Zagorski susret “vespaša”

“Vespu ili voliš ili ne voliš, ali ako je voliš, onda je to uistinu nešto posebno”

Objavljeno: 21.08.2016. Alen Brodar

Prvi susret Vespa kluba “Zagorski Purani”, koji je osnovan ove godine i sada broji 11 članova – entuzijasta i zaljubljenika u taj specifičan motocikl, okupio je čak 70 vozača Vespi, i to iz cijele zemlje, ali i Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine.
– Već dugo sudjelujemo po Vespa susretima dilje Hrvatske i susjednih zemalja, pa smo došli na ideju da i sami napravimo klub i da napravimo jedan ovakav susret. Nije to baš klasičan bikerski susret, Vespe su po mnogočemu specifične – rekli su nam predsjednik i dopredsjednik VK-a “Zagorski purani”, Goran Čajko i Kristijan Poslon.

Okupljanje u Bedekovčini

Vespaši su se počeli skupljati još u petak u Bedekovčini, a u subotu su krenuli prema Hušnjakovom, da bi se ponovno preko Sv. Križa Začretja vratili u Bedekovčinu, odakle su danas krenuli kućama.
A čovjek koji je za taj susret prešao najveći put svakako je Srđan Stanković, koji je na zagorski susret Vespom potegnuo čak iz Beograda.
– Trebalo mi je do Bedekovčine nekih šest i pol sati, ali bilo je odlično, pratilo me lijepo vrijeme i baš sam uživao, a ovdje je odlično, dečki su prava ekipa, rekao nam je Srđan, član Društva ljubitelja Vespe iz Beograda, koji je prvu Vespu kupio 2003. godine, a na prvi je susret išao šest godina kasnije. Danas ima dvije Vespe, međutim, u jednom ih je trenutku imao osam. Pa zašto Vespa?
– Drugačiji je to stil, nema nikakve agresije, tipične za druge motocikle, vuče na ljepotu i romantičnu Italiiju u svim segmentima, pravi “dolce vita”. Vespa je sve suprotno od onog što inače predstavlja druge motocikle, otvara vrata gdje god dođeš. Vespu ili voliš ili ne voliš, ali ako je voliš, onda je to uistinu nešto posebno – rekao nam je Srđan.
Najstariji vespaš na susretu bio je 76-godišnji Boris Ožanić iz Samobora, koji je dosad imao 14 tih motora, a vespaš je od 1962. godine i jedan od osnivača VK-a “Rade Končar”, koji je svojevremeno bio jedini Vespa klubu u bivšoj Jugoslaviji.
– Vespa je moja ljubav od prvog dana i to je jednostavno tako, rekao nam je Boris.

570 vespaša u RH

Susret je pohvalio i predsjednik Vespa kluba Hrvatske, Rafael Čuljak iz Zagreba, koji ima sedam Vespi.
– Apsolutno ovakav odaziv nisam očekivao jer je još uvijek vrijeme godišnjih odmora, ali to je samo dokaz da dečki rade odličan posao i da su sklopili brojna prijateljstva na drugim susretima. Super su ekipa, a “Zagorski purani” su 12. lokalni klub u Hrvatskoj. Ukupno imamo 570 registriranih vozača Vespe, a najveći i najstariji je Vespa klub Zagreb – rekao nam je Čuljak, koji nam je otkrio da on uopće ne voli motore, ali Vespa je nešto drugo.
– Nema vam tu neke logike, jednostavno ti priraste srcu – zaključio je Čuljak.


Prva Vespa proizvedena je 1946. godine

Inače, prva je Vespa proizvedena 1946. godine u Italiji, u tvornici Piaggio. Zadatak da osmisli takvo vozilo dobio je Corradino D’Ascanio, Piaggiov genijalni inženjer koji je dizajnirao, izgradio i upravljao prvim modernim helikopterom. D’ Ascanio, koji nije mogao smisliti motocikle, sanjao je o revolucionarnom, posve novom vozilu. Potaknut iskustvima iz aeronautike, zamislio je vozilo koje se temelji na jednodijelnoj čeličnoj šasiji (monocoque), s jednostavnom prednjom vilicom, koja bi omogućavala lako i brzo mijenjanje kotača. Rezultat njegovih ideja bilo je futurističko vozilo nadahnuto aeronautičkim rješenjima, koje je i dan danas jedinstveno među prijevoznim sredstvima na dva kotača.
Kada je vidio vozilo, Enrico Piaggio izjavio je: “Sembra una Vespa!” („Liči na osu“). Od tuda je Vespa dobila svoje ime, koje nosi kultni status. Vespa je bila i ostala pravo višenamjensko vozilo na dva kotača, koje nije imalo nikave veze sa ondašnjim bučnim i nepraktičnim motociklima. Zbog specifičnog položaja sjedenja, bila je pogodna za vožnju i muškarcima i ženama, a njen je revolucionarni oblik štitio vozača od prljavštine s ceste. Do kraja 1949. proizvedeno je 35,000 Vespi, a u prvih deset godina proizvodnje iz pogona u Pontederi izašlo je oko milijun primjerka. Do sredine 50-ih Vespa se proizvodila u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Belgiji, Španjolskoj i naravno Italiji.
Vespa je laganim promjenama izgleda uspjela ostati omiljeno prijevozno sredstvo svake nove generacije. Prva Vespa dala je mogućnost jednostavnog i jeftinog prijevoza svakome, a kasnije je postala simbol specifičnog stila života svojih vlasnika te predmet obožavanja mnogih diljem svijeta. Vjerojatno najpoznatiji modeli s najvećim brojem poklonika tokom duge povijesti proizvodnje su SS180, 125 Primavera, 50 Special i PX 200.
Povijest se i danas nastavlja sa novim modelima, kao što su Vespe ET2 i ET4, koje su nakon modela PK Automatica (1983.) prvi modeli sa automatskim prijenosom, zatim Vespa GT i GTV, najjače i najveće proizvedne Vespe, a sve do kraja 2007. proizvodila se i Vespa PX, koja je po mnogima posljednji model koji s pravom nosi to ime, zbog tehničkih i stilskih riješenja koja su direktno preuzeta s klasičnih Vespa modela – dvotaktni, zračno hlađeni agregat, četverostupanjski ručni mjenjač, spojka, metalni oklopi, itd.
Vespa predstavlja talijasnku eleganciju i dizajn, a s više od 16 milijuna proizvedenih primjerka, dobro je pozanta u cijelom svijetu. U više od 60 godina, Vespa je sinonim za stil, eleganciju i slobodu.

Najnovije po kategorijama

“Želimo osvijestiti javnost o prisutnosti projekata omogućenih EU sredstvima u lokalnoj zajednici, ali i zadržati svijest građana o uključenosti rezultata EU projekata u naše svakodnevne živote”

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter