Službenici Policijske postaje Ivanec zaprimili su prijavu 34-godišnjakinje da je oštećena računalnom prijevarom. Ona je, prema prijavi, početkom kolovoza na jednom internetskom oglasniku oglasila prodaju cipela.
Putem telefona dobila je poruku nepoznate osobe koja je bila zainteresirana za kupnju. Nepoznata osoba ženi je poslala lažnu poveznicu jedne kurirske službe uz obrazloženje da 34-godišnjakinja unutar stranice popuni podatke sa svoje kartice kako bi joj mogla uplatiti novce, što je ona i učinila, nakon čega joj je s računa skinut novac.
Materijalna šteta procjenjuje se na više stotina eura. Policijski službenici poduzimaju radnje u cilju pronalaska počinitelja ovog kaznenog djela, kažu iz policije. Kako biste lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- Slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice banaka ili dostavnih službi s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke
- Lažni/kopirani izgled web stranice banke ili dostavnih službi, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima (najčešće se koriste internetski prevoditelji)
- Jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice)
- Zahtjev za pristup internetskom bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena)
Čuvajte svoje podatke! Prilikom prodaje nigdje ne pišite CVC/CVV broj na poleđini svoje debitne ili kreditne kartice. Za uplatu na tekući račun dovoljno je unijeti samo IBAN. U slučaju da posumnjate kako se radi o prijevari ili ako postanete žrtva prijevare, prijavite to policiji.