Sinoć, nešto iza 19 sati na tračnicama kod željezničkog kolodvora u Slavonskom Brodu maloljetnik je stradao od strujnog udara. Kako piše PlusPortal, zadobio je teške tjelesne ozljede i teške opekline.
Policija je potvrdila da je sve posljedica nestašluka odnosno penjanja po vagonima. Iz Opće bolnice Dr. Josip Benčević kazali su da je maloljetnik, nakon reanimacije na tračnicama, u bolnicu stigao u teškom stanju.
Teške ozljede
– Iza 19 sati na naš Objedinjeni hitni bolnički prijem u pratnji djelatnika hitne medicinske pomoći dovezen je maloljetnik s teškim tjelesnim ozljedama. Pretpostavka je da su nastale od strujnog udara. Odmah su poduzete sve mjere stabilizacije i njege. Napravljena je inicijalna obrada koja obuhvaća obradu rana i operativni zahvat. U tijeku je priprema za transport u tercijarnu ustanovu u Zagreb. Velika je površina tijela zahvaćena. U ovom trenutku je stabilno, no provodimo monitoring stanja iz trena u tren te poduzimamo sve mjere da ga takvim i održimo – rekao je za PlusPortal ravnatelj brodske bolnice i kirurg Josip Samardžić.
U siječnju 2021. godine na istom je mjestu strujni udar doživio 18-godišnjak sa zagrebačkog područja, a u travnju 2016. godine 14-godišnjaka je udar s krova vagona odbacio na tlo, piše PlusPortal. Čini se da upozorenja o tome ne pomažu.
Upozorenje iz HŽ-a
– Električni vodovi iznad vagona opasni su zbog vrlo visokog nazivnog napona od 25.000 volti te struje pri kratkim spojevima dosežu jakost od nekoliko tisuća ampera. Za usporedbu, jedan neispravan kućanski aparat kao što je obično sušilo za kosu može usmrtiti čovjeka, a radi na 220 V. Kod visokonaponskih vodova koji napajaju vlakove napon je veći 113 puta, a ako se u obzir uzmu konstrukcijske značajke željezničke visokonaponske napojne mreže, razina opasnosti u blizini željezničkih visokonaponskih postrojenja postaje tisuće puta veća nego u navedenome primjeru – kažu iz HŽ-a i dodaju:
– Željeznički radnici koji rade na održavanju kontaktne mreže i signalno-sigurnosnih uređaja, ali i svi ostali koji su uključeni u proces organizacije prometa, prolaze zahtjevnu izobrazbu kako bi bez opasnosti za vlastiti život mogli obavljati svoj posao. Svi ostali ne smiju neovlašteno boraviti na željezničkom području. Osim što treba poštovati već samu zabranu i znakove opasnosti koji se nalaze po kolodvorima, uz prugu i na vagonima, treba biti svjestan toga da ta zabrana nije na snazi samo zbog toga da nekome uskrati užitak penjanja ili nestašluka i igre skrivanja od službenoga željezničkog osoblja i policije. Takva igra, ma koliko bila bezazlena na početku, uvijek je smrtonosna – upozoravaju godinama iz HŽ Infrastrukture.