćnike u nastavi, te osobe s iskustvom u volontiranju.

Program edukacije

Pomoćnik u nastavi je osoba koja pruža neposrednu potporu učeniku s teškoćama u razvoju tijekom odgojno – obrazovnog procesa u zadacima koji zahtijevaju komunikacijsku, senzornu i motoričku aktivnost učenika, u kretanju, pri uzimanju hrane i pića, u obavljanju higijenskih potreba, u svakidašnjim nastavnim, izvannastavnim i izvanučioničkim aktivnostima. Odabir kandidata izvršava se uz pomoć stručnih metoda procjene kompetencija i osobina podnositelja prijave, a koji će provoditi Povjerenstvo za odabir kandidata u sklopu projekta “Baltazar 4”. Ukoliko odabrani kandidati nemaju valjani dokaz o završenom odgovarajućem programu edukacije, nakon selekcijskog postupka u obvezi su sudjelovati u programu edukacije, a koji se realizira kroz minimalno 20 sati prethodno početku rada pomoćnika u školama partnerima u projektu. Odgovarajućim programom edukacije smatra se edukacija u trajanju od najmanje 20 sati, a uključuje učenje o osnovnim načelima obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju s naglaskom na inkluzivno obrazovanje, karakteristikama učenika s teškoćama u razvoju (za sve vrste teškoća), podršci učenicima s teškoćama u razvoju u odgojno – obrazovnom procesu i razvoju socijalnih vještina (način pružanja pomoći), suradnji s učiteljem/nastavnikom/stručnim timom škole/roditeljima i drugim učenicima te pravima učenika s teškoćama u razvoju. Detalji o prijavama dostupni su na internetskoj stranici Krapinsko – zagorske županije.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba