MJEŠTANI DOLIĆA OGORČENI NA IZVOĐAČE RADOVA

“Očito se čeka da netko ovdje pogine – u ovom je zavoju izletjelo već 20-ak automobila, a sad im prijeti i rupetina pola metra od ceste”

Objavljeno: 30.12.2015. Alen Brodar

– Najgori su ovi šleperi, oni ovuda voze kao da je pista. Pritom sijeku zavoj, pa stvarno ne treba puno da te, ukoliko im dolaziš iz suprotnog smjera, stjeraju uz sam rub kolnika. Mlađi neiskusniji vozači, mogli bi završiti u rupi iz koje sigurno ne bi izašli živi. Onda će odgovorni i političari samo slijegati ramenima i prebacivati odgovornost, tvrdi mještanin Franjo Klasić

– Očito se čeka da netko ovdje pogine, ne vidim drugo objašnjenje. Već sam nekoliko puta upozoravao i policiju i izvođače radova, ali oni su ili slijegali ramenima, ili se nasmijali i otišli, rekli mi neka zovem novinare ako mi to tako smeta, govori nam Franjo Klasić iz Dolića kod Krapine, kraj čije je kuće, uz koju prolazi državna cesta D74 (Đurmanec – Žutnica – Jesenje – Bednja – Lepoglava), svega 40-ak centimetara od početka asfalta, rupa široka tri metra, a duboka gotovo dva. Najgore je, kaže, što je točno na vrlo opasnom zavoju, u kojem je tijekom godina izletjelo dvadesetak automobila, od čega ih je desetak završilo upravo u njegovoj ogradi. No, kada bi sad došlo do izlijetanja, automobil ne bi došao do ograde, jer cijeli stane u navedenu rupu.

Česte poplave

– Sve je zapravo počelo kada se gradila autocesta Zagreb – Macelj, koja ide dvjestotinjak metara iznad kuća. Izvođač radova Strabag tada je obećao da će kanal za oborinske vode, koji vodi od vijadukta Brezovica do cesta, pa onda ispod ceste do Krapinčice, obložiti betonskim pločama. Međutim, to nisu učinili, za što je kriva tadašanja gradska vlast koja im je dozvolila da tako aljkavo rade. Zbog toga se, kada su bile obilne kiše, sav taj šljunak kanalom slio do otvora kod ceste i zaštopao rupu, pa su u ovom zavoju uvijek bile poplave. Dugo smo čekali da nam se to nekako sanira, pa su konačno prije godinu dana došli radnici, da odštopaju i prošire kanal. Mučili su se tri dana, iskopali su i dio pločnika i uspjeli su probiti kanal do Krapinčice, no onda su samo otišli, a kao osiguranje na tako opasnom zavoju ostavili su plastični znak i traku, koja bi, kao, trebala nekoga upozoriti da je ovdje opasno, prepričava nam Klasić, s kojim se slažu i susjedi. Dodaje kako to sigurno nije do kraja obavljen posao i da tako označena rupa uz sam kolnik ne bi bila dovoljno upozorenje ni kada bi se vozači pridržavali ograničenja brzine, a kamoli kada, uvjerili smo se i sami, onuda voze i dvostruko brže od dopuštenih 40 kilometara na sat.
– Najgori su ovi šleperi, oni ovuda voze kao da je pista, odnese te vjetar kada prohuje. Pritom sijeku i zavoj, pa stvarno ne treba puno da te, ukoliko im dolaziš iz suprotnog smjera, stjeraju uz sam rub kolnika. Mlađi neiskusniji vozači, mogli bi završiti u rupi iz koje sigurno ne bi izašli živi. Upozoravam na to već duže vrijeme. Onda će odgovorni i političari samo slijegati ramenima i prebacivati odgovornost. Nevjerojatno je da godinu dana nitko ništa ne poduzima. A gdje je i policija da kazni te kamiondžije koji voze kao na utrkama, pita se Klasić.

Popravak u sklopu rekonstrukcije

Mirko Mihovilić iz nadcestarije Krapina, Županijske uprave za ceste Zagrebačke županije, koji su izvodili radove na sanaciji propusta, objasnio nam je da je tamo dio nogostupa razbijen kako bi se mogao sanirati propust koji je bio začepljen. Propust sada ima svoju funkciju i poplava tamo više ne bi trebalo biti, međutim, da će se rupa do kraja sanirati u sklopu rekonstrukcije dionice državne ceste od Kamenoloma Gorjak do Đurmanca, koja bi trebala krenuti u 2016. godini.
– Ne bi imalo smisla sada ići nešto raditi i trošiti novac, kada će se pri rekonstrukciji prometnice sve opet raskopati. Ima još dosta stvari na toj dionici za riješiti, da se radi samo o rupi, to bismo mogli napraviti za dva, tri dana. U sklopu rekonstrukcije sve će se napraviti detaljno, rekao nam je Mihovilić.
Neslužbeno doznajemo kako natječaj za rekonstrukciju te dionice državne ceste još nije raspisan, međutim da je projekt u izradi i da se već razgovaralo s nekim vlasnicima o otkupu zemljišta uz prometnicu.
A u Hrvatskim cestama su nam potvrdili da se rade elaborati kako bi se počelo s otkupom zemljišta, a kada se s time završi, će se krenuti u ishođenje građevinske dozvole. No, to ipak, čini se, neće biti tako brzo, budući da u planu HC-a za prva tri mjeseca u 2016. godini nije rekonstrukcija te dionice državne ceste, a daljnji plan još nije napravljen.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba