Najstariji “hrvatski automobil“ s pedigreom u začuđujuće je dobrom stanju

LEGENDARNI OLDTIMER STIGAO U KRAPINU: Oakland True Blue Six iz 1925. na restauraciji u Muzeju oldtimera Presečki

Objavljeno: 26.06.2019. Jožica Miklaužić

Nakon što je 79 godina stajao u garaži u Otočcu, jedan od desetak najstarijih automobila u Hrvatskoj, danas je ugledao svjetlo dana i stigao u Muzej oldtimera Presečki u Krapini, gdje će biti restauriran i nakon obnove izložen. Riječ je o američkom modelu – Oakland True Blue Six iz 1925., najstarijem “hrvatskom automobilu“ s pedigreom.

– Konkretna oznaka modela je 654B, a po saznanjima koja imamo auto je kupljen od lokalnog apotekara u Otočcu 1928. godine kada je bio star tri godine i od tada je ostao u vlasništvu porodice do danas. Na njemu su registarske tablice Kraljevine Jugoslavije iz 1940. godine što je konzistentno priči familije koja je rekla kako je tada bio zadnji put registriran. U ratu su neki dijelovi bili demontirati tako da auto nije mogla upaliti ni jedna od okupacijskih vojski koje su tada prolazile kroz Otočac, no nažalost vlasnik je 1945. godine ubijen, a nakon toga auto nikada više nije vožen. Postojao je još jedino lokalni mehaničar koji se o njemu brinuo, no kada je i on umro auto definitivno stoji i nije izašao iz garaže – otkrio nam je povjesničar automobilizma Dino Milić Jakovlić.

Površinska korozija

Prema njegovim riječima, auto je u jako dobrom stanju, mnogo boljem nego što su očekivali.

– Čovjek bi rekao da će auto propasti s obzirom na lokaciju gdje se nalazio i na činjenicu kako su u Lici oštre zime, no srećom nije bilo tako, jer je bio dobro skladišten. On ima neke površinske korozije, ali je čak i platneni krov skoro čitav sa svega par rupica, a koliko znam  gospodin Presečki ga planira ostaviti ovakvoga, naravno uz mehaničku obnovu kako bi se ponovno pokrenuo i mogao voziti – objasnio nam je Dino Milić Jakovlić te dodao kako se za taj automobil u oldtimerskim krugovima znalo već dugo i da su ga neki već 70 – tih pokušavali kupiti.

– Automobil je pripadao dvjema kćerkama izvornog vlasnik koje su sada već u dubokoj starosti, naime imaju preko 90 godina i svo su vrijeme odbijale ponude zainteresiranih kupaca. Pretpostavljam da su se sada odlučile na prodaju kako zbog činjenice starosti tako i zbog toga što gospodin Presečki može garantirati da će taj auto ostati u Hrvatskoj. Svi se nadamo da kada će auto biti dovezen u vozno stanje, da ćemo opet uspjeti otići s njim do Otočca i napraviti još jedan “đir“ po mjestu- kazao nam je naš poznati povjesničar automobilizma.

Posebno ponosan i sretan na činjenicu što je Oakland stigao u Krapinu svakako je Antun Presečki, vlasnik Muzeja oldtimera i predsjednik Hrvatskog oldtimer saveza.

Današnja vrijednost

– Ono što smo danas vidjeli pregledom donjeg postroja  i motora u kojem još uvijek ima ulja,  ja sam duboko uvjeren da nakon što ga očistimo i uredimo on će već u subotu upaliti. Posebno bi mi bilo drago da s njim budemo na trgu u Tjednu kajkavske kulture i da ga svi vide i čuju zvuk njegovog motora. Ono što sad mogu reći je da će auto najvjerojatnije ostati ovakav kakav je, jer on kada se očisti biti će prekrasan s obzirom da mu je lim doista jako dobro očuvan  i takav će biti najvrjedniji u našem muzeju – istaknuo je Antun Presečki te dodao kako su svi u njegovoj obitelji izuzetno zainteresirani za stare automobile i da će u budućnosti još proširiti prostor muzeja kao i njegov restauratorski dio.

Glede cijene, odnosno današnje vrijednosti Oaklanda Dino Milić Jakovlić je rekao kako u svijetu danas stvarno postoji mali broj ovih automobila, no da on pripada kategoriji velikoserijskih automobila, te ne spada u one vrijedne nekoliko stotina tisuća eura.

– Znači da ga kupite u Americi i uvezete platili bi ga negdje oko 30- tak tisuća dolara, restauriranog i uređenog možda malo više, no nije tu pitanje cijene nego činjenice da je taj auto bio cijelo to vrijeme u Hrvatskoj – zaključio je Milić Jakovlić.

 

 

 

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba