OROSLAVJE: Građani u dogovoru s bivšim gradonačelnikom sufinancirali asfaltiranje svoje ulice, no nisu zadovoljni odrađenim – pitaju se kako, zašto i gdje je završio njihov novac?

STANARI ULICE LJ. BABIĆA: Dogovor nije bio takav! ŠIMUNIĆ: Radili smo u njihovom interesu, pa i nadzor je utvrdio da nema propusta

Objavljeno: 07.01.2024. zagorjeinternational

Predizborno razdoblje, tradicionalno je najproduktivnije kad su u pitanju bilo kakvi infrastrukturni radovi. Tako građani diljem Lijepe naše dobivaju nove asfaltne zastore, javnu rasvjetu pa i ležeće policajce, no uvijek se u zraku osjeća kako je to sve moglo biti davno već odrađeno bez čekanja pogodnog trenutka korištenja radova u promidžbene svrhe. Ruku na srce, ipak se nešto od obećanja na kraju ispuni pa puževim korakom svi bolje živimo.

Takva situacija dolazi iz Oroslavja, gdje su stanovnici Ulice Ljube Babića pred same prošle lokalne izbore sklopili ugovor s tadašnjom vlasti, odnosno s bivšim gradonačelnikom Emil Gredičakom o sufinanciranju asfaltiranja po principu pola građani, pola Grad, a stanari bi zauzvrat trebali biti oslobođeni plaćanja komunalne naknade određeni period.

Glavobolja za građane

Točnije, radi se o novom naselju u Oroslavju, gdje stanari spomenute ulice do prošle godine nisu imali asfalt. Zbog toga nam se u svoje, a i u ime susjeda,  javio stanovnik Mario Krleža, koji nam je prezentirao cijelu problematiku, sad već dvogodišnje sage, koja je rezultirala novom glavoboljom za građane.

– Prije dvije i pol godine smo stupili u dogovor s Gradom, za što imamo i ugovor o sufinanciranju asfaltiranja ceste, za što smo uplatili sredstva. Kako se vlast promijenila i dolaskom novog gradonačelnika, čekali smo početak radova sve to vrijeme. I sad na kraju svega, mi smo izuzeti iz ugovora jer je gradonačelnik Šimunić napravio novi ugovor u kojem se mi ne navodimo, a Grad financira cestu. Ne znamo gdje je naš novac završio i zašto cesta nije napravljena u gabaritima definiranim u prvom ugovoru – rekao nam je Krleža dodavši pritom kako se učinjeni radovi, po njemu, nisu pridržavali ni pravila struke, a nadzor je potpuno izostao.

Štoviše, gabariti dogovorenih zahvata su potpuno promijenjeni.

– Sredstva koja smo uplatili (op. a. 4380 eura) prema prvom troškovniku te je trebalo biti napravljeno 3,5 metara širine asfalta, plus pola metra bankine te 12 metara kanalica. Sad je novim ugovorom koji je gradonačelnik Šimunić sklopio, Grad je financirao užu cestu i to bez bankine i kanalica – kazao je Krleža te naglasio kako ih o novom ugovoru Grad nije obavijestio, već su radnici samo došli jedno jutro.

O čitavoj situaciji, potrebi za izradom novog ugovora, ali i o tome gdje su uplaćena sredstva, pitali smo gradonačelnika Viktora Šimunića. Evo što nam je rekao:

Kronologija

– Dolaskom na vlast 2021. godine, gradska Uprava me šturo upoznaje sa situacijom oko asfaltiranja odvojka Ulice Ljube Babića. Informiraju me kako je investitor prevario ljude te je tadašnji gradonačelnik, Emil Gredičak, na neki način želio stanovnicima ulice to kompenzirati te ih je oslobodio plaćanja komunalnog doprinosa. Kasnije se ispostavilo kako Gredičak nije imao takvu ovlast. U njegovo vrijeme potpisani su i ugovori oko sufinanciranja asfaltiranja ceste. Međutim, pažljivim pregledom ugovora, dolazi se do zaključka kako spomenuta cesta nije u vlasništvu Grada te se ne nalazi u prometnoj studiji Grada Oroslavja. Također, vrijedi spomenuti da nisu svi stanari ispoštovali odredbe ugovora o sufinanciranju asfaltiranja te nisu ostvareni preduvjeti za početak radova s njihove strane. Isto tako želim napomenuti kako sklopljeni ugovori u prilogu imaju ponudu jedne firme, a ne projektantski troškovnik. Dakle, ugovori su se sklopili na temelju ponude jedne firme, nije se proveo zakonski proces jednostavne ili javne nabave. Iako Grad nije upisan kao vlasnik, iako cesta nije u prometnoj studiji i iako nisu svi stanovnici ispoštovali sve odredbe ugovora, ja sam još 2021. godine imao namjeru stanovnicima omogućiti asfalt – kaže Šimunić, opravdavajući se da ga je u Gradu zatekla iznimno loša financijska situacija i da su bili prisiljeni na rezove. Nažalost, zatekla nas je iznimno loša situacija u Gradskoj blagajni, bili smo prisiljeni na rezove pa je i spomenuti odvojak bio obuhvaćen mjerama štednje i radovi su se stavili na čekanje.

– Želeći vam predočiti kako se situacija odvijala kronološki, spomenut ću da mi u rujnu 2021. godine prvi puta pristupaju stanari Ulice Ljube Babića tražeći tom prilikom premještaj hidranta. U suradnji sa Zagorskim vodovodom promptno smo taj zahtjev i ispunili. Ubrzo nakon tog zahtjeva, stanari su uputili još jedan zahtjev, tražeći postavljanje stupa javne rasvjete. Tada komuniciram prema stanarima da trenutno zbog financijske situacije Grad nije u mogućnosti udovoljiti njihovom zahtjevu, ali da ćemo se maksimalno potruditi da to riješimo te im u detalje obrazlažem kako predmetna cesta nije u vlasništvu Grada te kakvu problematiku to podrazumijeva. Tada stanari odgovaraju da su oni s Gradom već sve riješili, da je cesta predana Gradu. Čini se da je došlo, ne samo do greške u komunikaciji s bivšim gradonačelnikom,  već i do greške u izvedbi, jer cesta do današnjeg dana nije upisana kao vlasništvo Grada. Izgledno je da je do toga došlo jer nisu poštovane sve zakonske obveze – kaže Šimunić, navodeći da ih krajem ožujka 2022. godine, nakon upita stanara o postupku njihovog zahtjeva i mogućem asfaltiranju, obavještava kako Grad ne može pokrenuti postupak asfaltiranja jer nisu ispunjene sve ugovorne obveze, ali da su spremni na suradnju te kada se ispune svi uvjeti da će im rado izaći u susret.

Ispravljali nepravilnosti

– Iste te godine, dakle 2022., iako Grad i dalje nije vlasnik ceste ali želeći svojim građanima izaći u susret, naručuju se radovi, a u troškovnik se stavlja širina koja je manja od ugovorene te dogovorno radove prebacujemo za sljedeću, odnosno, 2023. godinu. U travnju 2023. godine stupam u kontakt sa stanarima i obavještavam ih kako nismo odustali od pomoći u asfaltiranju premda nisu i dalje riješeni svi imovinsko – pravni odnosi. Ovom prilikom bih želio skrenuti pozornost na to da cijene asfaltiranja početkom 2023. godine nisu ostale imune na inflaciju te su prelazile cijenu od preko 25 eura po kvadratnom metru te da je bilo iznimno izazovno upravljati gradskom blagajnom u vrijeme takvih divljanja cijena. Iz tog razloga smo obavijestili stanovnike odvojka Ulice Ljube Babića da ne odustajemo od postignutog dogovora, ali da smo, s obzirom na inflaciju i ogroman porast cijena, primorani pomaknuti asfaltiranja za jesen iste godine. Tada sam doživio neugodno iskustvo jer su me neki od stanara počeli vrijeđati nakon tog poteza. I ponovit ću, iako Grad nije bio vlasnik, iako se imovinsko – pravni odnosi nisu riješili, iako je bivši gradonačelnik povukao poteze koje nije smio te iako su me neki od stanara vrijeđali, nismo, bez obzira na sve te okolnosti, stali s radovima u njihovom interesu čemu svjedoči i postavljanje dvije lampe javne rasvjete u Ulici Ljube Babića. U rujnu 2023. godine smo raspisali nabavu za predmetnu cestu, ali i ostale koje su bile u planu izvođenja radova te se po završetku nabave sklopio ugovor nakon čega su se radovi krenuli izvoditi. Da bih bio siguran da je sve prošlo u najboljem redu, zatražio sam i potom dobio očitovanje nadzora o izvođenju radova te je zaključeno da nema ništa sporno u izvedbi, da je sve odrađeno u najboljem redu – zaključuje Šimunić, sumirajući da je Grad uložio maksimalne napore da svojim građanima izađe ususret.

– Nismo odustali bez obzira na mnoge prepreke, ispravljali smo u ovom projektu nepravilnosti bivše gradske vlasti, nadzor je utvrdio da nema propusta, stanovnicima ulice su ispunjeni svi zahtjevi koje su predali prema sadašnjoj gradskoj vlasti, ja sam komunicirao da uvijek imam otvorena vrata prema svima i uvijek sam voljan razgovarati o svakoj problematici u svakom kutku ovog grada, a zauzvrat sam od nekih dobio vrijeđanja i prijetnje da će se cijela situacija, u kojoj nema ništa sporno, pojaviti u medijima. Moram priznati da me takva činjenica žalosti, da čovjek daje sve od sebe, a potom ga vrijeđaju. No, bez obzira na to, kao što sam i napomenuo, ova gradska vlast radila je, radi i dalje će nastaviti raditi u interesu svih građana i građank Oroslavja te smo spremni odgovarati na bilo kakve upite po bilo kojoj temi jer radimo maksimalno transparentno i nemamo što skrivati – zaključuje Šimunić.

Izvješće nadzora

A evo i što je utvrdio nadzor, dobili smo izvješće koje potpisuje dipl.ing.građ. Ivan Klepac:

– Kao nadzorni inženjer nad izvođenjem radova asfaltiranja Ulice Ljube Babića u Oroslavju pratio sam radove prema priloženom troškovniku koji je bio sastavni dio Ugovora o građenju s firmom „R-M SPRINT“ iz Zaprešića. Uvidom u Zemljišne knjige konstatirao sam da k.č.br.2038/5 na kojoj je ulica ne glasi na Grad Oroslavje nego na privatne osobe, dakle, cesta nije u ingerenciji Grada Oroslavja pa Grad nema nikakve obaveze vezane na uređenje i održavanje navedene ceste (asfaltiranje, čišćenje snijega, javna rasvjeta isl.), već je to privatna stvar vlasnika. Usmeno sam obaviješten od stanara da postoji ugovor s Gradom o asfaltiranju navedene ceste star nekoliko godina kojim se je Grad obavezao asfaltirati navedenu cestu. Uz taj ugovor, navodno postoji i troškovnik u kojem su navedeni radovi koje treba izvesti. Po toj logici i s takvim ugovorom investitor radova bi bili stanari Babićeve ulice, a Grad Oroslavje izvođač radova. Nisam siguran da li je to uopće pravovaljani ugovor i da li je Grad registriran kao izvođač građevinskih radova za druge investitore te bi bilo logičnije da su stanari za uređenje svoje privatne ceste trebali biti upućeni na neku građevinsku firmu koja se bavi tom vrstom radova i da to rješavaju u vlastitoj režiji. Troškovnik koji je priložen uz Ugovor o građenju s izvođačem „R-M SPRINT“ se razlikuje u nekim detaljima od navodnog troškovnika koji mi je na mobitelu pokazao jedan od stanara. Radi se o metraži cestovne rešetke (u starom Ugovoru je navodno bilo 12 metara, dok je u novom troškovniku 7 metara, dakle umjesto dvije rešetke – jedna). Izvedeno je šest metara,  kolika je širina ceste. U ulici su stanari ranije ugradili jednu cestovnu rešetku i tri kanalizacijska poklopca koji ne odgovaraju propisima za ceste (poklopci su plastični, nepoznate nosivosti, a rešetka dvorišna, limena, također nepoznate nosivosti). Osim toga, postojeći poklopci su bili ugrađeni prenisko i trebalo ih je podići za visinu novog asfaltnog zastora (u starom troškovniku je bilo predviđeno podizanje jednog poklopca, sada su o trošku Grada podignuta sva tri). Prilikom izvođenja radova, stanari su iskoristili prisutnost građevinske operative te su, u dogovoru s izvođačima, povećali opseg radova u smislu proširenja ceste te izvedbe prilaza u dvorišta, naravno, u vlastitoj režiji. Cesta koju smo izvodili po troškovniku u širini 4,0m (3,5m asfalta uz uređenje bankina širine 25cm sa svake strane), no u stvarnosti je dio ceste izveden šire u režiji stanara. U ovom periodu su rađene još četiri ceste i ne znam koji je problem u tvrdnji da je rađeno “na brzinu” i zašto uvjeti za izvođenje nisu bili pogodni. Izvođač radova daje garanciju za svoje radove pa će i izvršiti eventualne popravke u garancijskom roku ukoliko do njih dođe. Donji stroj ceste su izveli sami stanari i za to ne može garantirati izvođač završnog sloja, pogotovo u slučaju nekog većeg opterećenja (teški kamioni, strojevi i sl.) – zaključuje Klepac u svom izvješću.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba