U KRAPINI OBILJEŽEN DAN JEDINSTVENOG EUROPSKOG BROJA ZA HITNE SLUŽBE 112

BOLJI OD HRVATSKOG PROSJEKA: Ekipa Županijskog centra 112 Krapina na pozive reagira za samo 3,2 sekunde

Objavljeno: 12.02.2018. zagorjeinternational

Tripartitnom deklaracijom Europske unije, 11. veljače ustanovljen je kao Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Ti povodom, krapinsko – zagorski župan Željko Kolar obišao je ekipu Županijskog centra 112 Krapina.
Djelatnici su pripremili prezentaciju u sklopu koje su predstavili svoj rad tijekom prošle godine. Na broj 112 u 2017. godini zaprimljeno je preko 1,5 milijuna poziva na području Republike Hrvatske, dok ih je u Krapinsko – zagorskoj županiji bilo nešto više od 31 tisuću.

Dva djelatnika

– Ovdje rade dva djelatnika, voditelj dežurne smjene i operater – analitičar. Ljudi najčešće zovu iz medicinskih razloga, tražeći hitnu pomoć kod manjih ozljeda, infarkta i slično, te prometnih nesreća, požara i tehničkih intervencija vatrogasaca. Prosječna brzina intervencije u državi je 5,3 sekundi, a naša je 3,2 sekunde. U tih nekoliko sekundi operater – analitičar zaprimi poziv, uspostavlja kontakt s osobom koja je nazvala i koja traži pomoć. Nakon toga upućuje pomoć koju je osoba traži, odnosno, hitnu službu koja je nužna u tom trenutku – rekao nam je Dražen Strabić, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Krapina.

Od 31 tisuću poziva, gotovo polovica su bili nenamjenski pozivi. Bilo je i 66 zlonamjernih poziva te 20 poziva na stranim jezicima.
– Dnevno zaprimamo od 80 do 85 poziva. Ima i nenamjenskih poziva, no, više iz neznanja ljudi koji su čuli za broj 112, što je nama drago, no, zovu nas i za informacije tipa kakvo će sutra biti vrijeme, voze li vlakovi i slično. Ako imamo vremena, tada ih odradimo – otkrio je Stjepan Peh, voditelj Županijskog centra 112 Krapina.


U protekloj godini, Županijski centar 112 Krapina opremljen je informatičkom i radio – komunikacijskom opremom, a provedene su i simulacijsko – komunikacijske vježbe “Strani pozivatelj”, “Lažna dojava”, “Nenamjenski poziv” i “Šutnja”.
Zabilježeno je 7165 medicinskih događaja te 440 požara i 226 tehničkih intervencija vatrogasaca. Od sigurnosnih događaja, bila je tu 501 prometna nesreća, 503 napada na živote i imovinu ljudi, 78 smrtnih slučajeva i pet nesreća na radu. Među složenim događajima, bilo je sedam slučajeva traganja i spašavanja, deset slučajeva onečišćenja okoliša, 450 epidemioloških i sanitarnih zbrinjavanja, 84 prirodne nesreće, 313 nesreća ili kvarova u postrojenjima za opskrbu te 67 raznih obavijesti i upozorenja.

Tehnološki napredak

– I prošle godine sam bio u posjetu te mi je drago da se u međuvremenu sustav značajnije poboljšao, što se tiče same opreme i informatike. Drago mi je što se ulaže i u edukaciju djelatnika, posebno za poboljšanje kvalitete upotrebe stranih jezika, jer mi smo ipak tranzicijska županija i ogroman broj turista prolazi kroz ovuda, pogotovo u ljetnim mjesecima. U pripremi je novi zakon, u jednoj od varijanti se čak spominje da bi službe 112 pripale direktno pod županijsku ingerenciju, iako ja kao župan niti Zajednica županija još nismo dobili informacije oko toga, ali ako do njega dođe, mi ćemo napraviti sve da se još više poboljšaju uvjeti rada i da uvijek ima dovoljno novca za dodatne edukacije te da djelatnici mogu profesionalno i na visokoj razini obavljati svoj posao – rekao je župan Kolar.
Centar je obišao i zamjenik gradonačelnika Krapine Drago Kozina.
– Ako pogledamo unatrag godinu dana, vidimo tehnološki napredak. Spomenuto je i kako će svako vozilo morati imati ugrađen GPS, tako da smatram da će i to značajno ubrzati čitav proces. Ova služba je iznimno vrijedna i potrebno je i dalje je unaprjeđivati – zaključio je Kozina. (ab,jj)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba