SARA PODSEČKI (27) OTVARA LOGOPEDSKI KABINET U KRAPINI: S radom počinje u utorak, pružat će pomoć za sve dobne skupine, a zainteresirani joj se mogu odmah javiti!

IZ LJUBAVI PREMA DJECI: “Kod najmlađih, najvažnije je problem otkriti što ranije – poteškoće neće proći sam od sebe, ne možete pustiti dijete ‘da se samo snađe'”

Objavljeno: 30.10.2021. zagorjeinternational

Potražnja za uslugama logopeda u Hrvatskoj je velika, pa se, osim što su zaposleni u zdravstvenim ustanovama, vrtićima i školama, sve više njih odlučuje na otvaranje vlastitih logopedskih kabineta. U Krapini postoji jedan logopedski kabinet, otvoren prošle godine, a sada se na taj potez odlučila i mlada 27-godišnja Krapinčanka Sara Podsečki, koja će vrata svog logopedskog kabineta otvoriti 2. studenoga.
Sara nam je otkrila da je, osim što je uvidjela da ostale ustanove u kojima rade logopedi ne mogu svoj potrebitoj djeci pružiti terapiju, ‘okidač’ za donošenje odluke o pokretanju vlastitog posla bilo i to što joj je lakše raditi u Krapini, gdje stanuje, nego u Zlataru, gdje je radila nakon što je stekla diplomu. Također smatra i da će joj tako ostati više vremena za posvećivanje vlastitom djetetu.

Prostorija za učenje

– Logopedski kabinet je u stvari jedna prostorija za učenje, a učimo za stolom ili s didaktičkim igračkama, ovisno o dobi djeteta i teškoćama. Pokrivamo sve dobne skupine, a podjednako dolaze djeca predškolske i školske dobi. U predškolskoj dobi radimo s kasnim progovaračima, kao i djecom čiji je govor i nakon treće godine, u većoj ili manjoj mjeri, nerazumljiv, a to je najčešće uslijed razvojnog jezičnog poremećaja, fonoloških ili artikulacijskih teškoća. Napomenimo da postoji razvojna linija, odnosno, znamo kada je djetetov govorni aparat dovoljno zreo za produkciju određenog zvuka – glasa i kombinacije glasova. Tako da iskrivljavanje govora nije teškoća u svakoj dobi. Međutim, roditelji, pa ni pedijatri, nisu podučeni miljokazima, govornim i jezičnim i teško je znati kada je vrijeme za logopeda. Ali slušajte svoj osjećaj i pratite dijete. Je li frustrirano, može li iskomunicirati potrebe i javite se na procjenu da vidite je li vam sumnja osnovana, posebno ako su postojale i komplikacije na porodu ili tijekom trudnoće – ističe Podsečki, pa navodi još neke poremećaje koji se pojavljuju.


– U praksi viđamo i poremećaje tečnosti – mucanje i brzopletost govora, zatim poremećaje u komunikaciji, odnosno, poremećaje iz autističnog spektra, a radimo na težim i blažim kliničkim slikama, često uz suradnju edukacijskih rehabilitatora. Postoji, naravno, i oštećenja sluha, koje je nužno što prije otkriti i započeti terapiju zbog velikog kašnjenja u jezičnim vještinama i govoru. U školskoj dobi radimo na poduci čitanja i pisanja, kod disleksije i disgrafije ili razvojnog jezičnog poremećaja, a u odrasloj dobi radimo na stečenim jezičnim teškoćama nastalima najčešće uslijed moždanih udara ili traumatskih oštećenja mozga – ističe naša sugovornica.


Sara otkriva i zašto je nužno problem otkriti u što ranijoj dobi djeteta.


– Određene dijagnoze utječu na čitanje i pisanje i snažno utječu na emotivno stanje djeteta u predškolskoj i školskoj dobi. Donedavno se govorilo roditeljima da puste dijete, da dječaci kasnije progovaraju, da će samo progovoriti ili korigirati govor, no s obzirom na to da danas imamo opsežne probirne dijagnostičke testove i interne materijale da ispitamo vještine djece, znamo koja su rizična za kasnije teškoće u školi. Dakle, izuzetno je važno da se problem prepozna na vrijeme, kako bi se do polaska u školu u terapiji napravilo što više. Teškoća kod djeteta nije krivnja roditelja jer i ja kao logoped mogu odgajati dijete s teškoćama, ali je bitno da niste neutemeljeno, prema savjetu nestručne osobe, uvjereni da će sve biti dobro samo od sebe i da će se dijete samo snaći. Ostavite sa strane savjete starijih generacija. Bitno je da se djetetu pruži podrška – kaže Sara, pa naglašava da svakom djetetu pristupa individualno, a iznimno je važno i da dijete ostvari povezanost s terapeutom.

Vidljivi rezultati

Kod izbora fakulteta je, otkriva nam naša sugovornica, dvojila između logopedije i psihologije, no ljubav prema djeci ipak ju je odvela u smjeru logopedije, a sve koji imaju potrebu za logopedskim uslugama, poziva da joj se jave bez ustručavanja. Ističe da su popodnevni termini više-manje popunjeni, a u jutarnjima još ima mjesta. Svi zainteresirani mogu se na broj 091/503-9255 ili doći na dogovorenu terapiju na adresi Antuna Mihanovića 44, Krapina. Ako je potreban popodnevni termin, osoba se može staviti na listu čekanja, a kako bi svima bilo lakše, termini će uvijek biti isti (primjerice, srijedom u 17 sati svaki tjedan).


– Do nedjelje ću složiti raspored za sljedeći tjedan i zatim sa svakim roditeljem provjeriti odgovara li im to i tako nadalje. Što se tiče logopeda, za njih rezultati govore sami za sebe i oni će biti vidljivi s vremenom. Svi zainteresirani mogu mi se slobodno javiti, vrlo rado ću odgovoriti na sva pitanja, dati savjet ili ako žele dogovoriti terapiju – poručuje Sara Podsečki, koja će u svom novootvorenom logopedskom kabinetu za sada moći primiti 40-ero djece. (ZI)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba