Upoznajte Doru Doru, djevojku koja zna što je veličina života, ali i njen house hit 'Who knows'

˝Sve ovo nisam mogla ni sanjati u svojim najdivljijim snovima˝

Objavljeno: 02.10.2022. Marta Čaržavec

Ona ima 24 godine i dolazi iz Zagreba, voli evente, živi za partyje i live glazbu, a u krvi joj je artikuliranje sebe same kroz autentičnu odjeću i šminku što je samo jedna stavka po kojoj se uvelike razlikuje od svojih vršnjaka. Na njenoj nedavnoj odluci, a koja se tiče definiranja njenog identiteta mnogi bi joj mogli pozavidjeti, a suradnje i iskustva koje je do sada ostvarila i prikupila, mogle bi biti ključne za dobrobit hrvatske, ali i svjetske kulturne scene. Njeno je ime Dora Škender, inače poznatija pod umjetničkim imenom Dora Dora, ekstrovertiranost je njena vrlina, a ono što je obilježava od kad zna za sebe je umjetnost u svim oblicima. Slušatelji HRT radija protekle su srijede, u emisiji ‘Svijet diskografije’, imali prilike premijerno čuti pjesmu ‘Who knows koja je udružila slavnog producenta i DJ-a iz New Jerseya Kerrija Chandlera i glavnu aktericu naše priče i odličnu jazz pjevačicu. Bolje povode za razgovor nismo mogli poželjeti pa nam je jedino preostalo da je upoznamo.

Tko je Dora?

Dora Dora se po završetku osnovnoškolskog obrazovanja opredijelila za modni dizajn upisavši Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a uz to je pohađala satove razno raznih plesova i pjevanja. A onda je došao red za studij… Odlučno je upisala fakultet sociologije pri Hrvatskom katoličkom studiju u Zagrebu i završila preddiplomski studij. Dakako, svo slobodno vrijeme provodila je u Školi pjevanja Husar&Tomčić, na jazz gažama korporativnih evenata, u barovima i slično, a ljeta je provodila na eventima i festivalima na hrvatskoj obali uz domaće, regionalne i inozemne DJ-eve i producente volontirajući i radeći čime je ušla u event industriju, počela pisati članke, time ušla u medije, vodila Instagram profile DJ kolektiva, a onda je odlučila – Berlin!

Umjetnost i studij

– Kroz život sam uvijek bila okružena glazbom, plesom i umjetnošću općenito. Veliki dio mene i mog odrastanja bili su partyji elektroničke glazbe i bila sam veoma uključena u tu scenu u Zagrebu. Kada sam završila spomenuti preddiplomski studij u Zagrebu odlučila sam se odseliti u Berlin jer mi se uvijek sviđala umjetnost i kultura koja od tamo dolazi. Našla sam studij moderne glazbe čiji mi se kurikulum veoma svidio jer je bio slobodan i prilagođen. I eto, zadnjih godinu dana sam u Berlinu, završila sam prvu godinu na British&Irish Modern Music Institutu i odlučila sam sama raditi na svojim projektima i ne biti više student. Ja sam student od svoje 18 godine i biti student je jedno jako specifično razdoblje u životu koje ima svoje pluseve i minuseve koje ja trenutno želim završiti. Htjela bih se odmaknuti od identiteta studenta jer smatram da mi daje određenu komfor zonu. Što god da sam radila, što se god da se događalo rekla bih ˝ja studiram, ja sam studentica˝ i to me nagnalo da se maknem od studiranja i potaknem svoj poduzetnički duh, svoju unutarnju, poslovnu ženu – ispričala nam je Dora.

Pa, iako će mnogi reći da se neki ˝red mora znati˝, Dora prkosi baš tome, ali zna što želi i koji su joj ciljevi. Mnogo smo puta već mogli čuti kako obrazovanje u Hrvatskoj, u odnosu na ono van njenih granica, ˝i nije nešto˝, a Berlin je prema riječima Dore, sve što je tražila.

Sloboda i Berlin

– Odlučila sam da želim imati vremena i raditi na stvarima koje su isključivo moje i za mene, a ne stvarima koje su mi potrebne da prođem ispit. Na faks se uvijek mogu vratiti. U Berlinu je vrlo često da netko od 30 godina upiše faks dok je u Hrvatskoj druga priča – ako ga ne upišeš u periodu od 18. do 22. godine uvijek će biti ˝a kaj ćeš ti sad na faksu˝. Trenutno bih samu sebe htjela pogurati u smjeru da imam više performansa, da više radim na svojim točkama, da radim na svojoj glazbi kako bih iduću proljetno-ljetnu sezonu mogla imate nastupe koji su moji, projekti koji su moji i to mi je cilj. Na kraju dana, važno mi je da sve to zajedno monetiziram. Svi mi u umjetnosti voljeli bismo živjeti od svog rada što je jako teško, ali je to nešto čime bi se voljela pogurati – kaže Dora.

Upitali smo je o životu u glavnom njemačkom gradu, možda i jedinom europskom gradu koji sadrži toliki obujam umjetnosti i kulture. Gradu s više od 150 koncertnih i tri operne kuće, s brojnim kazalištima i pozornicama, s više od 180 muzeja, veličanstvenom gradu čije se raznoliko kulturno bogatstvo čini nepreglednim.

– Posebno mi je srcu prirasla količina umjetnika i umjetnosti – bilo u glazbi, multimediji, slikarstvu, kazalištu… Količina umjetnosti i događanja ovdje nezamisliva je u Zagrebu. Meni su trebali mjeseci da polovim gdje da krenem dok u Zagrebu jako brzo skužiš tih par mjesta. Može biti ‘overwhelming’ i možeš izgubiti osjećaj zajednice što je kod nas lakše budući da nas je manje, ali onda se malo valja potruditi ovdje, ideš među ljude, upoznaješ ih… Taj moment kada pronađeš svoju zajednicu bude puno draži i jači, možeš raditi bilo što. Veličina i količina mogućnosti mi je ‘wow’ – ispričala nam je.

Kerri Chandler

Posljednja stavka iz uvoda, ona o suradnji s DJ i producentom Chandlerom, iza sebe krije nevjerojatnu priču koju je Dora s nama podijelila ne libeći svojih emocija…

– Otišla sam raditi na sezonu na festivalima, i u to sam vrijeme bila u Tisnom na SuncéBeat festivalu i spletom okolnosti, a pjevušeći dok sam slagala terasu, čuo me event manager Carlton koji je bio i moj nadređeni. Pitao me kako to da tako dobro zvučim pa sam mu ispričala svoju priču o pjevanju, tadašnji plan za Berlin i on je to zapamtio. Ja sam, inače, veliki fan Chandlera koji je house legenda. On je tada radio na albumu na način da je išao po svojim najdražim klubovima po svijetu u kojima je svirao, njih 24, i složio studio usred plesnih podija. Eksperimentalno, u nekoliko sati, napravio je house traku koja ga podsjeća na vremena i setove koje je svirao u tim klubovima. Jedan od tih klubova je i Barbarella klub u Pirovcu. On tamo svira već nekih 16 godina, prirastao mu je srcu i tamo je odlučio snimiti zadnju traku. To je, naravno, bila tajna, takve stvari se ne pričaju za vrijeme nastajanja projekta. Tamo je bio i njegov event manager i njegova asistentica Ema koja je između ostalog bila smještena sa mnom, bile smo cimerice. Ona je mene imala na Instagramu i Kerri je pitao da li imaju možda kakav vokal sada, tu, da bi mu super sjeo na ovu traku i Carlton se sjetio mene na terasi. Ema je pokazala moj video s Instagrama i našli su video kada sam nastupala na ‘Dobro jutro Hrvatska‘ 2020. godine. Tada sam pjevala ‘O jednoj mladosti’ od Josipe Lisac. On je to čuo i nije razumio tekst, ali je shvatio emociju. I tako sam ja došla i napravila tu traku – prisjetila se Dora.

– To je trajalo tri sata, ja sam bila u totalnom stanju šoka, bila sam na rubu suza zato što je to bilo nešto što ja nisam mogla ni sanjati u svojim najdivljijim snovima. Bilo je jako emocionalno iskustvo za mene. To je bio sedmi dan festivala, ja sam večer prije bila u Barbarelliu do sedam ujutro jer je upravo Chandler svirao set do sedam ujutro i meni je to bilo top, morala sam biti tamo do kraja. Digla sam se u 10 ujutro za posao i onda popodne dobivam poziv. Ja sam radila na brodu kao ‘artist care’ za DJ-eve. Chandler mi je rekao što se događa, spustili su me s broda i stavili u auto. Shvatila sam da se nešto događa, ali bilo mi je čudno zašto bi me moj poslodavac ‘skidao’ sa smjene. Da nije nešto, kako bi se reklo, malo bitnije. Ako je bilo tko tražio da mu dođem nešto pjevati, mogli smo to napraviti poslije moje smjene, a ovo je bilo iste sekunde, sad, odmah. Nije mi odgovarao na pitanja, ja sam pokušavala saznati gdje idem i što se događa, ali mi nitko nije govorio ništa jer su se oni dogovorili da mi neće ništa reći da ja slučajno od straha ne odustanem. To je bilo ono ˝jednom u životu˝, taj studio je bio napravljen za samo ta tri sata i nije bilo vremena za strah. Upjevavala sam se u autu, došli smo pred klub i onda su mi rekli tko me čeka, objasnili su mi koncept albuma, a meni je duša napustila tijelo. Ta priča se uvijek ispriča kao ˝Dora je počela psovati na hrvatskom˝. Ja sam pukla, ali sam se pravila kao da je sve ok. Sjećam se da sam otišla u wc ispustiti suzu, duboko disati. Ta improvizacija je nešto što sam ja oduvijek htjela radit preko elektronske trake, dok ne dođem do nečega. Nisam tipičan lik koji je tekstopisac pa da sjedim doma i pišem u bilježnicu. Meni sve dolazi u momentu, prvo čujem pjesmu i beat i samo krenem. To mi je prirodniji način i bilo mi je stvarno ˝wow, ja to mogu napraviti s Chandlerom˝. Oči su mi bile suzne sve te sate, suzdržavala sam se da ne krenem plakati, ne od tuge nego od veličine života u tom trenutku. Bilo je jako zanimljivo kada sam mu išla ispričati o čemu govori pjesma ‘O jednoj mladosti’. Ta pjesma govori o meni u tom trenutku. Ja sam bila mlada osoba koja je lagano možda i gubila nadu u nekim trenucima za sebe i svoj napredak i odlučila otići u Berlin studirati, napraviti neki korak, s nekom nadom. ˝Možda, tko zna, jedna od sretnih, jedna od tisuću bit ću baš ja˝ i to sam bila ja u tom trenutku – kaže Dora.

FOTO: Kerri Chandler

Inače, house glazba o kojoj govorimo nastala je iz disco glazbe kada su house DJ-evi ubrzavali vinil ploče disca. DJ-evi, producenti i event manageri iz ove priče imaju 30-godišnje karijere, neki od njih utabali su korake house kulture, a uz sebe sada imaju i bjelkinju iz Zagreba. Kako nam kaže Dora uz smijeh ˝Nikad se to nije desilo˝.

– Mlada sam i ajmo reći da nisam dio te kulture, premda bi sva glazba trebala biti otvorena i to se baš desilo, taj spoj. Dosta inozemnih festivala dolazi kod nas, oni ‘dofuravaju’ svoju publiku, svoje DJ-ve i mislim da je ovo baš lijepi moment vraćanja hrvatskoj glazbi jer su uzeli hrvatski vokal – kaže Dora koji smo pitali…

Što dalje?

– S Chandlerom planiram neke nastupe jer će on sada imati turneju, promidžbu albuma i ja ću pokušati doći na što više nastupa s njim jer je to za mene nevjerojatno iskustvo – da s njim dođem u najbolje svjetske klubove i nastupam live pred tisuću ljudi. To mi je jako bitno. Ove godine sam nastupala na SuncéBeat u Barbarellina istom mjestu gdje smo traku napravili prošle godine i bio mi je to san snova, moment koji me promijenio. U glavi mi je bilo ˝ja ovo moram raditi, ovo mora biti moj posao˝. Gdje se vidim deset godina? Mogu biti jedino jako apstraktna. Imam puno poslovnih i kreativnih ideja, ali znam da mi je cilj da sve ono dobro što pokupim u svijetu vratim kod nas, da se krenemo ”dizati”. Smatram da Hrvatska ima puno talentiranih, dobrih i toplih ljudi što možda u Europi nedostaje i htjela bi da imamo više prilika za stvaranje. Nije da ne možemo, nego je možda neki splet okolnosti za to kriv – ispričala je i za kraj poručila Dora Dora.

Cijeli Chandlerov album na kojem je pjesma ‘Who knows izašao je 25. rujna izašao van, na njegov rođendan, a možete ga poslušati ovdje a Doru Doru zapratite na njenom Instagram profilu.

Najnovije po kategorijama

POSLODAVAC PARTNER: Kontinuirano rastemo, do 2030. planiramo uložiti još 50 mil. eura, a plaćama i bonusima želimo zaposlenicima pokazati koliko cijenimo njihov trud i doprinos

PRESJEK 20 GODINA POSLOVANJA: Tvrtka Valoviti papir Dunapack d.o.o. ove je godina proslavila veliki jubilej, a generalni direktor Zvonimir Čuljak nam je otkrio same početke, tijek razvoja i poslovne planove

POSLODAVAC PARTNER: Kontinuirano rastemo, do 2030. planiramo uložiti još 50 mil. eura, a plaćama i bonusima želimo zaposlenicima pokazati koliko cijenimo njihov trud i doprinos

Objavljeno: 10.12.2022. Alen Brodar

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter