Ljudima je dosta

VRUM VRUM! “Dođu na semafor i onda turiraju. Ne možemo spavati, nesnosno je”

Objavljeno: 18.06.2024. zagorjeinternational

Prometnica u zagrebačkom naselju Prečko u noćnim satima pretvara se u pravo trkalište. Ni uz zatvorene prozore nema spavanja, prenosi Dnevnik.hr.

– U večernjim satima, između 21 i 3 ujutro, na ovoj dionici se događaju veliki propusti. Motori i automobili voze se nenormalnim brzinama, nisu baš tehnički ispravni jer imaju te jako bučne auspuhe, imamo utrke skoro svaku večer. Vikendom i blagdanima je najgore – kaže stanovnica Prečkog Irena Jeričević.

Sve su učestalo prijavljivali policiji.

– Molili smo policiju i nadamo se da će izaći jedan dan. Navečer nije bila nijedna patrola. Preko dana smo ih vidjeli, ali u večernjim satima to je nesnosno – ističe Jeričević.

Ostali stanovnici tog dijela Zagreba ističu kako je riječ o urbanom teroru.

– Dođe tu na semafor, onda ne zna što bi s onim motorom i onda turira. Ne misli da su tu zgrade i da ljudi spavaju, a to se obično događa po noći. Turiraju, može tamo opaliti koliko hoće jer policije nema – govori Stjepan Ferjanić.

Policija: Postupamo po dojavama

– Po svakoj od tih dojava se postupi. Zateknemo li mi konkretno svaku večer onoga za kojega je dojavljeno, vrlo vjerojatno ne, ali mogu sigurno reći da se po tome radi, po tome se postupa. Konkretno smo na toj ulici u svibnju imali ciljani nadzor brzine kretanja motocikla – kaže Josip Džaja iz prometne policije.

Problem buke su netestirani ispušni sustavi koji se prije tehničkog pregleda zamjenjuju originalnim, a nakon tehničkog vraćaju se bučni. Policija je svjesna problema.

– Mi ih upućujemo na izvanredni tehnički pregled. Isto tako, policija ima uređaje za mjerenje razine decibela, gdje se vidi je li osoba u prekršaju ili nije – objašnjava Džaja.

Opasne ceste

Gradske prometnice iznimno su opasne za brzu vožnju. Stupovi, ograde, rubnjaci, sve je to pri padu smrtonosno.

– Tu možemo problem riješiti strogim kaznama, izvjesnim kažnjavanjem, ali ja bih naglasio da je tu puno efikasnija mjera edukacije. Znači, sve sudionike u prometu, a tako i motocikliste, trebalo bi educirati koliko to sve skupa može biti opasno – ističe Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.

S tim se slaže i Željko Marinović, dugogodišnji promicatelj sigurne vožnje na dva kotača koji poručuje da grad nije za divljanje.

– To nije ni pametno ni primjereno za gradsku vožnju. Ako žele negdje isprobavati svoje reflekse, postoji nekoliko načina kako to mogu odraditi, od poligona do staze. Naš je apel zapravo da treba prevenirati, a to je na način da se vježba kako spretno i sigurno upravljati motociklom – zaključuje Marinović.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba