“ZELENA JE NOVA ŽUTA“: U sklopu Weekend Media Festivala održan zanimljiv panel na temu klime, energije i medijskog izvještavanja o tim temama

“Pitanje energije i klime nije pitanje očuvanja okoliša, već opstanka ljudske vrste u pravom smislu te riječi“

Objavljeno: 25.09.2021. zagorjeinternational

Što je zeleno, je li sve zeleno i što to uopće znači za poslovanje, za svakodnevni život? Klima i energija postale su top teme. Kako se boriti protiv fake newsa, kako ne potpasti pod estradizaciju i banaliziranje teme, kako ne odbiti već privući pozitivnim primjerom za solidarno, održivo i pravedno društvo, na prvom ovakvom panelu koji se održao u sklopu Weekend Media Festivala govorio je prvi čovjek energetske tranzicije u Hrvatskoj dr. sc. Julije Domac, zatim osnivač green.hr platforme i direktor Greencajt festivala Vinko Filipić i Uroš Radojević, stručnjak za održivi razvoj, Mccann Srbija, a panelom je moderirala glasnogovornica REGEA-e Ivana Belić

– Dogodio nam se sindrom noja. Motivirana nepažnja, jer je lakše uvijek zabijati glavu u pijesak. Sada kada je ta glava napokon, makar na pola, izvučena iz pijeska, imamo naglo suočavanje s posljedicama koje su već tu. Pitanje energije i klime nije pitanje očuvanja okoliša, već opstanka ljudske vrste u pravom smislu te riječi. Možda ovo zvuči radikalno, ali je činjenica. Koja i dalje ne pobija našu odgovornost da i te kako možemo i moramo puno toga napraviti. Tako smo s potpune negacije, s glavom u pijesku, došli do faze naglog buđenja koje nikada i niti u jednoj situaciji nije ugodno. Ima li išta gore kada vas netko naglo probudi iz lijepog sna? To je proizvelo silan fokus na temu, a na koncu primoralo velike korporacije da u svojim obraćanjima široj javnosti koriste “zeleno//održivo” kao nešto in, nešto što danas prodaje – kazao je Domac.

Vinko Filipić kroz različite segmente poslovanja već dugi niz godina radi na održivosti, no s pokretanjem zelene platforme priča je dobila puno veći opseg.

Percepcija se mijenja

– O održivom zapravo govorim kroz gotovo cijelu svoju karijeru. Pokrenuvši najveće modno događanje u Hrvatskoj, dajući prostor hrvatskim dizajnerima da pokažu najbolje od sebe, pričam priču o održivosti. Spora moda danas je aktualnija nego ikada prije. Green.hr platforma logičan je nastavak priče samo na jedan puno širi, sveobuhvatniji način. Ona uključuje sve segmente života – od hrane, mode, mobilnosti, stanovanja, edukacije, ali i događanja na EU i nacionalnoj razini koja se tiču energije i klime. Riječ je o platformi koja nastoji informirati, ali i poticati na promjenu. Kao osoba koja godinama radi u medijima, osjetio sam to kao svojevrsnu odgovornost. Ne isključivo tek novi poslovni projekt – istaknuo je Filipić.

Uroš Radojević je pak govorio o tome kako s temom energije i klime stoje građani Srbije.

– Jedna od top tema je pitanje kvalitete zraka. U Srbiji se mogu vidjeti sve češće demonstracije nezadovoljnih građana, što samo po sebi govori da je ova tema prisutna. S druge strane, imamo primjere velikih kompanija koje lutaju. Znaju koliko je važno biti održiv, no ne znaju od kuda krenuti. Nerijetko imaju i jako loše ideje, poput naše naftne kompanije koja je održivo priču, iako ne rade ništa održivo, htjela ispričati kroz nacionalnu kampanju zaštite cvijeća. To su ti apsurdi – rekao je Radojević

No, panelisti su se složili u jednome – percepcija se mijenja.

– Da je tako, pokazuje i činjenica što se na Weekendu prvi puta održava panel upravo na temu održivog. Građani u održivom vide koristi, jer obnovljivi sustavi za nas kao građane znače jeftinije troškove energenata i veći komfor. Poduzetnici također. Medijska industrija prepoznala je temu, ali u narednom periodu bit će važno znati odabrati prave sugovornike za temu. To je zamka u koju se lako upada. I u struci i izvan nje kada neka tema postane popularna, javi se i puno “novih stručnjaka” željnih pažnje, medijskog prostora s nekim drugim ciljevima – složili su se panelisti.

Domac je dodao i da je najgore što se može dogoditi temi zelenog, održivog, temi energije i klime, loše ili krivo informirana javnost.

– Prihvaćanje promjena svakako je dio kulture. Naša kultura je sama po sebi spora. To zna biti jako romantično, ali ne i u nekim kriznim situacijama koje zahtijevaju brzo djelovanje. Nažalost, uvijek se vraćamo i na povjerenje u sustav, institucije. Pred nama je jako puno posla, a vrijeme nikako nije na našoj strani. Svatko treba krenuti od sebe i krenuti s promjenama danas – istaknuo je Domac.

Održivo nema alternativu

Filipić se nadovezao, istaknuvši da je velika odgovornost na onima koji rade u medijskom biznisu.

– U svakom žitu ima i kukolja. Tako je uvijek bilo i tako će uvijek i biti. Svjesnost raste. Raste li brzo koliko bi trebala, teško je reći. Ono što osobno mogu potvrditi, jest da se trudim kroz svoje poslovanje i kroz sve projekte koje radim pokazati da održivo nema alternativu – zaključio je Filipić.

Da je situacija slična i u Srbiji, složio se Uroš Radojević te istaknuo za kraj nužnost povezivanja tema, projekata, ali i komunikacijskih aktivnosti

– Svjesnost naših građana raste. Najbolnija transformacija dogodit će se velikim tvrtkama. Moramo jedni drugima pomoći, jer promjena paradigme je jedno, praksa nešto sasvim drugo – zaključio je Radojević. 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter