Projekt čija je cijena narasla s 414 milijuna na 712 milijuna kuna prijavljen je Uskoku, koji ispituje poskupljenje cijene radova

Sljemenska žičara još ne vozi, ali mjesečno za plaće 32 novozaposlena radnika ide 260 tisuća kuna – neki su zaposleni već više od godinu dana

Objavljeno: 16.03.2021. zagorjeinternational

Puštanje u rad žičare Sljeme kasnit će otprilike godinu dana u odnosu na rok koji je najavio pokojni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Naime, kako doznaje 24 sata, u optimističnoj verziji žičara bi mogla početi voziti sredinom travnja, iako je putnike trebala početi prevoziti još u svibnju 2020. godine.
Trenutno se radi na ojačavanju konstrukcije donje postaje žičare kako bi ona napokon prošla tehnički pregled i mogla dobiti uporabnu dozvolu. Podsjetimo, u siječnju, kad je već bila gotova, stručnjaci su naredili ojačanje čelične konstrukcije gornje postaje, a novim pregledima utvrđeno je da treba isto obaviti i na donjoj postaji.
S obzirom na to da bi nova ojačanja na donjoj postaji trebala stajati barem 1,5 milijuna kuna, ne zna se ni koliko će žičara na kraju stajati. Već je sada najskuplji zagrebački građevinski projekt ovog desetljeća.

Sedmero inženjera

No, najzanimljivije od svega jest da, dok žičara ne vozi, Zagrepčani plaćaju 32 radnika koji su zaposleni kako bi njome upravljali. Dio njih zaposlen je i dulje od godinu dana, a dio tek od ove godine. Iz ZET-a, koji upravlja žičarom, za redakciju 24 sata su odgovorili su da je “prosječni mjesečni trošak plaća radnika 260.000 kuna bruto” (s porezima i doprinosima). Pojasnili su i da su imali i zakonsku obvezu zaposliti dio njih krajem 2019. godine, a zatim i krajem 2020. godine.
Od 32 radnika, sedmero je inženjera, a 25 je angažirano kao tehničko osoblje sa srednjom stručnom spremom. Prosjek bruto plaće za svakog od njih po ovome iznosi 8125 kuna.

– Sukladno zakonskim propisima, preuzetim ugovornim obvezama i uputama, ZET je bio u obvezi zaposliti nove radnike krajem 2019. godine i krajem 2020. godine. A sve kako bi pravodobno izvršio obuku osoblja za pogon i održavanje prema fazama montaže opreme, obavljanja probnog rada, provjere tehničko – tehnoloških i eksploatacijskih karakteristika opreme, obavljanja svih funkcionalnih i drugih ispitivanja za dovođenje objekta u funkcionalno stanje te izrade odgovarajućih izvješća, akata i druge potrebne dokumentacije – kažu u ZET-u.

Kredit i kamate

Iz Grada Zagreba je pak stiglo neslužbeno obrazloženje da te ljude austrijski Doppelmayr obučava i ne sjede besposleni, a morali su biti zaposleni kako bi bili spremni za početak rada žičare.
Prvotno ugovorena cijena gradnje žičare s opremom bila je 414 milijuna kuna bez PDV-a, no, ako se uračunaju troškovi kredita i kamate te svi radovi oko žičare, poput cesta i infrastrukture, prije tri mjeseca se iznos zaustavio na oko 712 milijuna kuna bez PDV-a. Cijeli projekt prijavljen je Uskoku, koji ispituje poskupljenje cijene radova.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba