Zaglaviti u nepreglednoj koloni automobila na autocesti, dok sunce prži odozgo, a užareni asfalt grije odozdo jedna je od noćnih mora svakog vozača. No, čini se da su nekim vozačima noćne more koje uključuju intenzivno korištenje klimatizacijskog uređaja automobila strašnije nego drugima. Da, misli se na vozače električnih automobila i onu uobičajenu mantru da u autu na struju valja oprezno s klimatizacijom, jer i ona vuče struju iz baterije, piše Večernji list.
Zaista, što se događa s dometom električnog auta ako satima zaglavi u prometnim gužvama, a klima-uređaj radi? Koliko energije to potroši? Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, gdje lako možete procijeniti dodatnu potrošnju, za električne automobile još uvijek ima neizvjesnosti. Poznato je da električna vozila zimi troše znatno više nego na visokim vanjskim temperaturama, jer osim energije za zagrijavanje baterije električnu energiju trebaju i za grijanje interijera.
Tesla je bio na testu
Kako bi utvrdio koliko je energije ljeti potrebno za rad klima-uređaja, ADAC je u svom testnom laboratoriju ‘oznojio’ Teslu Model Y. Simulirali su dugotrajnu prometnu gužvu na autocesti. Osam je sati Tesla morao izdržavati rastuće temperature. U vozilu je klimatizacijski uređaj bio postavljen na 20 stupnjeva. ADAC-ov test utvrdio je da je za održavanje ugodne temperature u autu potrebno 1,3 do 1,5 kilovata rashladnog kapaciteta. To odgovara potrošnji energije od 1,3 do 1,5 kilovat sati. U slučaju Tesle Model Y, to znači samo oko dva posto kapaciteta baterije ili osam kilometara dometa na sat.
U ADAC-ovom scenariju to je rezultiralo potrošnjom električne energije od 12 kWh u osam sati, odnosno gubitkom od 16 posto statusa baterije ili 64 kilometra dometa. Za usporedbu, motor s unutarnjim izgaranjem u tim bi uvjetima trošio između 1 i 1,5 litara goriva na sat, ovisno o veličini i tipu motora, te bi pritom stvarao ispušne plinove. To odgovara približno 10 do 15 kWh na sat, što prednost u učinkovitosti daje električnom automobilu. Dodatna potrošnja zbog hlađenja ljeti stoga je prilično umjerena za električni automobil.