U Multimedijalnom centru u Zaboku obilježen je završetak četverogodišnje provedbe projekta "Baltazar"

Robert Raužan Maloku kao pomoćnik u nastavi radi od 2015.: “Profesionalno formiranje i usavršavanje te prenošenje inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, to je najveća vrijednost ovog projekta”

Objavljeno: 08.06.2021. zagorjeinternational

U Multimedijalnom centru u Zaboku obilježen je završetak četverogodišnje provedbe projekta “Baltazar” – osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika za učenike s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama na području Krapinsko—zagorske županije.

– Moram napomenuti da osim projekta “Baltazar”, koji se financira iz Europskog socijalnog fonda i preko kojeg osiguravamo 60 pomoćnika u nastavi za jednu školsku godinu, imamo i odličnu suradnju s naših pet udruga, kojima izražavam veliku zahvalnost. To su Udruga osoba s invaliditetom Bedekovčina, Društvo distrofičara Krapina, Društvo multiple skleroze, Udruga sv. Ana iz Lobora i Udruga mladih Feniks iz Oroslavja. Hvala im od srca jer te udruge marljivo rade i osiguravaju još 50 pomoćnika u nastavi za jednu školsku godinu, za svu onu djecu za koju mi preko projekta “Baltazar” nismo uspjeli. Također, Krapinsko – zagorska županija, u suradnji s općinama i gradovima, još dodatno osigurava pomoćnike u nastavi, financirajući ih u odnosu 50:50, za svu onu djecu koja nisu uspjela dobiti pomoćnika iz ova dva izvora, a treba im. Tako da uistinu treba zahvaliti velikom broju ljudi koji u suradnji s nama osiguravaju pomoćnike u nastavi za svu našu djecu s teškoćama u razvoju. Inkluzivno obrazovanje ne podrazumijeva samo prilagodbu prostora, već i prilagodbu procesa, što znači da u odgoju i obrazovanju u našim školama i vrtićima trebamo procese organizirati tako da se oni prilagođavaju potrebama svakog djeteta, bilo ono s teškoćama ili darovito – rekla je zamjenica krapinsko – zagorskog župana za društvene djelatnosti Jasna Petek te dodala:

– Da ovaj završni događaj bude ovako kvalitetan i sadržajan, zaslužan je velik broj stručnih suradnica i koordinatorica, jer uglavnom se radi o ženama iz naših osnovnih i srednjih škola i stoga ovim putem velika zahvala, prije svega kolegicama koje su radile u radnim skupinama – jedna je bila za izradu brošure, a druga je bila za istraživanje, kao i svima ostalima koji su se potrudili da ovaj završni događaj bude kvalitetan i sadržajan – zaključila je Petek.

Student na Učiteljskom

Robert Raužan Maloku kao pomoćnik u nastavi radi od 2015. godine, u OŠ Đure Prejca u Desiniću, a ujedno je i izvanredni student na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, gdje studira Rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

– Svoje radno iskustvo dijelom sam stekao i u OŠ Janka Leskovara u Pregradi, a moj je posao dosad obuhvaćao rad s djecom s ADD-om, ADHD-om i cerebralnom paralizom. Što se samog projekta tiče, mislim da je njegova najveća vrijednost u prenošenju inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, a s osobne strane, profesionalno formiranje i usavršavanje – rekao je Raužan Maloku.
Stručna suradnica – psihologinja u OŠ Viktora Kovačića Hum na Sutli, Andrea Rebić, koja je bila uključena u rad radne skupine za izradu publikacije u sklopu projekta “Baltazar”, istaknula je kako se njena radna skupina sastojala od devet članica.

– Izradili smo uz pomoć svih stručnih suradnica i učitelja na razini županije, publikaciju u kojoj smo prikazali kratke primjere životnih situacija učenika u školi i pokušali prikazati kako im uz neka kreativna rješenja i razmišljanje izvan okvira možemo pružiti podršku i pomoći na način da njihova svakodnevica zapravo bude ugodnija i uspješnija. Publikacija se sastoji od 36 situacija. Sve škole u županiji dobit će po dva primjerka publikacije i iskreno se nadamo da će ti primjeri poslužiti kao nit vodilja za daljnji rad, kao pomoć u radu i ideja za daljnji rad stručnjacima i svima ostalima koji rade s djecom koja imaju teškoće u razvoju – istaknula je Rebić.

Šest ciljanih skupina

Stručna suradnica – pedagoginja u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Klanjcu Jelena Bošnjak, koja je bila koordinatorica za projekt “Baltazar”, istaknula je kako je njena skupina bila sastavljena od sedam članica, koje su također bile koordinatori u svojim školama.

– Imali smo zadatak izraditi anketne upitnike za šest ciljanih skupina naših ispitanika, koji su zapravo dionici projekata i kojima su se osiguravali pomoćnici u nastavi te stručno – komunikacijski posrednici. Istraživanje smo proveli od 26. ožujka do 9. srpnja, imali smo lijep odaziv i rezultati pokazuju da se svi sudionici ispitivanja slažu u tome da je ovaj oblik pomoći i podrške izuzetno koristan i važan te da je potrebno i dalje osigurati pomoć za učenike s teškoćama na ovaj način – pojasnila je Bošnjak. (ab, vc)

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba