Mit o tome da (mnogi) serviseri samo čekaju priliku da nekoga prevare, da naplate što nisu odradili ili da zamijene dio koji nije trebalo mijenjati, jedan je od mitova koji već godinama, čak i desetljećima žive među vozačima, piše Večernji list.
No, kakva je zaista situacija? Znamo, gotovo da nema vozača koji bar jednom iz servisa – bilo ovlaštenog, bilo neovlaštenog – nije izašao sumnjajući da je preplatio obavljene radove ili se pitajući je li dio koji je upravo ugrađen u njegov automobil originalni zamjenski dio ili neki ‘iz druge ruke’.
Vozači su najčešće uvjereni da im serviser nije zamijenio filtar ili da im je u automobil utočio lošije ulje od naplaćenog. Koji su najčešći načini prijevare vozača u hrvatskim autoservisima, iz Večernjaka pitali su stručnjake iz tvrtke Mobile Ekspert, koja se, između ostaloga, specijalizirala i za slučajeve razotkrivanja raznih prijevara.
– Teško je reći koji su najčešći načini prijevare u servisima, ali prema iskustvu naših pregleda vozila klijenata koji sumnjaju da su prevareni, najčešće su u pitanju ugradnja jeftinijeg dijela, pogotovo u autolimarskim radionicama te izostanak promjene filtara (ulje, peludni filter i filter zraka). Je li u vozilo stavljeno jeftinije ulje, teško je znati bez detaljne analize, ali moguće je da se pokaže da je u vozilo bilo stavljeno odgovarajuće ulje koje specifikacijom ne odgovara onoj propisanoj od proizvođača. S razlogom je ulje za npr. vozilo s DPF filterom skuplje. Informirajte se, najvažnija stvar je poštovati specifikaciju ulja za svoj motor!– savjetuje Branimir Tomurad iz tvrtke Mobile Ekspert.
– Kao laik, malo toga može znati. Opet temeljeno na iskustvu, rijetko kada se događa da serviser nešto dodatno promijeni, a da vam to ne kaže. Jer, svaki dio košta. A za radove koji podižu cifru iznad 70 eura dužni su zatražiti od vas privolu za dodatni trošak. Ima i ružnih situacija u kojima su vlasnici vozila nerazumni. Primjerice, ako serviser uvidi da je potrebno promijeniti svjećice i to učini za, primjerice, 60 eura, zaista nema smisla dizati graju oko toga. Nerijetko su u servisima stranke nerazumne. Automobil ima 30.000 dijelova. Nitko nije tako dobar dijagnostičar da otkrije kvar otprve ako je riječ o kvaru koji prema simptomima može ukazati na neispravnost dva ili čak više dijelova – pojašnjava B. Tomurad.
No, jednako kao što nekome “ispod strehe” ne morate doći kao ovca na šišanje, nepripremljeni ne morate ni u legalan servis, kako ovlašten tako i neovlašten. Pripremite se za odlazak na servis. Dođite s konkretnim popisom onoga što ste uočili da je neispravno ili dotrajalo. Jasno, morate biti spremni na kakav neočekivani kvar, jer serviser vidi i zna ono što vi ne možete. Ali, zaista nema potrebe da automobil u servis dovezete s praznim spremnikom tekućine za ispiranje vjetrobranskog stakla. Normalno, serviser će doliti tekućinu i ona će sigurno biti skuplja od one koju inače koristite. Stoga, prije odlaska u servis sami dolijte tekućine koje trebate. Provjerite razine svih tekućina. Informirajte se što po knjizi održavanja vašeg automobila treba promijeniti, ovisno o kilometraži automobila.