KRAPINSKO GRADSKO VIJEĆE

Gradonačelnik Gregurović: Idealno je vrijeme da se sada svi zajedno dogovorimo i da se uredi Trg Ljudevita Gaja

Objavljeno: 18.06.2016. Alen Brodar

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća najviše se pričalo o donošenju izmjena i dopuna Gradskog urbanističkog plana,uređenju Trga Ljudevita Gaja te naplati parkiranja u gradu, odnosno uređenju parkirnih mjesta kroz samo središte grada i načinu naplate istih.
Gradonačelnik Zoran Gregurović istaknuo je da je idealno vrijeme da se odluči kako će se urediti Trg Ljudevita Gaja, s obzirom na trajanje radova u Gajevoj ulici, kako bi se sve zajedno završilo te da ne bude ponovnih kopanja nakon što konačno završi uređenje triju ulica koje vode kroz Krapinu – Gajeve ulice, Magistratske ulice i Ulice Matije Gupca.

Malo vremena

– Idealna situacija bila bi da kroz središte grada nema prometa, projekt uređenja trga koji postoji već duže vrijeme je fantastičan, međutim, mi ga sami ne možemo isfinancirati. Ja sam si uzeo malo vremena i obišao sam nekoliko hrvatskih gradova. Čak sam i poslikao neke trgove i stvarno ima lijepih, a ne toliko skupih rješenja. Naravno, svatko će uvijek imati svoje mišljenje kako bi se to trebalo učiniti, da li ovakve kocke ili onakve kocke, da li više ili manje parkirališnih mjesta, međutim imamo malo vremena i trebali bismo svi zajedno sjesti i odlučiti jer mislim da bi bila velika šteta da se to sada ne učini kada se već privode kraju radovi u središtu grada – rekao je Gregurović.
Nadovezao se Nenad Sikirica (HNS), rekavši da treba dobro razmisliti što i kako.
– Mi smo jedan od rijetkih primjera uspješne kohabitacije u zemlji, pa bismo se i u ovom slučaju zajednički trebali dogovoriti – objasnio je Sikirica.
Predsjednik Gradskog vijeća dodao je kako je problem sve više automobila u gradu, pa bi se trebalo razmisliti i da bi se za most kod Kotke, kraj kojeg je trebao ići pješački most, da se cijeli obnovi i da se proširi. Spomenuo je i problem uključivanja u promet vozila koja se iz Bregovite ulice spuštaju u centar, pogotovo ona koja skreću prema Hušnjakovom.
– Što se pak tiče uređenja Trga prema projektu, radi se o nekih dva milijuna eura i ne bismo trebali brzati da donosimo neka polovična rješenja. Nema smisla da se sada potroši dva-tri milijuna kuna, pa onda za nekoliko godina vidimo da to nije dobro, pa moramo opet kopati i ulagati. Trebalo bi dobro razmisliti o prijavi na EU fondove, kako bismo dobili novac za uređenje centra grada – rekao je Pavić.
Gregurović se načelno s time složio, no još je jednom upozorio da vrijeme curi i da je sada idealno vrijeme da se uredi Trg. Smatra da bi se dogovorom sviju moglo iznaći rješenje kojem bi se moglo pristupiti odmah, a koje ne bi bilo toliko skupo te bi Grad to mogao sam platiti.
Riječ je bila i o novim parkirnim mjestima u gradu koja će se iscrtati, a kojih bi, čini se, bilo manje nego što ih je bilo dosad. Naime, širina pločnika u Gajevoj i Magistratskoj ulici je velika, pa su se neki građani pobojali i napisali pismo prigovora, da će ostati bez parkirališta pred kućama.

Rasterećenje središta

– Ono što želimo, jest riješiti se iz centra grada onih automobila čiji vlasnici ujutro dođu na posao, a automobili čitav dan stoje u središtu. Oni si bez problema mogu zakupiti godišnju parkirnu kartu u trećoj zoni na Hušnjakovom. Ne trebaju biti parkirani na Trgu Ljudevita Gaja i u Gajevoj ulici. Prvih 15 minuta je besplatno, ako netko treba doći na brzinu nešto obaviti, kupiti kruh ili slično. No, s druge strane, ako želim doći u centar grada nešto kupiti, a nemam gdje parkirati ili stati, onda idem dalje gdje mogu stati. Parkirališta ima dovoljno u drugoj i trećoj zoni. Moramo rasteretiti centar grada od automobila koji su prijepodne tamo parkirani, kako bi čovjek mogao doći na sat vremena popiti kavu, nešto obaviti ili riješiti i da može ići dalje. Ta odluka dakako nije zacementirana. Ako ćemo vidjeti da to ne ide, mijenjat ćemo, objasnio je gradonačelnik. Dodao je da bi se trebalo razmisliti i da Ulica Matije Gupca postane jednosmjerna, pa da se na jednoj traci iscrtaju parkirališna mjesta.
– Ovo je problem, za koji kakvo god rješenje ponudimo, uvijek će netko prigovarati. No Krapinčani se moraju odviknuti navike da parkiraju pred vrata svakog lokala ili ureda u koji trebaju ući – dodao je Gregurović i objasnio da će kućanstva u središtu grada dobiti po jednu povlaštenu parkirnu kartu, dok će od 18 sat do 7 sati ujutro parkiranje ionako biti besplatno.


O izmjenama Gradskog urbanističkog plana

Krapina je dosegla kritičnu točku, treba razmisliti o javnoj garaži u centru
Prilikom prezentacije izmjena i dopuna Gradskog urbanističkog plana gradskim vijećnicima, istaknuto je kako je Krapina dosegla kritičnu točku što se tiče broja vozila.
– Zbog specifičnosti konfiguracije grada, kroz koji ide praktično jedna prometnica, trebalo bi razmisliti o javnoj garaži u središtu grada, što bi riješilo tendenciju parkiranja uz prometnicu i omogućilo da grad “prodiše” – rekla je Mirela Čordaš.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba