JOŠ SE NE NAZIRE RJEŠENJE PROBLEMA JAVNOG PRIJEVOZA PREMA GLAVNOM GRADU NA PODRUČJU KRALJEVCA NA SUTLI, ZAGORSKIH SELA, KUMROVCA I KLANJCA

PRIJEVOZNICI KRIVE LOŠU DEMOGRAFSKU SLIKU, DA BI IM SE ISPLATILO VOZITI, TRAŽE SUFINANCIRANJE OD STRANE JLS-a: “Da bi linija bila rentabilna, trebamo 20-ak putnika u svakom autobusu. Odakle nam ljudi?”

Objavljeno: 22.02.2018. zagorjeinternational

U Kumrovcu je održan još jedan u nizu sastanaka vezanih uz problem javnog prijevoza na području Grada Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko – zagorske županije. Radi se zapravo o problemu loše povezanosti s glavnim gradom i nekvalitetnom javnom prijevozu, što posebno muči stanovnike zagorskih općina Kraljevec na Sutli, Zagorska Sela i Kumrovec, te grada Klanjca, a u sličnoj situaciji nalaze se i stanovnici zagrebačkih općina Brdovec, Pušća, Marija Gorica i Dubravica. Čelnici tih jedinica lokalne samouprave stoga su se susreli s aktualnim prijevoznikom Hrvojem Meštrovićem, direktorom poduzeća “Meštrović – prijevoz” sa sjedištem u Donjoj Bistri, koji je iznio svoje probleme.

Povećali cijene

– Javni prijevoz u sadašnjem obliku i načinu kako mi poslujemo, je neodrživ. Za svaki kilometar koji mi prevezemo, za svaki dan koji mi vozimo, trebamo platiti vozače, trebamo platiti gorivo, trebamo platiti gume, servise, poreze, a putnika gotovo da i nema. Već nekoliko godina sve teže i teže funkcioniramo, a zadnje dvije godine imamo gubitke, koje sada više ne možemo izdržati. Situacija je takva da smo od 1. veljače morali povećati cijene, ali to nije dovoljno da bismo pokrili osnovne troškove, da ne govorim o obnovi voznog parka koja dolazi nakon cijele te priče. Stoga sam danas tražio odgovor na pitanje jesu li jedinice lokalne samouprave spremne sufinancirati javni prijevoz u iznosu koji bi pokrio te gubitke, da mi održimo postojeće vozne redove, jer ako to neće biti moguće, morat ćemo smanjiti vozne redove, koliko god to bilo teško – istaknuo je Meštrović.

Od Pušće, Dubravice, Kraljevca na Sutli, Klanjca i Kumrovca traži po deset tisuća kuna, te još 30-40 tisuća kuna od Marije Gorice i Brdovca, ističući kako bi taj novac bio dostatan za osnovne troškove poslovanja, što bi pomoglo da, uz nove cijene, zadrži postojeće vozne redove, te izdrži do trenutka kada će prijevoz prijeći pod ingerenciju Županije, odnosno, kada će se uvesti integrirani javni prijevoz.
– Ako smo nekad imali deset putnika, a sada ih imamo sedam, ona tri putnika netko mora platiti. Ako to neće platiti općina, grad ili država, mi moramo smanjiti naše troškove. Ovdje se radi o polascima koji nisu rentabilni, nerijetko vozimo samo jednog putnika. Ovo nisu relacije Zagreb – Split, Zagreb – Osijek, nego linije na područjima u kojima je sve manje i manje ljudi – pojasnio je Meštrovć.
Na sastanku su, uz njega, bili i predstavnici Presečki Grupe i poduzeća Vrelej, s obzirom na to da su čelnici jedinica lokalne samouprave željeli čuti mogu li oni ponuditi prihvatljivije rješenje za obavljanje usluge javnog prijevoza. Meštrović je istaknuo kako se konkurencije ne boji, te kako kojeg god prijevoznika odaberu, on neće moći obavljati uslugu pod uvjetima pod kojima ju je on obavljao do sada.
– Troškovi goriva su za sve isti, porez također, kao i troškovi plaće. Znači, mi ne možemo biti povoljniji ili nepovoljniji od nekoga drugoga, samo što je razlika u tome da mi u prethodnih nekoliko godina bilježimo gubitke, odnosno, ispada da smo mi ti koji sufinanciramo prijevoz i smatram da je neozbiljno reći – E, vas ćemo sada baciti na cestu zajedno s vašim gubicima, a mi ćemo platiti nekome drugome, s obzirom na to da to nitko neće raditi ako mu se ne plati – zaključio je Meštrović, najavivši kako će doći do reduciranja broja polazaka na području svih spomenutih jedinica lokalne samouprave, ako ne prije, od 1. travnja.
Poseban slučaj je općina Zagorska Sela, u kojoj uopće nema autobusne linije prema glavnom gradu.
– U Zagorskim Selima trenutno nema ni jedne linije, a i linije iz Kumrovca i Klanjca nemaju dovoljno putnika da bi bile rentabilne. Povlačiti liniju do Zagorskih Sela je još gore, veći je broj kilometara, a broj putnika koji bi to trebao održati, ne postoji. Odakle nam putnici? – pita se Meštrović.

Potrebna racionalizacija

On se jedini na sastanku pojavio s konkretnom ponudom, dok će preostala dvojica prijevoznika napraviti analize i naknadno ponuditi određena rješenja, iako se i jedan i drugi slažu s Meštrovićem – trenutno stanje je neodrživo.
– Potrebno je napraviti kvalitetnu racionalizaciju, uspostaviti linije onda kad je to potrebno i treba se uključiti šira zajednica koja će sufinancirati prijevoz, jer u suprotnom mi prijevoznici nećemo moći održavati nerentabilne linije. Da bi neka linija bila rentabilna, u jednom autobusu od 50 sjedala, morate imate barem 20 putnika, a mi danas vozimo petero putnika, osim onih linija koje imaju srednjoškolce – kaže Krunoslav Kroflin iz klanječkog poduzeća Vrelej, a s njime se slaže i Dejan Bele, rukovoditelj putničkog prometa Presečki Grupe Dejan Bele.

Načelnik Kumrovca pak kaže kako Općina ne može podnijeti trošak sufinanciranja koji joj nameće Meštrović.
– Nismo zadovoljni prijevozom prema Zaprešiću, jer on nije redovit, stanice koje su određene se ne poštuju, prijevoz kasni ili ga uopće nema, karta je preskupa, autobusi su stari, već godinama to ne funkcionira i htjeli bismo to promijeniti. Svjesni smo činjenice da će se jedinice lokalne samouprave morati uključiti u sufinanciranje da bismo pomogli prijevoznicima jer javni prijevoz nigdje u svijetu nije isplativ. No, ono što Meštrović zahtjeva, ne možemo isfinancirati jer nismo ta sredstva predvidjeli u proračunu, radi se o velikim iznosima, stoga smo danas i od drugih prijevoznika željeli čuti koliko bi oni sufinanciranje zahtijevali, no, nažalost, to nismo čuli. Nadam se da će preostala dva prijevoznika u sljedećim danima donijeti neko rješenje – kaže Šplajt.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba