HRT je najavio novi model pretplate, a njegovo je programsko vijeće danas dalo suglasnost na novu Strategiju poslovanja i razvoja zbog velikih promjena na tržištu. Kako je istaknuo glavni ravnatelj Robert Šveb, prioritet je vraćanje relevantnosti javnog servisa, čiji program sada ne prati čak četvrtina hrvatskih građana, piše Index.hr.
– Predlažemo ovu strategiju usred vrtloga u medijskom svijetu. Navike publike se mijenjaju, a troškovi proizvodnje rastu – rekao je Šveb pritom ističući da medijskim tržištem dominiraju globalne medijske platforme koje imaju ogromne strateške prednosti u financijama i pristupu informacijama.
Šveb je naglasio i potrebu jače uloge javnog medijskog servisa zbog toga što je primjetna inflacija površnih sadržaja i dezinformacija, posebno na online platformama, a dodao je i da se s problemom gubitka publike, posebice mlađe, suočavaju svi javni servisi diljem Europe.
Zaključio je da Hrvatska treba snažan HRT, kao relevantan i vjerodostojan javni servis, a da se to postigne, potrebna je reorganizacija i proizvodnja kvalitetnog programa na svim medijskim platformama. Cilj je samo jedan – vratiti relevantnost i povećati doseg Hrvatske radiotelevizije.
Međutim, u to ulazi i donošenje novog zakonskog okvira s dugoročnijim modelom budućeg financiranja HRT-a.
– Zastarjeli sustav naplate RTV pristojbe vezan uz prijamnik ima velika ograničenja i negativan PR. Sve je manje kućanstava u Hrvatskoj, a postotak ljudi koji ne plaćaju pristojbu sve je veći. To je trend i u Europi – sazrelo je vrijeme da se starog modela maknemo i preuzmemo neki drugi model koji ćemo predložiti zakonodavcu – kaže Šveb.
Programsko je vijeće većinom glasova dalo suglasnost na predloženu Strategiju, dok je član Vijeća iz redova zaposlenika, Stipe Alfier, Švebu dao “uvjetnu” potporu.