Rally oldtimera okuplja zaljubljenike iz cijele Europe, a nezaobilazna stanica im je Krapina

FOTOGALERIJA: Ispratili smo neke od najljepših automobila na put prema jugu Hrvatske

Objavljeno: 05.05.2023. zagorjeinternational

Vjetar u kosi i lagana vožnja zavojitim putevima kroz vinograde san su svakog zaljubljenika u automobilizam, a posebno za ljubitelje minulih vremena. Stoga, ni ne čudi kako je Muzej oldtimera Presečki u Krapini postao nezaobilazno mjesto okupljanja, na njihovim redovnim putovanjima, entuzijasta oldtimer automobila iz cijele Europe.  

Doživljaj da automobile, koji sve češće budu samo izloženi, vidimo na cesti nismo mogli propustiti te smo se uputili ispratiti ih na podužu vožnju do krajnjeg juga Hrvatske. Priliku smo također iskoristili kako bismo razgovarali s vozačima i njihovim suputnicima, kako bi nam otkrili kako je to voziti automobile u koje većina nas nema priliku sjesti već ih gledati ili u starim filmovima ili upravo u muzeju. Kako bi razgovor tekao glatko s francuskog na hrvatski pobrinula se gospođa Ljubica,  koja uz to što je suvozačica, je i udana u Francuskoj za Philipa Schreibera.

– Već smo ovdje po drugi puta kod gospodina Presečkog kako bismo razgledali njegov muzej. Također, prošlog puta smo bili s oldtimer automobilom. Tada je to bio Peugeot 404, a sada smo s DS kabrioletom – ispričala nam je Ljubica.

Kako je ona ‘naše gore list’ zamolili smo je za usporedbu Zagorja iz dana kada je bila ovdje i današnje perspektive iz oldtimer auta.  

– Zagorske staze su oduvijek jako lijepe te nam svi kažu kako vole voziti kroz ovaj pejzaž. A najviše im se, naravno, sviđaju dobra vina i jela po kojima je Zagorje daleko poznato. Automobili, iako su oldtimeri, izvrsno voze po zagorskim cestama, koje su se moram priznati puno poboljšale od kada sam otišla iz Krapine. Uz ceste, vidi se veliki napredak u arhitekturi kuća i vidimo kako se puno ulaže u okoliš, što poboljšava na kraju krajeva turizam – rekli su nam Ljubica i Phillip koji su već prošli više od 1000 kilometara na sadašnjem putovanju iz Pariza.

Prošlog mjeseca, Hrvatska, ali i Zagorje je bilo domaćin jednom drugačijem rallyju, onom brzinskom. Ovo je, ipak rally za gušt te će, osim kontinentalne Hrvatske, vozači proći i uz more. Plan daljnjeg puta nam je otkrio krapinski domaćin Antun Presečki.

– Rally ide iz Francuske, preko Austrije i Slovenije,  gdje su im se priključili trojica, a sad idemo u Plitvice, nakon čega slijede Vodice, zatim Korčula i Dubrovnik, gdje ostajemo dva dana. Najjužnije će rally ići do Kotora, nakon čega slijedi povratak prema sjeveru kroz Neum te naposljetku završavamo na Krku – ispričao je Presečki.

Naposljetku nas je zanimalo koliko je zapravo lako ili teško voziti oldtimer auta te njegovo održavanje.  

– Automobili nemaju klimu, ali imaju nešto bolje, a to je prirodna klima otvorenog krova kabrioleta – složili su se Ljubica i Philip, a Antun je dodao kako je registracija najmanji problem ako se auto pravilno restaurira.  

– Vrijednost oldtimeri sada postižu i do 300.000 eura, tehnički je isti u cijeloj Europi, jedino u Francuskoj se on provodi svake dvije godine – složili su se sugovornici koji u prosjeku na ovom putovanju u vožnji troše 10 do 11 litara goriva na 100 kilometara.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba