TRI DESETLJEĆA USPJEŠNOG RADA I MNOŠTVO ZADOVOLJNIH POLAZNIKA: Krapinska Škola stranih jezika "Versus" otvorena je 1991. godine, kao jedna od prvih takvih ustanova u RH

SVIJET NA DLANU: “Ključ našeg uspjeha je opuštena atmosfera i učenje na drugačiji način, a najviše pamtimo putovanja – bili smo u Londonu, Parizu, pa čak i u Americi”

Objavljeno: 23.10.2021. zagorjeinternational

Krapinska Škola stranih jezika “Versus” ove godine slavi 30 godina uspješnoga rada. Te 1991. godine bila je to jedna od prvih takvih ustanova na području čitave Hrvatske, a iza čitavog projekta stoji vlasnica Vesna Krajačić, koja nam otkriva  da se ideja o otvaranju škole rodila čim se pojavila mogućnost pokretanja privatnog posla.
– Moram reći da sam u Krapini, kad sam iznijela ideju o otvaranju škole stranih jezika, naišla na podršku, tako da smo to uspjeli realizirati krajem 1991. godine i od tada neprestano radimo već 30 godina – kaže nam ponosno Krajačić, pa nam otkriva kako je škola dobila svoj današnji naziv.
– U početku, škola se zvala “Window on the World” i bili smo među prve četiri privatne škole u Hrvatskoj. Ime “Versus” je došlo kasnije jer engleska verzija naziva neko vrijeme više nije bila moguća po zakonu. Tada je jedna kolegica, koja inače predaje latinski jezik, došla na ideju “Versus”. To ime na neki način odražava naš koncept rada jer i u našem logu, prema položaju slova koja su postavljena nasuprot, dakle ‘protiv, kontra’ vidljivo je da uvijek razmišljamo na drugačiji način, pokušavamo stvari napraviti drugačije, kako bi to bilo zanimljivije nama, ali i onima koje učimo. U “Versusu” pokušavamo naučiti djecu razmišljati drugačije, u smislu da školsko gradivo prezentiramo na drugačiji način, i na engleskom ili njemačkom, tako da im proširujemo vokabular i dajemo im sigurnost u tom jeziku koja im kasnije može poslužiti, bilo da studiraju u inozemstvu ili u Hrvatskoj na tim jezicima. Na kraju krajeva, to im daje sigurnost u sebe jer velika većina literature je na engleskom i njemačkom jeziku. U tom smislu im pomažemo u njihovoj kasnijoj edukaciji – kaže nam naša sugovornica.


Koje sve jezike polaznici imaju prilike učiti u “Versusu”?
– Krenuli smo s bazičnim jezicima, dakle engleskim i njemačkim. Zatim smo dodali talijanski, francuski, španjolski i ruski. Sve ovisi o interesu polaznika. Uglavnom imamo stalno tih šest jezika, a radimo s djecom vrtićke dobi pa nadalje. Ove godine s djecom vrtićke dobi radimo jedan novi koncept, gdje će oni na jednom satu učiti i engleski i njemački. Pokušavamo kod njih proširiti vokabular, što će se kasnije pokazati kao njihovo veliko bogatstvo. To će razviti njihove mogućnosti da kasnije usvajaju druge jezike i to je jedan lijepi koncept koji trenutno već provodimo u privatnom Dječjem vrtiću “Šlapica“ u Oroslavju. Čak smo prvi sat održali i na francuskom jeziku, dakle, bio je to sat na tri jezika i, naravno, hrvatskom kao četvrtom, što je djeci bilo jako zanimljivo. Mislim da je to obogatilo njihovo svakodnevno učenje – ističe Krajačić.

Skupine umirovljenika

“Versus” podučava osobe svih dobnih skupina na svim razinama, pa su tako prošle godine imali i skupine umirovljenika.
– Uz mene, povremeno su zaposlene još neke kolegice, no uglavnom se radi o dodatnom radu učitelja s ovog područja koji u svojim školama postižu vrhunske rezultate, pa onda tu rade još dodatno – kaže naša sugovornica, pa dodaje kako učenje stranih jezika može biti korisno ‘oruđe’ za spoznavanje različitih školskih predmeta, ne nužno onih jezičnih.
– Primjerice, mi u “Versusu” dosta radimo povijest. S jednom sam grupom radila grčke bogove i te su im priče zanimljive. One su lijepe i na engleskom i hrvatskom, no ako se to radi na engleskom, djeca, uz same činjenice, dodatno uče i vokabular. Englezi su poznati kao najbolji metodičari i s dodatnim materijalima koje imaju, hrvatsko školstvo se može jako obogatiti. Razmišljamo da idemo u smjeru u kojem bismo mogli još dodati nešto u hrvatske kurikulume i obogatiti ih – kaže Krajačić.
Svaki je sat u “Versusu”, dodaje, drugačiji i izveden na poseban način.
– Stalno mijenjamo metode. Jedno vrijeme smo snimali kratke video klipove na temu Božića, Halloweena, samog “Versusa”. Radimo stripove, izmišljamo priče. U samom radu jako nam je zastupljena umjetnost. Znači, pokušavamo motivirati djecu da sami rukama izrađuju nešto i u materijalnom obliku naprave ono o čemu su učili. Svake godine smo znali imati zabave za Halloween ili Božić, pa smo imali dramske uratke koji su povezani s time, a ove smo godine čak planirali napraviti jednu dramsku grupu, dakle, koja bi kroz cijelu godinu radila samo dramu, ali to nam je zasad još uvijek samo u planu. Jednako tako, želja nam je da s djecom koja vole pjevati napravimo jedan mjuzikl na engleskom jeziku, s cijelom scenografijom i kostimografijom – otkriva naša sugovornica.


Polaznici ostaju u školi 10-ak godina, a često se događa da se upisuju braća i sestre. Tu onda postoje i određene pogodnosti. Naime, u slučaju da se treće dijete iz obitelji odluči upisati školu stranih jezika, poduka za to dijete je besplatna. Nerijetko se događa da polaznici istovremeno uče i dva – tri jezika, a kroz školu zna proći i do 350 učenika godišnje.


– Polaznici odlaze sa svojih nekih 14 – 15 godina. S mnogima se povremeno čujemo i sada. Sada su to već odrasli ljudi, raselili su se po cijelom svijetu. Sada kad obilježavamo 30 godina, stavit ćemo na Facebook čestitke ljudi koji su pohađali “Versus”, a ostali su na neki način vezani za školu, time što su dobili jezičnu osnovu upravo u “Versusu”. Takve su nam uspomene najdraže – otkriva nam Krajačić, koja ističe da je do pojave epidemije koronavirusa za polaznike svake godine bilo organizirano i putovanje.

Dječji dan

– Posjetili smo London i Pariz, bili smo i u Austriji, Njemačkoj te dvaput u Americi. Reklo bi se da ‘imamo svijet na dlanu’. Išli smo u New York, onda smo spavali u Harlemu za 10 eura, iznajmili kombi i krenuli put Washingtona. Najdalje gdje smo bili je Kalifornija. Mislimo da je za djecu dosta važno ići u Berlin jer on je europski grad s jednim od najboljih povijesnih muzeja i galerija. Prekrasan grad kojeg treba još dodatno istražiti. Radili smo izlete u smislu da dođete u neki grad, djeca dobiju zadatke na stranom jeziku, najčešće je to bio engleski ili njemački, raziđu se po gradu i rješavaju zadatke, snime video pa kasnije gledamo kako ga je tko odradio. To je njima jako zanimljivo jer moraju komunicirati s prolaznicima, pa tako uz učenje jezika, upoznaju i kulturu – kaže nam naša sugovornica.


Škola je ove godine sudjelovala na Dječjem danu u Krapini, koji je održan u sklopu Tjedna kajkavske kulture. Organizirali su razne radionice, a polaznicima koji su polagali međunarodno priznati ispit “Cambridge University” različitih razina, uručene su diplome. Neke od polaznica kojima su uručene diplome tada su nam otkrile svoje zadovoljstvo svime onime što im “Versus” pruža, stoga smo Krajačić upitali u čemu je tajna uspjeha takvog uspjeha.
– Mislim da je ključ našeg uspjeha da polaznicima pružamo jednu opuštenu atmosferu u kojoj uče. Upravo na Dječjem danu smo dokazali da se može učiti i na taj drugačiji, kreativniji način. Djecu ne opterećujemo ispitima, konkretnim znanjem gramatike jer djeca ne vole kad im kažeš da otvore knjigu na toj i toj stranici. Onda su već unaprijed negativno raspoloženi, bez obzira na to što možda na toj stranici i bude nešto zanimljivo. Pokušavamo im pružiti znanje na druge načine. Oni u osmom razredu imaju ‘B2’ nivo, što je viši nivo mature. Dakle, njima ostaje kroz srednju školu dovesti do kraja taj nivo i položiti ‘C1’, a to je ono što maksimalno mogu napraviti u tim godinama. No, bez obzira na taj relaksirani pristup, bez ikakvog ocjenjivanja i pritiska da nešto moraju, svakom djetetu dajemo mogućnost da se ostvari na onaj način i u mjeri u kojoj može. Nama nije bitno da su svi odlični u jeziku, već da se u ovoj sredini osjećaju ugodno i daju onoliko koliko u tom trenutku žele – kaže Krajačić.


Versus je i ‘Silver’ partner Britanskog savjeta iz Zagreba. To znači da je svake godine 30 do 50 polaznika položilo jednu od razina Cambridge ispita.
– Kod nas su skoro svake druge godine dolazili ovlašteni ispitivači British Councila za djecu u dobi od petog do sedmog razreda i te smo ispite radili u Krapini, a za one starije, za razinu ‘B2’ i ‘C1’, išlo se u Zagreb. Srebrni partner su veća učilišta poput VERN-a kojima je u opisu posla da imaju engleski, koji svojim polaznicima čak plaćaju te tečajeve i tu smo znači u vrhu hrvatskog privatnog poduzetništva – zaključuje Vesna Krajačić.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba