NAJVEĆA POJEDINAČNA INVESTICIJA U KRAPINSKO – ZAGORSKOJ ŽUPANIJI OTKAD ONA POSTOJI: Ministar prometa Oleg Butković u Zaboku potpisao ugovor o dodjeli bespovratnog europskog novca HŽ Infrastrukturi

ŠTO JE JUŽNOJ DALMACIJI PELJEŠKI MOST, ZAGORCIMA JE OVO: Više od 614 milijuna kuna za modernizaciju pruge Zaprešić – Zabok, čime Zagorje doslovno postaje predgrađe Zagreba

Objavljeno: 09.11.2017. zagorjeinternational

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, danas se s ravnateljem Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU, Tomislavom Petricom te predsjednikom Uprave HŽ Infrastrukture, Ivanom Kršićem, simbolično dovezao vlakom iz Zaprešića do Zaboka, gdje je potom potpisao ugovor, kojim se HŽ Infrastrukturi dodjeljuje više od 614 milijuna kuna bespovratnih sredstava za provedbu projekta modernizacije i rekonstrukcije željezničke pruge Zaprešić – Zabok.
Tim će se projektom obnoviti 24 kilometra željezničke pruge na trasi između Zaprešića i Zaboka, čime će se skratiti vrijeme trajanja putovanja te omogućiti uključivanje pruge u prigradski promet Grada Zagreba.
Dionica Zaprešić – Zabok ima, naime, važnu ulogu u putničkom prometu na gradskom području Zagreba i pripada pruzi od regionalnog i međunarodnog značaja, a njen je značaj prepoznala i Europska komisija, koja je 19. listopada ove godine odobrila sufinanciranje projekta. Inače, pripreme za projekt počele su već 2004. godine.

Oko 100 tisuća putnika

– Nisam prvi puta ovdje, bio sam ovdje i prije godinu i pol dana kada smo nabavili moderne vlakove. Drago mi je da smo danas svi ovdje zajedno i da svjedočimo potpisivanju drugog po veličini projekta u željezničkoj infrastrukturi u Hrvatskoj. Siguran sam da ćemo ovime doprinijeti da ovo dnevno prometovanje svih učenika, studenata i građana ovog dijela Hrvatske bude olakšano. Zaprešić – Zabok jedna je od najprometnijih dionica, kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Upravo nam je to poticaj da i dalje planiramo i provodimo ovakve projekte, obnavljamo i gradimo pruge po kojima će brže moći voziti i putnički i teretni vlakovi – rekao je prilikom potpisivanja ugovora ministar Oleg Butković te dodao kako se s tim ciljem nastavlja nabava novih vlakova, ali i veliki investicijski ciklus u željeznicu.
– S ovim 16. potpisanim ugovorom mi smo prešli iznos od osam milijardi kuna ugovorenih projekata iz EU fondova, a velik broj njih čine upravo željeznički projekt. To je rezultat kontinuiranog rada Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ali i tvrtki, kao što je HŽ Infrastruktura – istaknuo je Butković.
Dio tih projekata, kao što su primjerice oni koji se rade iz pravca Luke Rijeka prema mađarskoj granici, trebali bi osposobiti pruge za veći prihvat tereta i ojačati tu granu gospodarstva, dok je dio projekata više usmjeren na jačanje povezanosti između gradova i regija, s ciljem bržih i udobnijih putovanja i poticanja građana na korištenje te vrste prijevoza.
– Svi bi oni trebali omogućiti znatno kvalitetniji, brži, povezaniji i konkurentniji željeznički prijevoz putnika i tereta – zaključio je ministar, najavivši radove na projektu modernizacije Zaprešić – Zabok iduće godine. Projektom, za koji je u tijeku postupak odabira izvođača radova, planira se rekonstrukcija i elektrifikacija svih 24 kilometara pruge za brzinu od 120 kilometara na sat, čime će vozno vrijeme brzih vlakova biti skraćeno za 50 posto, a putničkih za otprilike 30 posto. Što se tiče teretnog prometa, povećanjem nosivosti pruge, na trasi će biti omogućeno prometovanje vlakova dopuštene mase od 22,5 tona po osovini.
– Željeznica u Zagorju ima dugu tradiciju, a nakon suvremene autoceste, koja je ovaj kraj približila Zagrebu, modernizacijom ove dionice omogućit će se njeno cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širem području grada Zagreba. Ukupna vrijednost ovog projekta je 614 milijuna kuna, 85 posto sufinancirat će se sredstvima Europske unije, a preostalih 15 posto iz državnog proračuna – rekao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i pojasnio kako će nakon završetka javnog natječaja koji je u tijeku, potpisati ugovori s odabranim izvođačima radova. Navedene aktivnosti, dodao je, trebale bi završiti do kraja ove godine, a radovi bi trebali krenuti početkom sljedeće godine.

Rekonstrukcija kolodvora

Kroz projekt je planirana i rekonstrukcija čak sedam kolodvora i stajališta, uključujući i kolodvor Zabok, gdje će se, uz izgradnju peroni i pothodnika, razdvojiti dijelovi namijenjeni putničkom i teretnom prometu, te kolodvor u Velikom Trgovišću. Podignut će se i razina osiguranja na ukupno 15 željezničko – cestovnih prijelaza, izgradit će se pet mostova, od kojih su četiri željeznička, a jedan cestovni. Kroz projekt će se na svim kolodvorima i stajalištima uvesti vizualni i audio sustav te video nadzor izgraditi i parkirališta za automobile te držači za bicikle, a smještajem postaja javnog autobusnog prijevoza uz željezničke postaje, omogućit će se bolja povezanost, a time i građanima jednostavnija i brža putovanja.
– Sretan sam – obećano ispunjeno! Ovo je najveća pojedinačna investicija državne razine u našoj županiji od kada ona postoji. Prije svega, želim kao saborski zastupnik koji dolazi iz Krapinsko – zagorske županije i koji predstavlja stranku koja je centralna snaga aktualne Vlade, iskazati osobno zadovoljstvo i sreću s današnjim činom potpisivanja ugovora vrijednog gotovo 81 milijun eura. Uistinu, ova pruga za nas je jednako strateška investicija kao što je za južnu Dalmaciju Pelješki most. Dolaskom aktualne Vlade, jasno smo poručili koliko su važni svi infrastrukturni projekti u Hrvatskom zagorju koji su započeti i za koje već godinama znamo da su prioriteti, ali i nastavak investicijskog ciklusa, prije svega modernizacija naših zagorskih željeznica. Obećanje koje smo dali prije godinu dana danas ispunjavamo, a završetkom radova koji su danas ugovoreni, Krapinsko – zagorska županija postat će doslovno predgrađe Zagreba. Osim elektrifikacije i puno veće brzine, važno je i da će modernizirana i rekonstruirana pruga biti u toj mjeri ojačana te da će u potpunosti zadovoljavati i sve standarde teretnog prometa – rekao je prilikom potpisivanja ugovora zagorski saborski zastupnik Žarko Tušek.
Ni krapinsko – zagorski župan Željko Kolar nije krio zadovoljstvo.
– Ovo je velika investicija koja će zasigurno doprinijeti gospodarskom razvoju Krapinsko – zagorske županije, a isto tako i sigurnosti prometa i za naše školarce, studente, radnike, koji koriste naš zagorski cug. Projekt je dugo trajao, dugo se pripremao, zahvaljujem svim vladama i svim ministrima koji su sudjelovali u tome, pogotovo našem ministru Siniši Hajdašu Dončiću i ministru Butkoviću, koji su ovaj posao doveli do kraja. Svi znamo da je javna nabava jedan trnovit put, ali vjerujemo da će sve proći u redu i da ćemo se 2020. ili 2021. godine naći ovdje svi zajedno da otvorimo ovu dionicu. Zahvaljujem Vladi Republike Hrvatske, premijeru Plenkoviću i ministru Butkoviću što su reagirali na inicijativu župana Čačića, Posavca i mene, da se brza pruga Čakovec – Varaždin – Zabok stavi u program za budućnost, jer ako dođemo s elektrifikacijom pruge samo do Zaboka, napravili smo jedan veliki iskorak, ali nismo do kraja završili posao – rekao je Kolar.
Potpisivanju ugovora prisustvovao i je nekadašnji ministar prometa i današnji potpredsjednik Hrvatskog sabora, Siniša Hajdaš Dončić.
– Zajednički ulaganjem, zajedničkim nastojanjima u posljednjih desetak godina, vjerujem da je ova priča napokon završena i nadam se da će 2020. ili 2021. godine po novoj pruzi proći prvi elektrificirani vlakovi. Ovo je vrlo značajno za stanovništvo i mislim da će jedan dio stanovnika početi koristiti vlak kao alternativni prijevoz do Zagreba – rekao je Hajdaš Dončić.
Zabočki gradonačelnik Ivan Hanžek istaknuo je kako je napokon došlo vrijeme da se krene u realizaciju projekta kojeg je nazvao povijesnim.
– Moderno Zagorje orijentirano prema industriji, proizvodnji, školstvu, vezano je za željeznicu. S danom prolaska prvog električnog vlaka od Zaprešića do Zaboka, ja mogu baciti koplje u trnje i reći: “Ja sam svoj dio puta odradio, sada vi mladi preuzmite”. To ću zaista učiniti s velikim zadovoljstvom, jer ćemo tada našim mladima moći ponuditi brži, sigurniji i češći prijevoz – rekao je Hanžek.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba