Vozni park u Hrvatskoj sve stariji

Prvi tehnički pregled lani nije prošlo 448.386 vozila – evo koji su najčešći razlozi

Objavljeno: 23.01.2022. zagorjeinternational

Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazali su da u 2021. godini 19,74 posto vozila nije bilo u potpunosti ispravno prilikom prvog tehničkog pregleda, a prosjeku je po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14 nedostataka, piše Poslovni.hr.

U brojkama, od ukupno 2.271.201 vozila koja su pregledana tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu, njih 448.386 bilo je neispravno što daje udio neispravnih od 19,74 posto.

Najproblematičnija svjetla

Utvrđeno je da je najveći broj nedostataka na vozilima bio povezan uz uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, gdje je bilo pronađeno 560.099 nedostataka, a uz uređđaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, među najčešćim uzročnicima problema na vozilima su bili uređaji za kočenje gdje je uočeno 537.262 nedostataka (23,3 posto), nedostaci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (302.812), nepravilnosti s motorom (247.127) te nedostatci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa (245.996 nedostataka).

Isto tako, utvrđeno je i 84.068 nepravilnosti na opremi vozila, 67.503 nedostatka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te 64.798 na uređajima za upravljanje, a kao i prethodnih godina, mnoga su vozila pala i na eko testiranju, pa je tako prošle godine pronađeno 65.119 nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, a 45.883 nedostatka utvrđeno je na kontrolnim i signalnim uređajima na vozilima. Također, utvrđeno je i 20.820 problema s prijenosnim mehanizmima vozila.

Vozimo stare automobile

– Gledajući statistike za 2021. godinu, ponovno uočavamo kako je u Republici Hrvatskoj i dalje oko 70 posto voznog parka starije od 10 godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka ponovno povećala i to na 14,34 godine. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila. S druge pak strane, pojavilo se smanjenje prosječno prijeđenog puta što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u Republici Hrvatskoj. Tako je prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio 12.542 kilometara, a u 2021. iznosio je 11.016 kilometara. Dakle, evidentan je utjecaj COVID-19 pandemije na mobilnost u Hrvatskoj – rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Najnovije po kategorijama

˝Kada se sjetim kako smo igrali nogomet zajedno teško je, a ovo je naš mali doprinos da se prisjetimo svega što je dao za nogomet, našem klubu i što je kao čovjek dao svima nama˝
Provjerili smo s bivšim studentom isplati li se završiti ovaj trogodišnji studij, a na FOI-ju smo provjerili što je tamo novo od ove akademske godine

KAMO NAKON SREDNJE? Fakultet organizacije i informatike ima novi modernizirani preddiplomski trogodišnji stručni studij poslovne informatike u vašoj neposrednoj blizini!

Provjerili smo s bivšim studentom isplati li se završiti ovaj trogodišnji studij, a na FOI-ju smo provjerili što je tamo novo od ove akademske godine

Objavljeno: 06.07.2022. zagorjeinternational

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter