Kafićima umjesto cjenika zavladali QR kodovi, mnogi se bune

“Pa što bih se ja kao gost trebala šetati po kafiću da saznam koliko što košta?”

Objavljeno: 14.06.2023. zagorjeinternational

U kafićima diljem zemlje sve češće za stolovima, umjesto pravih isprintanih cjenika, možemo vidjeti QR kodove koji, pomoću pametnih telefona, daju brzi pristup karti pića ili jelovniku. Iako je stvar vrlo jednostavna i praktična, nemaju svi isto znanje o tome kako to funkcionira, a niti imaju svi pametne telefone.

– Nalazim se u Crikvenici i u šoku sam koliko kafića uopće nema cjenike ili umjesto njih na stolovima imaju QR kodove. Smatram kako to ne može biti dovoljno, nemaju svi gosti pametne telefone niti se njima znaju služiti, posebno starija populacija. Posebna priča su objekti koji uopće nemaju cjenike, pa čak ni QR kodove. Neki dan me konobarica na moje pitanje gdje je cjenik lijepo obavijestila da se nalazi kod ulaza i neka si ga idem pogledati. Pa što bih se ja kao gost trebala šetati po kafiću da saznam koliko što košta – izjavila je za Jutarnji list jedna nezadovoljna gošća s Jadrana.

Kako su napisali iz Državnog inspektorata na cijelu ovu situaciju, QR kodovi su dobrodošli, ali isključivo kao dodatna vrsta informacije za goste, nikako jedina.

– Odredbom članka 10. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti propisano je da je ugostitelj dužan vidno istaknuti cijene usluga koje se nude na hrvatskom i najmanje jednom svjetskom jeziku, na način dostupan gostima, i pridržavati se istaknutih cijena. Slijedom navedenog, navedeni dokumenti i obavijesti moraju biti dostupni gostu na prikladan način, što može osim uobičajenog papirnatog oblika uključivati i obavijesti u elektroničkom obliku. No, budući da očitavanje QR kodova zahtijeva dodatna aplikativna rješenja na elektroničkom uređaju gosta, samo naljepnice s QR kodom nisu dostatne za ispunjavanje propisanih obveza, već je potrebno gostu staviti na raspolaganje i cjenike u papirnatom obliku. Dakle, ako ugostitelj posjeduje samo cjenik s QR kodom, ne ispunjava propisanu zakonsku obvezu. Međutim, hoće li se na cjeniku, jelovniku i karti pića nalaziti i QR kod, stvar je samog ugostitelja – podsjetili su iz Inspektora za Jutarnji.

Predsjednica udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri HGK Jelena Tabak rekla je kako se ugostitelji sve češće obraćaju udruzi kako bi se raspitali je li dovoljno u kafiću na stolovima držati samo QR kod i dodala da je odgovor uvijek da to nije dovoljno. Uz to, dodala je da iskustvo pokazuje da potrošači i dalje više vole klasične cjenike.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba