Pruga Zagreb-Zabok-Varaždin

U promet pušten prvi regionalni dizel-električni motorni vlak

Objavljeno: 15.02.2016. mladenmandic

U ponedjeljak je u redoviti promet pušten prvi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji vozi na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto. Na prvoj vožnji novog vlaka bili su Oleg Butković, ministar prometa, pomorstva i infrastrukture, Jure Šarić, v.d. pomoćnika ministra, Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končara – Električnih vozila.

Unaprjeđenje željeznice

– Novi vlak je velika stvar za HŽ Putnički prijevoz i putnike koji će se njime voziti. Vožnja je bila ugodna i čestitam svima koji su sudjelovali u izgradnji novih vlakova. Potrebno je unaprijediti željeznicu. Svi veliki infrastrukturni projekti uglavnom će biti u željeznici, tu priliku moramo iskoristiti i tome ćemo dati veliku pozornost. Podržat ćemo sve razvojne projekte, to je naša budućnost i tu nema zaustavljanja. – rekao je ministar Oleg Butković.
O tehničkim značajkama novoga vlaka govorio je Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

– Posebno mi je drago da smo prvi dizel-električni motorni vlak pustili u promet na relaciji Zagreb – Varaždin. Ovaj vlak koji je danas u prometu je moderan vlak kojim ćemo povećati razinu kvalitete usluge našim putnicima. Vlak je udoban, ima dvije rampe za osobe u invalidskim kolicima, besplatan Wi-Fi i prostor za bicikle, a u ukupan kapacitet mu je oko 340 putnika. To je prvi od 11 dizel-električnih vlakova čije financiranje ćemo ugovoriti.

Nastavak proizvodnje

O novom vlaku govorio je i Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije.
– Ovaj prvi dizel-električni motorni vlak baziran je na istoj tehnološkoj osnovi kao i elektromotorni vlakovi. Nadamo se da će uskoro biti osigurano financiranje nastavka proizvodnje vlakova jer je to vrlo značajno za Končar i sve naše dobavljače – rekao je Bago.


 

Tehničke karakteristike vlaka

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih vrata, a vlak ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60 posto radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen i suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba