BRZI, PRETOVARENI I OPASNI: Još jedna nesreća na cesti u Žutnici, kojom svakodnevno prolaze stotine kamiona i oštećuju je, u mjesec dana već treća

Mještani očajni: Što se više treba desiti da netko reagira?

Objavljeno: 04.07.2017. Alen Brodar

Jučer još jedna prometna nesreća na državnoj cesti D74 u Žutnici. Prošlog ponedjeljka na gotovo istom mjestu izletio je tegljač s poluprikolicom, a prije mjesec dana, također u blizi, motociklist je pao s motora i izgubio život…
Prije osam dana predsjednik Hrvatske gospodarske komore, Županijske komore Krapina, Josip Grilec, prezentirajući gospodarske pokazatelje u Krapinsko – zagorskoj županiji za 2016. godinu, pohvalio je, među ostalima, Kamenolom Gorjak, koji je kao srednje veliko poduzeće, ove godine dobio nagadu FINA-e “Zlatna Bilanca”. Hvalevrijedno priznanje za odlično poslovanje, no kao i svugdje, i ovdje medalja ima drugu stranu.

Nema nogostupa

Početkom lipnja, točnije prije točno mjesec dana i jedan dan, na cesti u Žutnici, koja vodi prema kamenolomu, život je tragično izgubio motociklist iz okolice Krapine, koji je, sudeći prema izjavama očevidaca, izgubio kontrolu nad motorom zbog lošeg i oštećenog kolnika, zbog čega je pao. Zna se da tom cestom dnevno prođe nekad i dvije stotine kamiona, koji idu po kameni materijal u Gorjak, a potom se istim putem, nakrcani i teški vraćaju. Težina tih kamiona evidentno oštećuje kolnik, a zbog prašine koju dižu, život mještana Žutnice je, pogotovo u ljetnim mjesecima, nepodnošljiv. Pisali smo o tome već više puta, uz tu cestu naime nema nogostupa, pa je stvarno, uvjerili smo se i sami, opasno pored tolikih tegljača onuda prolaziti.
– A da vidite kako voze. Ne znamo što radi policija, koja stoji eventualno kod željezničkog prijelaza u Žutnici, ali oni otamo ne mogu vidjeti ove pretovarene kamikaze. Istina, znala je policija doći nešto bliže skretanju za kamenolom i zaustavljati, ali uzalud, jer prvi kamiondžija kojeg zaustave dojavi kolegama, pa ovi nastavljaju voziti normalno. A kad policija otiđe, ponovno počinje utrka. Pa nerijetko te mrcine voze 80 i više kilometara na sat, vidimo da znaju pritom i telefonirati. Oni su živa opasnost na cesti – kažu nam ogorčeni mještani, ponukani ponovno jučerašnjom nesrećom, u kojoj su se na istoj cesti sudarili kamion i motocikl. Srećom, nastala je samo materijalna šteta. Bilo je to svega par stotina metara od nesreće s tragičnom posljedicom s početka lipnja, a još bliže mjestu nesreće koja se desila prošlog tjedna, kad je tegljač s poluprikolicom izletio s kolnika i prava je sreća da tamo nitko nije stradao.

Kuće se tresu

– Ne znamo više ni sami što bi napravili. Pitamo se samo dokle će cesta koja je napravljena prije otprilike 40-ak godina izdržati. Slovenci rade autocestu, a vožnjom kamenog materijala uništava se ova naša. Kad ujutro u koloni iz kamenoloma krenu kamioni, s brzinom od 80 kilometara na sat, kuće nam se počnu tresti. Policija kontrolira brzinu i količinu tereta, no čim zaustave jedan kamion, vozač odmah zove kolege jer su jako dobro umreženi i sve najčešće ostane samo na jednom kamionu. Za vrijeme ljetnih mjeseci ovom cestom od ranog jutra od pet sati, pa sve do 18 poslijepodne, dnevno prođe i više od 200 kamiona i šlepera natovarenih i pretovarenih šljunkom. Zbog svega, mi koji živimo uz cestu, zbog gustog prometa svakodnevno strahujemo i da netko ne strada na cesti, ali i da se koji kamion slučajno ne zaleti u kuću. Pitanje je dana, ako se konačno nešto ne poduzme, dobro, što se više treba desiti, pitaju se mještani.
Podsjetimo, mještani Žutnice žrtve su izgradnje slovenske Pyhrnske autoceste, 13 kilometara duge trase od mjesta Dražinci blizu Ptuja, do Graničnog prijelaza Macelj. Slovenci naime kameni materijal voze iz kamenoloma Gorjak iz Gornjeg Jesenja i to Državnom cestom D74 Đurmanec – Žutnica – Jesenje – Bednja koja je zbog prolaska teških kamiona puna udarnih rupa i oštećenja.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba