Zagorski Mate Rimac

“U svom hobiju vidim potencijal za pokretanje unosnog posla”

Objavljeno: 01.06.2016. jelenajazbec

Prva punionica za električna vozila u Krapinsko – zagorskoj županiji u rad je puštena prošlog tjedna, a nalazi se u krapinskoj Ulici hrvatskih branitelja. Dokaz je to kako se i u Zagorju polako budi ekološka svijest, no, malo tko zna kako i ovdje postoje pojedinci koji već godinama slijede svjetske trendove.

Jedan od njih je 22-godišnji Vlatko Petanjek iz Krapine, koji je prije šest godina na internetu pronašao forum o elektrifikaciji vozila te uz pomoć svoga brata, koji je završio studij elektrotehnike, ubrzo izradio svoj prvi električni bicikl.
– Taj prvi bicikl, bio je to običan bicikl koji sam samo preradio na struju. No, dogodila mi se nezgoda, pao sam s njega i zato sam ga prodao. Tek nakon četiri godine, ponovno se u meni javila želja da se počnem baviti tim hobijem – otkrio nam je Vlatko.
Napravio je električni bicikl za sebe, a trenutno prerađuje i jednog za svoju sestru, te jednog za svog prijatelja.

Osnovni dio – baterije

Kako kaže, osnovni dio električnog bicikla su baterije, u kojima se skladišti električna energija, a spojene su na kontroler koji upravlja cijelim sustavom. Kontroler je, osim s baterijom, povezan i s motorom, koji se nalazi u zadnjem kotaču, te s putnim računalom. Baterije su punjive, propisano je tisuću punjenja, nakon čega kapacitet pada za 20 posto. S jednim punjenjem, može se prijeći oko 150 kilometara, iako sve ovisi o tome kakva je ruta. Na ravnom terenu može se prijeći i 200 kilometara. Vlatko je sam izradio svoju bateriju. Radi se o malim člancima koje sam slaže, ovisno o tome koliko volti i amper – sati mu treba.
Na pitanje koliko je vremena potrebno da bi dovršio jedan bicikl, odgovara kako sve ovisi o novcu.
– Trebalo mi je oko godinu da dovršim svoj bicikl, jer sam kupovao dijelove ovisno o tome koliko sam imao novca. Kada bih imao sve dijelove na raspolaganju, složio bih ga za mjesec dana – ističe.
Sa svim komponentama, u svoj bicikl je uložio oko 25 tisuća kuna. Dijelove je kupovao u jednom poduzeću u Zagrebu, koje se bavi elektrifikacijom vozila, ali i putem interneta, iz SAD-a i Kine.

Reakcije prolaznika

Jakost električne struje njegovog bicikla je 85 ampera te ističe kako može prijeći svaki brijeg. Snaga mu je 8 tisuća vata. No, Vlatko je jako dobro upoznat s propisima. Naime, prema zakonu, takvi bicikli ne bi smjeli biti jači od 250 vata i ne bi smjeli imati brzinu veću od 25 kilometara na sat. Zato za gradsku vožnju ima mod koji ograniči bicikl na 250 vata i 25 kilometara na sat. Za šume i brdska područja jednostavno uključi jači mod, čime bicikl dobiva veću snagu i brzinu.
Smiješne su mu reakcije prolaznika, koje začuđuje ovo neobično vozilo, novo i do sad gotovo neviđeno na ulicama Krapine.
– Najsmješnije mi je kada se vozim uzbrdo, i onda svi iznenađeno gledaju kako se vozim tako brzo, a uopće ne okrećem pedale. Nerijetko me zaustavljaju i ispituju što to vozim – kaže Vlatko.
Iako se za sada radi o zanimljivom i pomalo skupom hobiju, ovaj mladić ne skriva svoje ambicije.
– U budućnosti bih želio otvoriti neko poduzeće, ali za sada mi je prioritet završiti fakultet – rekao je Vlatko, koji uz posao i ovaj hobi, studira strojarstvo na Sveučilištu Sjever u Varaždinu.

Najnovije po kategorijama

Objavljeno u isto vrijeme

Pročitajte više s našeg weba

Prijavite se na naš newsletter