Ovo su najistaknutije teme s aktualnog sata sjednice Županijske skupštine KZŽ:

Poljoprivrednici ne mogu do poticaja, stiže li konačno podzemna garaža u Krapinu, što je s projektom ‘Stubaki’, a što će biti sa zagorskim aerodromom…

Objavljeno: 22.05.2024. zagorjeinternational

Na aktualcu sjednice Županijske skupštine Krapinsko – zagorske županije istaknute teme bile su cjelodnevna nastava u školama, sufinanciranje sportskih događanja od strane Županije, problemi poljoprivrednika, zagorski aerodrom i problemi neovlaštenih slijetanja i podzemna garaža koju dobiva Grad Krapina. 

Vijećnik iz redova Reformista podignuo je pitanje problema s kojima se susreću poljoprivrednici. Kako je istaknuo, ljudi ne mogu doći do poticaja jer je u Ministarstvu poljoprivrede donesena odluka da nisu u roku od 72 sata odjavili svoju stoku, što u praksi, navodi on, nije istina.

Rok od 72 sata 

– Poljoprivrednici si ne mogu pomoći, u roku od 72 sata veterinarska ambulanta nije uvela tu stoku da je riješena i Ministarstvo donosi odluku da je poljoprivrednik u crvenom i da ne može dobiti poticaj. Koje je rješenje za to, može li župan uskočiti i riješiti barem neke probleme – pitao je Kljak.

– Ako postoji problem na terenu, onda je Županijska skupština mjesto gdje možemo razgovarati o tome. Ja za taj problem ne znam, mi ćemo na temelju vašeg izlaganja postaviti pitanje resornom ministarstvu i vidjeti što možemo učiniti. No, činjenica je da poticaji za 2023. godinu nisu isplaćeni – odgovorio je župan Kolar.

Vijećnika Zorana Gregurovića (HDZ), krapinskog gradonačelnika i saborskog zastupnika, zanimala je podzemna garaža koja bi se trebala graditi u Krapini, ali i projekt ‘Stubaki’.

– Napokon je korigirana cijena sportske dvorane Srednje škole Krapina, to je jako dobro odjeknulo. Kad smo već kod sportske dvorane, prije dvije, tri, četiri godine krenulo se s legalizacijom prostora ispod dvorane za podzemnu garažu, hoće li biti što od toga? I ako možemo dobiti više informacija za projekt ‘Stubaki’, događa li se što po tom pitanju – pitao je krapinski gradonačelnik i saborski zastupnik Zoran Gregurović.

‘Rješavamo detalje’

Župan je zahvalio na pohvalama, pa nastavio o garaži i ‘Stubakima’.

– Što se tiče podzemne garaže, vjerujem da ćemo je do kraja godine staviti u funkciju, rješavamo detalje, dokumentacija je predana vama u Grad. A što se tiče ‘Stubaka’, tema je toliko kompleksna da bih o njoj mogao govoriti barem 45 minuta – odgovorio mu je Kolar.

Vijećnik Vladimir Pleško (HDZ) dotaknuo se teme zagorskog aerodroma. 

– Prihodi su u 2022. bili oko 37.000 eura, a 27.500 eura iznosili su rashodi koji nisu bili specificirani. Nadalje, inspekcijski nadzor je u prosincu 2022. utvrdio da nema osoblja koje bi stalno radilo na aerodromu i koje bi koordinirale slijetanja i polijetanja. Prije nekoliko mjeseci je bila situacija kada je grupa gostiju sletjela na aerodrom, ali se tamo nije našao nitko tko bi ih primio, opskrbio gorivom i sve drugo što je eventualno trebalo. Također, nema jasno dogovorenog suživota s ostalim čimbenicima društva. Primjer je star nekoliko dana, a dogodio se konflikt između lovaca i osoba koje su se zatekle na aerodromu i koje tamo često dolaze, a ne znamo tko su – razložio je Pleško, pa upitao:

– Tko upravlja i održava prostor aerodroma. Zemljište i aerodrom su u vlasništvu trgovačkog društva Krapinsko – zagorski Aerodrom, tko vodi brigu o dolascima, odlascima i opskrbi aviona i drugih letjelica koje tamo dolaze te kakav je daljnji plan i razvoj aerodroma – pitao je Pleško. 

Župan Kolar istaknuo je da postoji kućni red na aerodromu, a dodao je i da poznaje ljude koji su na aerodrom sletjeli ne poštivajući pravila struke.

Županija ne može sama

– Jasno je navedeno na svim stranicama da se na aerodrom dolazi samo uz najavu, a ti ljudi nisu bili prijavljeni. Mi imamo aerodrom koji ima sve dozvole i koji ima perspektivu, pogotovo sada kada je Lučko ograničeno. U kontaktu smo sa Zrakoplovnim savezom i imat ćemo sastanak o tome kako da povećamo promet na aerodromu, ali i da vidimo kako bi organizirali upravljanja da aerodrom radi svaki dan. Da to možemo, trebamo imati više ljudi. Često smo ovdje raspravljali da nam je trošak za aerodrom prevelik, a ako nemate za ulaganje u njegovu infrastrukturu, od njega ne možete ni previše očekivati. Znate da smo pisali pismo namjere i radili prijedlog parcelacijskog elaborata da se radi tvornica sklapanja ultralakih letjelica u Zaboku. Nažalost, vlasnik je preminuo. S druge pak strane, imate ljudi kojima je zrakoplovstvo hobi, no hobije morate sami platiti. E sada, svi bi koristili aerodrom, a nitko ne bi platio – žali se Kolar.

– Isto tako, jasno je da na aerodromu nema mogućnosti punjenja goriva, osim ako se to unaprijed dogovori, pa se dostavi cisterna. Napravili smo projekt za podzemni bazen, a razgovarali smo i s lokalnim vatrogasnim društvom je li to opće izvedivo. Ima tu puno stvari koje su izazovne, no moram istaknuti da se bavimo aerodromom i tražimo najbolje moguće rješenje. U svakom slučaju, Županija sama to ne može financirati – odgovorio je Kolar.

Nezavisni vijećnik i oroslavski gradonačelnik Viktor Šimunić županu je uputio pitanje koliko je škola prijavljeno na natječaj za rekonstrukciju/dogradnju u svrhu postizanja uvjeta za cjelodnevnu nastavu, te za koliko je škola dobivena suglasnost.

– Predali smo zahtjeve za 13 škola, te još osam zahtjeva gdje smo predvidjeli da zbog stanja određenih škola, je najbolje da se kompletno sruše. Od 21 zahtjeva, dobili smo tri rješenja. Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice, zatim Brestovec Orehovički i Oroslavje. Za razliku od Krapinskih Toplica i Brestovca gdje je jasno pojašnjeno koji nam se postotak prizna kroz sufinanciranje, u rješenju za Oroslavje to nije jasno naznačeno. Jednodijelna sportska dvorana je priznata, financiranje od 52 posto, to je jasno, ostalo financiramo sami, a dogovor između Županije i Grada već postoji. Međutim, ima jedan dio odluke koji se veže za rekonstrukciju, a tamo piše nula. Dobili smo termin u petak u Ministarstvu gdje ćemo dobiti obrazloženje ovakve odluke, a idući tjedan onda slijedi sastanak na kojem ćemo dogovoriti daljnje poteze – rekao je Kolar i dodao:

‘Očekujem produljenje roka’

– Zabrinjavajuće je da rok ističe do 30. lipnja da bi se mogli javiti za natječaj. Nismo tu samo mi u problemu i očito je da će se morati ići u produljenje roka jer bi javni poziv propao. Ove dvije škole za koje smo dobili suglasnost ćemo aplicirati, ali očekujem da se produži rok i da svi za koje smo podnijeli zahtjev dobe odluke – odgovorio je Kolar.

Nezavisnog vijećnika Romea Vincelja zanimalo je mogu li se Županija te općine i gradovi, više angažirati oko financiranja i ostale pomoći prema sportovima koji su više rekreativnog karaktera, a koji su unazad nekoliko godina postali jako popularni u Zagorju.

 – Ima sve više organiziranih trekova na području Krapinsko – zagorske županije, to su stvarno krasne manifestacije i mi smo se uključili u sufinanciranje pojedinih tih manifestacija. Je li moguće da otvorimo posebnu proračunsku stavku samo za trekove? Moguće je, ovisno o tome koliko ćemo imati financijskog prostora. Pokušat ćemo u proračunu za sljedeću godinu otvoriti tu stavku i raspisati natječaj, ne znam koliko će biti moguć ukupan iznos, no vjerujem da ćemo na raspravi za proračun za 2025. godinu uvrstiti vaš prijedlog – poručio je Vincelju župan Kolar.

Najnovije po kategorijama

VIDEO: “Sigurno za mališane, sigurno za Zemlju: Etherealov tekstil beskompromisne je kvalitete, upravo zbog ljubavi utkane u njega”

PREPOZNALE IH I MAME I BEBE, ALI BANKE NE: Ethereal, jedinstvena tvrtka iz Zagorja, protiv nepotrebnog gomilanja tekstila bori se Crowdfunding kampanjom u cilju bolje budućnosti djece - pomozite im u plemenitoj misiji

VIDEO: “Sigurno za mališane, sigurno za Zemlju: Etherealov tekstil beskompromisne je kvalitete, upravo zbog ljubavi utkane u njega”

Objavljeno: 22.06.2024. zagorjeinternational

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba