VRAĆA SE U PUNOM SJAJU: Predstavljen ponovno odličan program ovogodišnjeg Adventa u Mariji Bistrici

Uz bogatu gastro i sajmenu ponudu – posjetitelji će ponovno moći uživati na Noći svjetala, ali i osvojiti Hyundai Bayon na “Bistričkoj božićnoj tomboli“ 

Objavljeno: 16.11.2022. Valentina Cigula

Bogata sajmena i gastro ponuda, klizalište, puštanje lampiona na tradicionalnoj Noći svjetala, Adventski doručak i doček nove godine u podne, samo su dio bogatog programa nadaleko poznatog Adventa u Mariji Bistrici, kojeg je na press konferenciji održanoj u Hotelu Kaj u srijedu, predstavila direktorica Turističke zajednice Marije Bistrice Marija Klenkar kazavši da se u 11. adventu koji je krenuo skromno, samo vikendima, ove godine, mogu pohvaliti da su te okvire prešli jer, kako je istaknula događaje imaju i tijekom tjedna, pa već prvog vikenda počinju u petak.

– Naravno, svečano otvorenje bit će u subotu koncertom Jacquesa Houdeka, a što se tiče naših tematskih vikenda, oni su uvijek isti. Dakle, imamo vikend duhovne glazbe, dječji vikend, vikend svjetla i vikend adventskih običaja. Jako mi je drago što opet možemo sva događanja održavati kao i prije pandemije, bez posebnih ograničenja, te što smo uspjeli organizirati sve – od duhovnih koncerata, preko zabavnih koncerata, klizališta i događanja za djecu. Sretni smo i što su se sve naše udruge i klubovi prepoznali i što će naš mladi teatar ‘Vende tam’ imati svoje predstave u sklopu adventa. Također, nakon 27 godina, otvaramo kino u Mariji Bistrici tako da ste svi pozvani 2. prosinca u 18 sati na otvaranje, a prvi će igrati ‘Marginalci’ Kerekesh teatra – kazala je Klenkar.

Istaknula je da će se što se tiče ostalih događanja, za svakog pronaći ponešto, a da će tu biti i neizostavna ugostiteljska ponuda.

– Oni ugostitelji koji imaju kućice na trgu će se uključiti u tradicionalni doručak, gdje se predstavlja tradicionalna božićna ponuda hrane i pića, a ove godine će im se pridružiti i Udruga “Hrvatska žena“ iz Marije Bistrice. Uz to, sve pozivamo i na deveti po redu doček u podne koji je već nadaleko poznat. Na suradnji zahvaljujem Općini, poduzeću “Lijepa Bistrica“ i našoj Vatrogasnoj zajednici bez kojih ovo ne bi bilo moguće – rekla je Klenkar, koja je otkrila da postoji puno upita oko Noći svjetala, te da su tu već i popunjeni aranžmani.

– Imamo organizirane upite putničkih agencija za Noć svjetla, ali i za tradicionalni Adventski doručak te Doček u podne. To su manifestacije koje privlače ljude, pogotovo Noć svjetla i tu očekujemo kao i svake godine, do 10.000 ljudi. Po najavama se vraćamo na 2019. godinu – istaknula je.

Održat će se i “Bistrička božićna tombola“  na kojoj glavnu nagradu automobil Hyundai Bayon osigurava Hyundai Štagar, a ispred Autokuće Štagar govorila je Nikolina Štagar:

– Iznimna nam je čast već petu godinu biti generalni sponzor marijabistričke tombole. Glavna nagrada nam je Hyundai Bayon i pozivamo sve velike i male da nam se pridruže, da osjete duh marijabistričkog adventa i da zaigraju tombolu jer će netko u novu godinu uči s novim vozilom – poručila je.

Velik broj turista

Načelnik Josip Milički naglasio je kako se ove godine kada ne postoje ograničenja i mjere zbog koronavirusa, vidi povećanje broja dolazaka u Mariju Bistricu.

– U prvih devet mjeseci nas je posjetilo oko 580.000 ljudi, a vidi se i značajan rast dolazaka te noćenja. U odnosu na prošlu godinu imamo povećanje od 60 posto, a i u noćenjima smo na povećanju od 60 posto, odnosno na 15.200 noćenja. Zahvale i Turističkoj zajednici Krapinsko – zagorske županije što je za Advent izdvojila iznos od 7500 kuna, ali i Hrvatskoj turističkoj zajednici koja je preko županijske Turističke zajednice izdvojila 72.000 kuna, što je dokaz da se Advent kao manifestacija prepoznaje i na županijskoj, ali i državnoj razini i to nam daje vjetar u leđa – kazao je Milički.

Istaknuo je, da krajem studenoga i cijelog prosinca, upravo zahvaljujući Adventu, Marija Bistrica živi punim plućima.

– Kao hrvatsko nacionalno svetište, uz ovaj naš Advent, Marija Bistrica nudi poseban vid događaja, teško je reći komercijalni, jer pokušavamo staviti naglasak na duhovni dio i pokazati našu baštinu, tradiciju i kulturu. Kada sve to upakiramo u ovakav duhovni advent kakvog imamo, rezultati se vide. Poduži popis sponzora govori da je naš advent prihvaćen i dokaz je kvalitete. Prošle smo godine, zbog pandemije, morali reducirati neke manifestacije, ali su rezultati svejedno bili odlični. Prema tome, ove bi se godine priča trebala vratiti na godine prije pandemije. Uz već tradicionalni doček u podne kada nam dođe i preko 10.000 posjetitelja, ove se godine vraća i puštanje lampiona, a ostaje nam i klizalište, jedno od rijetkih koje je opstalo i bit će natkriveno šatorom kako ne bi stradalo zbog vremenskih uvjeta.  – kazao je, dodajući:

-Prije svega, u koroni su se morale odgoditi manifestacije koje jednostavno nismo mogli kontrolirati zbog ograničenja broja posjetitelja, tako da smo morali iz preventivnih razloga maknuti Noć svjetala. Svi događaji poglavito vezani uz dječji vikend, morali su biti reducirani jer u naše prostorije nismo mogli stavljati više djece nego je bilo propisano propisima. Na Trgu je bio problem oko ugostiteljskih kućica, razmaka među stolovima. Trg smo morali ograditi u posebnu zonu gdje se moglo ući samo uz COVID propusnice, uz veliki angažman civilne zaštite i naših vatrogasaca koji su sve to kontrolirali – pojasnio je, dodajući da se ove godine  ukidaju te zone te da nema ograničenja.

– Vraćaju se pune dvorane i trgovi, sve oko ugostiteljskih objekata i sve što je navedeno u našem bogatom programu. Vraća se Noć svjetala i puštanje lampiona, doček u podne ide u punom formatu i svi ostali događaji, kako na otvorenom, tako i u zatvorenom prostoru – poručio je.

Načelnik je otkrio i kakva je bila ove godine zainteresiranost za najam kućica.

– Naša je prednost da imamo predivan trg u centru Marije Bistrice, da imamo sve resurse kako bismo mogli primiti sve posjetitelje, od parkirališta, javnih WC-a, a u samoj zoni našeg trga postoje ugostiteljski objekti koji su fiksni i koji postoje tijekom cijele godine. Ono što nadograđujemo, na Trgu upravo postavljamo takozvane adventske kućice ugostiteljskog tipa, a drugi je prodajnog za suvenire i sve ono što je vezano za Advent. I ove godine smo raspisali javni natječaj koji je bio dostupan svima, a moram priznati da se javilo više zainteresiranih nego što je bilo na raspolaganju kućica. Natječaj je bio transparentan, došli su ponuđači i oni koji su ponudili bolje uvjete, zakupili su kućice za ovu godinu – pojasnio je, dodavši da im je u budućnosti namjera proširi zonu Adventa, od Trga do hotela, prema šetnjici, no kako je istaknuo, dokle god su u formatu subotom i nedjeljom, kako kaže, ovaj ih format zadovoljava.

-U nekim manifestacijama je premali, ali definitivno nismo grad Zagreb, mjesto koje svakodnevno može privući posjetitelje. Veseli nas činjenica da ove godine imamo najavljenih organiziranih dolazaka preko turističkih agencija, pa u tom smislu, kao što je najavila direktorica Turističke zajednice, Advent polako širimo i na petak, kao početak vikenda – rekao je Milički.

Novi projekt

Voditeljica ureda Turističke zajednice Krapinsko -zagorske županije Sanja Škrinjar kazala je kako se Advent u Mariji Bistrici posljednjih godina etablirao kao jedna od pet najjačih i najznačajnijih manifestacija na području županije.

– S tako bogatim programom zapravo nema skupine za koju nema nekog programa. Izrazito me veseli što je Advent zaista postao motiv dolaska turista na našu destinaciju. Korona vrijeme je iza nas, odlični rezultati su u dolascima i noćenjima kako na području cijele županije, tako i u Mariji Bistrici – istaknula je Škrinjar.

Kazala je kako se ove krenulo s jednim novim projektom, pa pojasnila da se radi o najboljim kućama za odmor, te da se u projektu našla i jedna kuća s područja Marije Bistrice.

-Ima puno investicija i najava novih kuća za odmor i korona je promijenila tu percepciju. Gosti puno traže takvu vrstu smještaja i vjerujem da će se u tom dijelu područje Marije Bistrice, posebno ovaj istočni dio razvijati. Puno je najava investicija, ljudi zovu na tjednoj bazi. Vjerujem u sve što nas čeka i dodatna sredstva od Ministarstva turizma. Za 26. očekujem da ćemo još dodatno narasti. Tu je značajno i područje Marije Bistrice i Hotela Kaj u kojem se nalazimo i nekih novih najavljenih investicija, dodatnog sadržaja u hotelu – rekla je, poručivši:

– Hvala kolegama na dobroj organizaciji. Uvijek me veseli ova sinergija. Naravno, za uspjeh manifestacija nisu dovoljne Općina i Turistička zajednica, bitno je da sredina živi za to te da svi sudjeluju i daju svoj doprinos, kako  bi manifestacije postigle ono najbolje što mogu i zadovoljile sve gosti koji će u Mariji Bistrici za vrijeme Adventa boraviti ovdje – istaknula je, kazavši da na području Županije nijedan drugi Advent u nekom od zagorskih gradova i općina nema podršku Županije, Hrvatske turističke zajednice ili Ministarstva, pa pojasnila zašto je to tako.

– Po stavu Županije i naših tijela, Advent u Mariji Bistrici je, kao što sam već rekla, jedno od pet najznačajnijih manifestacija u županiji i idemo ka tome da pomognemo i financiramo manifestacije koje su već sada, ali i koje su vrlo blizu tome da budu motiv dolaska turistima u našu destinaciju – zaključila je.

Više informacija možete pronaći na poveznici.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter