OBILJEŽAVA SE DAN JEDINSTVENOG EUROPSKOG BROJA 112: Josip Cigula, voditelj Službe 112 Krapina, iznio statističke podatke za 2020. godinu, obilježenu pandemijom koronavirusa

“Od preko 28 tisuća poziva, 508 je bilo zlonamjernih. Uz COVID je bilo vezano 1500 poziva, a njih 92 odnosila su se na kršenje mjere samoizolacije”

Objavljeno: 11.02.2021. Valentina Cigula

Povodom Dana europskog broja 112, koji se obilježava 11. veljače, na press konferenciji Stožera civilne zaštite Krapinsko – zagorske županije govorio je i Josip Cigula, voditelj Službe 112 Krapina, koji je istaknuo važnost jedinstvenog europskog broja za hitne službe, koji je u RH uveden 11. veljače 2005. godine.

– Besplatnim pozivom 112 u bilo kojoj članici Europske unije može se zatražiti pomoć hitnih službi. U Hrvatskoj sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite te neprekidno osigurava zaprimanje dojava na broj 112 putem telefona, SMS poruka i e – poziva iz vozila koja imaju ugrađen takav sustav – rekao je Cigula, pa dodao kako sustav na području RH čini 20 županijskih centara 112, čija je zadaća zaprimanje jedinstvenih poziva, što ih čini jedinstvenim operativnim komunikacijskim centrom za sve vrste hitnih poziva.

Velik posao

– Županijski centar 112 Krapina, koji djeluje unutar Službe civilne zaštite Krapina, je tijekom 2020. godine zaprimio 28.373 poziva, od čega je bilo 18.168 namjenskih poziva, 9679 nenamjenskih, a 508 zlonamjernih, 25 na stranim jezicima, te osam poziva koji su se odnosili na lociranje pozivatelja – izvijestio je Cigula.
Na novinarsko pitanje o usporedbi djelovanja Centra 112 u prošloj godini, koju je obilježila korona kriza, odgovorio je kako je to bio velik posao koji se nikako ne može mjeriti s uobičajenom situacijom, te da su ljudi zvali i tražili pomoć, no napomenuo je i kako treba spomenuti rad Stožera civilne zaštite koji je također odgovarao na upite građana, davao brojna pojašnjenja i usmjeravao na odluke Stožera, a na teren su izlazili u sklopu Inspekcijske službe, koja radi na nadzoru provođenja mjera. Otkrio je i da su tijekom 2020. godine zaprimili 1502 poziva vezana uz COVID-19, od čega su se 92 odnosila na kršenja mjera samoizolacije.

Ušteda vremena

Pozivom na 112 može se pokrenuti akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru, ostvariti hitni prijevoz zrakom, locirati unesrećenog pozivatelja i angažirati operativne snage, te ostale sudionike civilne zaštite, a prednost poziva na broj 112 je ušteda na vremenu zato što se jednim pozivom alarmira više hitnih službi, odnosno operater u centru alarmira sve hitne službe koje su potrebne u konkretnom slučaju.

– Hitne službe nisu opterećene opetovanim pozivima jer kada više pozivatelje dojavljuje istu nesreću, hitne službe djeluju samo po stvarnim zahtjevima za pomoć jer operateri u centru filtriraju i nenamjenske i zlonamjerne pozive. Dojave na 112 mogu se ostvariti na stranim jezicima: engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, češkom i slovačkom – otkrio je Cigula.
Istaknuo je i da sustav 112, iako nema vlastite operativne snage na terenu, sa svojim informacijskim i komunikacijskim resursima, poznavanjem nadležnosti i procedure u hitnim situacijama, ažurnim bazama podataka u hitnim službama i ostalim operativnim snagama, sačinjava neizostavnu komponentu sustava Civilne zaštite Hrvatske.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter