IMA DA SE SVE SJAJI: Odluka je objavljena u Narodnim novinama

Prostore Županije godinu dana čistit će servis iz Rijeke, što će nas koštati 65.000 eura – evo kako to obrazlažu iz KZŽ

Objavljeno: 29.06.2024. Alen Brodar

U Narodnim novinama je prije 15 dana, točnije 14. lipnja, objavljena odluka o tome tko će vršiti usluge čišćenja poslovnih prostora Krapinsko – zagorske županije u narednih godinu dana. Nakon provedenog natječaja, ispada da je posao dobila tvrtka Uslužni centar d.o.o. iz Rijeke, koja je dala najpovoljniju ponudu – čistit će zgradu Županije za 65.217,29 eura s PDV-om. Inače, procijenjena vrijednost nabave je bila 48.000 eura, a Uslužni centar dao je ponudu na 52.173,84 eura + PDV, piše današnji broj Kajkavskih kronika.

Ukupno četiri ponude

Stigle su još tri ponude na natječaj, još jednog servisa iz Rijeke i dvaju servisa iz Zagreba, međutim, ponuda jednog od zagrebačkih servisa je odbijena jer nisu imali svu dokumentaciju, odnosno nisu ispunili sve stavke troškovnika, dok su preostale dvije ponude bile još skuplje – jedna je bila 86.036,06 eura s PDV-om, a druga 91.453,35 eura s PDV-om. Tako da ispada da je Uslužni centar d.o.o. sa spomenutih 65.000 eura bio najpovoljniji.

Pogledom na internetsku stranicu Uslužnog servisa, može se vidjeti da više od 20 godina pružaju usluge čišćenja i održavanja poslovnog i stambeno – poslovnog prostora, zajedničkih prostora u stambenim zgradama, radioničkog i pogonskog prostora. Također, navedeno je da pružaju i usluge pomoćnih poslova te pripreme i posluživanja u kuhinjama i kantinama zatvorenog tipa, kurirske poslove, recepcionerske poslove, lakše fizičke poslove kao što je npr. premještanje namještaja, održavanje okoliša zgrade, usluge očitavanja brojila električne energije i dr. Kao reference navode neke renomirane klijente, poput HEP-a ili riječkog Geodetskog zavoda, a trenutno zapošljavaju 125 radnika, od čega na poslovima čišćenja i održavanja njih oko 90.

Kako se radi o servisu iz Rijeke koji bi trebao čistiti prostore u Zagorju, poslali smo im upit: po kojim su kriterijima formirali svoju ponudu od 65.000 eura, koliko često će se čistiti prostori Županije u godinu dana, koliko kvadrata će se čistiti i po kojoj jediničnoj cijeni po kvadrat i koliko ljudi planiraju angažirati na tom konkretnom poslu čišćenja? Također, zanimalo nas je, budući da su iz Rijeke, planiraju li da njihovi djelatnici putuju u Krapinu (ako da, koliko njih i koliko često) ili imaju ljude zaposlene i na području KZŽ ili pak planiraju zaposliti ‘podizvođače’?

Mnogo pitanja

Telefonom smo provjerili jesu li dobili naš upit, no javila nam se samo gospođa u računovodstvu, koja je rekla da ona ne vidi mailove koji su navedeni na internetskoj stranici kao kontakt, a kad smo je zamolili da nam da svoj mail da joj proslijedimo pitanja, ili da nam telefonski odgovori na njih, rekla je da nije ona odgovorna osoba koja bi mogla odgovarati na novinarske upite. Dakle, upite smo poslali na dva dostupna maila, no još nisu ništa odgovorili. Sličan upit poslali smo i Krapinsko – zagorskoj županiji, uz dodatno pitanje imaju li već zaposlene čistačice i ako da, kolika im je plaća.

Evo što su nam rekli:

Ovom nabavom će se osigurati usluge čišćenja 3.802,37 metara kvadratnih površine, raspoređenih na četiri lokacije u tri različite jedinice lokalne samouprave. Radi se o prostorima koje koriste službe Krapinsko – zagorske županije na sljedećim adresama: Magistratska 1 u Krapini, Gajeva 2 u Krapini, Kumrovečka 6 u Zaboku i Trg Matije Gupca 20 u Donjoj Stubici. Nabavom se predviđa više različitih vrsta čišćenja Krapinsko -zagorske županije: čišćenje svakog radnog dana, tjedno čišćenje, mjesečno čišćenje, kvartalno i polugodišnje čišćenje. Prostori Županije čiste se svakog radnog dana, što prema odabranoj ponudi daje prosječnu cijenu od 0,065 EUR/m2 po danu čišćenja. Dodatno ističemo da dio navedenih prostora u Zaboku i Donjoj Stubici koristi i Ministarstvo poljoprivrede RH i Državni inspektorat RH. Nabava usluge čišćenja predviđa i čišćenje tih prostora, no ti troškovi će se refundirati od navedenih korisnika. Tvrtka koja će pružati usluge čišćenja odgovorna je za osiguranje radne snage i potrebnog materijala, alata i strojeva za čišćenje prostora. Krapinsko – zagorska županija plaća ukupnu cijenu, a pružatelj usluge čišćenja odgovoran je za sve ostalo pa tako i za eventualne putne troškove. Ističemo da je dosadašnja praksa pokazala da pružatelji usluge čišćenja zapošljavaju osobe s područja koji su u blizini prostorima koje čiste te tako vjerujemo da će prostore Krapinsko – zagorske županije i dalje čistiti osobe s prostora Krapinsko – zagorske županije. Također, Krapinsko-zagorska županije nema zaposlene čistačice, jer smatra da upravo ovakvom nabavom najodgovornije raspolaže novcem poreznih obveznika te istodobno omogućuje najučinkovitije čišćenje svojih prostora. Za dodatnu ilustraciju, napominjemo da se radi o površini jednakoj onoj koju bi zauzimalo 47 stanova od 80 četvornih metara – odgovor je koji smo dobili iz Županije, uz iscrpno pojašnjenje, što podrazumijeva dnevno, što tjedno, što mjesečno čišćenje, što čišćenje svaka dva, pa svaka tri mjeseca, što svakih šest mjeseci i naposljetku, što će se raditi jednom godišnje.

Također, napominju da postupak javne nabave za usluge čišćenja još uvijek nije dovršen jer javni naručitelj ne smije sklopiti ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum u roku od 10 dana od dana dostave odluke o odabiru (rok mirovanja), a odluka u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH objavljena je 18. lipnja 2024. Dakle, u trenutku pisanja ovog teksta, postojala je još uvijek mogućnost žalbe na Odluku koja je objavljena u EOJN RH.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba