ODGOVORNO UŽIVANJE U LJETOVANJU: Posjetili smo Županijski centar 112 Krapina i pričali s voditeljem Službe civilne zaštite Krapina Josipom Cigulom

˝Samo u prvih šest mjeseci ove godine broj 112 pozvan je 12.358 puta, apeliramo na građane da ne upućuju nenamjenske pozive˝

Objavljeno: 16.07.2022.

Pred nama je rekordna turistička sezona, a veliki broj turista generira i pojačane aktivnosti hitnih službi i operativnih snaga sustava civilne zaštite. Voditelj Službe civilne zaštite Krapina Josip Cigula prezentirao je aktivnosti koje sustav civilne zaštite poduzima u okviru priprema za turističku i požarnu sezonu kako bi sigurnost građana i turista bila na najvišoj mogućoj razini.

Turistička sezona je u punom jeku, a znamo da to povećava i mogućnost za različita nesretna događanja. Je li sustav civilne zaštite spreman za izazove koje donosi ljeto? Koje aktivnosti i mjere je poduzela i poduzima Služba civilne zaštite Krapina u okviru priprema za turističku sezonu?

– Sustav civilne zaštite je pripremljen i spreman za pravovremeno i usklađeno reagiranje i djelovanje u slučaju nastanka izvanrednih događaja za vrijeme trajanja turističke sezone 2022. Pripremne aktivnosti na području Krapinsko – zagorske županije provedene su na način da je Služba civilne zaštite Krapina dostavila uputu svim jedinicama lokalne, područne (regionalne) samouprave vezano za potrebu uvođenja i održavanja spremnosti sudionika i operativnih snaga sustava civilne zaštite na području svoje nadležnosti – pojasnio je Cigula.

Uz to, kako dodaje Cigula, predstavnici krapinske Službe civilne zaštite sudjelovali su na sjednicama stožera civilne zaštite JLP(R)S na kojima su se članovi stožera upoznali s pripremnim i provedbenim aktivnostima za ovogodišnju turističku sezonu.

Na tim je sjednicama, između ostaloga ukazano na provjeru funkcionalnosti i spremnost objekata planiranih za zbrinjavanje većeg broja evakuiranih osoba/turista uslijed velikih nesreća ili katastrofa, odnosno mogućih dugotrajnih zastoja na graničnim prijelazima te gužvama ili prekidima u prometu.

– Također je u organizaciji Službe civilne zaštite Krapina organiziran sastanak na temu pripremnih i provedbenih aktivnosti na kojem su sudjelovali predstavnici Društva Crvenog križa Krapinsko – zagorske županije, HGSS-a stanice Zlatar Bistrica, Turističke zajednice Krapinsko – zagorske županije, Policijske uprave krapinsko – zagorske, Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko – zagorske županije, Egis road operationa Croatia d.o.o. (auto cesta Zagreb – Macelj), Županijske uprava za ceste Krapinsko – zagorske županije, Državnog inspektorata – Područnog ureda Varaždin – Ispostave Krapina i Vatrogasne zajednice Krapinsko – zagorske županije – kaže Cigula.

Koliko provedba vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite pomaže u pripravnosti i spremnosti na brzu reakciju u stvarnim situacijama? Kakva je međusobna suradnja operativnih snaga?

– Vježbe su jako važan element sustava civilne zaštite, a upravo im je glavni cilj pripremiti operativne snage za pravovremeno i učinkovito djelovanje u slučaju velikih nesreća i katastrofa. Tijekom protekle dvije godine operativne snage se bile suočene s mnogo izazova, od potresa koji je pogodio područje Krapinsko-zagorske županije, epidemije koronavirusa, do prihvata i zbrinjavanja raseljenih osoba iz Ukrajine – rekao je Cigula pa naglasio kako sve operativne snage sustava civilne zaštite kontinuirano surađuju iznimno dobro i kvalitetno, ali i da sustavno pokazuju i dokazuju da uvelike mogu doprinijeti u svim segmentima upravljanja krizama. Glavni cilj je svakako pripremiti operativne snage za pravovremeno i učinkovito djelovanje u slučaju velikih nesreća i katastrofa.

Svjedoci smo sve češćih iznenadnih promjena vremena (jača grmljavinska nevremena s olujnim udarima vjetra i tučom, koja mogu prouzročiti veliku štetu, oštećenja na imovini, lokalne bujične poplave…). Koje aktivnosti i radnje građani mogu sami poduzeti kako bi prevenirali eventualnu štetu?

– Važno je da se građani upoznaju s konkretnim mjerama zaštite preporučenim za pojedine događaje koji mogu ugroziti njihovu sigurnost kao što su požar, poplava, toplotni val, olujno nevrijeme s grmljavinom, suša, tuča i slično. Upoznavanje s općim i konkretnim mjerama sigurnosti i zaštite omogućit će građanima lakše prilagođavanje situacijama u kojima mogu biti ugroženi ali i postupanje – ponašanje u prostoru u kojem se mogu zateći, s obzirom na stvarne uvjete u tom prostoru (infrastrukturu, opremu, broj ljudi, sredstva za spašavanje, spasilačke timove, brzinu reakcije i sl.) i događaj koji ugrožava njihovu sigurnost – objašnjava Cigula.Ne treba posebno napominjati kako je jako bitno pratiti upute mjerodavnih institucija o poduzimanju zaštitnih mjera kao i druge korisne informacije koje im mogu pomoći u provođenju zaštite i ublažavanju mogućih posljedica.

– Trenutno smo svjedoci pojave velikih vrućina i toplinskog vala i u tim slučajevima najvažnije se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova. Prije svega najvažnije se skloniti u rashlađene prostore ako je moguće i izbjegavati boravak na direktnom suncu, prije svega u razdoblju od 10 do 17 sati, unositi puno tekućine jer se znojenjem gubi više tekućine čime dolazi do dehidracije te naravno ako imate zdravstvene probleme potražiti savjet liječnika – osvrnuo se Cigula.

– Suočeni smo i s iznenadnim grmljavinskim nevremenima koja uzrokuju lokalne bujične poplave, olujne udare vjetra i tuču. Stoga je važno pratiti najave i upozorenja meteoalarma kako biste se mogli na vrijeme skloniti i eventualno zaštitili neku imovinu ili sklonili aute, ako ste u mogućnosti. Svakako, ako putujete, pratite informacije o prometu, te biste trebali izbjegavati plovidbu u tim uvjetima i obratiti pozornost na pomorsku prognozu – dodaje.

Prema najavama, pred nama je rekordna turistička sezona, a veliki broj turista generira i pojačane aktivnosti službi, koliko to utječe na povećanje broja poziva na broj 112?

– Broj poziva se intenzivira prema broju 112 u požarnoj/turističkoj sezoni, s obzirom i na povećan broj turista, ali i na sve češće iznenadne promjene vremena koje uzrokuju i nevremena i požare. Tu je važno razlučiti kako je osnovna zadaća centara 112 prijem svih hitnih poziva na naš broji, a na kojim građani i strani turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša te i ovim putem apeliramo na sve građane da ne upućuju nenamjenske pozive prema broju 112. Operateri u centrima 112 nisu nadležni za davanje servisnih informacija te takvi pozivi opterećuju linije zbog čega osobe u stvarnoj potrebi mogu imati poteškoća u uspostavljanju veze – kaže Cigula.

Inače, Županijski centar 112 Krapina u prvih šest mjeseci 2022. godine zaprimio je 12.358 poziva, a u vrijeme turističke sezone očekuje se da će se brojke poziva povećati.

Koje su prednosti broja 112 i koje su nove funkcionalnosti implementirane na broju 112?

– Broj 112 neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112, i to putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila. Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, sedam dana u tjednu, a pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdje god se nalazio na području Europske unije. Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije, a njegov sustav omogućava lociranje pozivatelja te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na šest stranih jezika (engleski, njemački, talijanski, mađarski, ukrajinski i slovački) – poručio je za kraj Cigula.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba